Pioneer DV-989 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 169
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    A1XV er stort sett bedre enn 989 på absolutt alle parametre, spesielt når det gjelder bildet (der ingen DVD-spiller på markedet rekker A1XV til anklene engang). Ytelse i forhold til pris er selvsagt noe annet, der mener sikkert mange at 989 er hakket bedre.

Så du mener A1XV er en bedre dvd spiller enn Teac Esoteric UX1 ?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a1xv har bedre bilde en teac ja. resten derimot...
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir forholdet dersom man kombinerere f.eks. 989 med en ekstern videoprosessor som DVDO iScan HD. Da begynner vi å nærme oss prisen på A1XV, men har fremdeles 5-6000 igjen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    Så du mener A1XV er en bedre dvd spiller enn Teac Esoteric UX1 ?
    Som jfinneru skriver; bedre DVD-spiller ja. Som CD-spiller kommer nok A1XV til kort mot Teac'en.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ux1 gruser a1xv som cdspiller... Det er ingen tvil. Har ikke testet de opp imot hverandre på dvd, så det uttaler jeg meg ikke om.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vært artig med en bilde test ja

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har opprettet en egen tråd for Teac Exoteric UX-1
    http://avforum.no/forum/showthread.p...618#post318618
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det var noe særlig aktivitet i denne tråden nå ;-)

Lurte på om det var noen flere som har erfaring med denne spilleren etterhvert?
    Spesielt interessert i å vite hvordan hurtigheten på denne oppfattes. Tenker da på lasting av cd og dvd, samt navigering og sporskifte.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er hurtig på alle områder, jeg har ihvertfall ikke merket noe til treghet! Dessuten er den totalt lydløs i forhold til denon sine dvd-spillere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a|ex: Hvordan vil du rangere 3910 vs. 989 på hhv. bilde og lyd (inkl. CD-avspilling).

BTW: Er det noen kjekke features ved å ha 989 sammen med VSX-AX2/4?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    a|ex: Hvordan vil du rangere 3910 vs. 989 på hhv. bilde og lyd (inkl. CD-avspilling).
    Det kan jeg ikke si så mye om, ettersom jeg ikke har a-b testet dem. Ifølge jfinneru som burde ha peiling er dog 989 foran på begge områder. Det skulle vel egentlig bare mangle, når den koster 2000,- mer og er et år nyere..

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    BTW: Er det noen kjekke features ved å ha 989 sammen med VSX-AX2/4?
    Tja, for meg er det i-Link det går i ettersom jeg har AX4, forøvrig er jo HDMI-switching et alternativ. Det er liksom ingen "denonlink" her, men de matcher jo på utseende og fjernkontrollene kan dessuten brukes om hverandre.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...har lagt inn "langtids bestilling" (demo/b-vare) for å bytte ut 668 til 989, håper jeg får en før påske ;-) Vil bli 1,5 cm klaring igjen i rack'n :-)

Edit: trykkleif :-)

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hmm...har lagt inn "langtids bestilling" (demo/b-vare) for å bytte ut 668 til 989, håper jeg får en før påske ;-) Vil bli 1,5 cm klaring igjen i rack'n :-)

Edit: trykkleif :-)
    Fikk min 989 i går - fra HiFi Huset i Bærum (har ventet litt).
    hurtigrapport:
    Systemet pakkes ut og de 9 Kg kjennes deilig helt til du tar fjernkontrollen i hånden. Den står absolutt ikke i stil med resten. Lett og billig utførsel - æsj.
    Resten derimot oser av kvalitet. Tilkobling og setup går greit - innebygget meny er bra. Fikk den opp i går og spilt musikk og DVD. SACD'en låter helt megabra og gir frysninger langt ned i kløfta (Dark side of the moon + Gaucho). Meget klar og tydelig på SACD. Filmlyden er bare helt utrolig (Pirates of the Caribean [DTS] + Killl Bill 1 [DTS]). Har virkelig satt fart på sakene spesielt mhp bass og lesbarhet i talen. Overgår alle forventninger.
    Når det gjelder bilde så er jeg neppe et troverdig vitne i så henseende - har en gamel CRT TV som ikke inngir til visuelle orgasmer. Men bilde er bedre enn på mine andre DVD'er (HK/LG/Pio 530) uten tvil. For bilde må jeg nok vente til LCD / 1080p er i butikken til under Mercedes pris :cry: .
    Konklusjon: Overgår forventningene så langt - og det er jo hyggelig . Dette er den siste DVD spilleren jeg kjøper og håper at den retferdiggjør prisen. Har drøye 200 filmer, så den bør vare en stund......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istemmer i det der med fjernkontrollen, merkelig at produsentene ikke vektlegger dette i større grad..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut min Marantz Dv7600 med 989, siden det mest sannsynlig blir Pioneer receiver neste gang... er jo greit at de matcher en annen også :smile:
    Men er litt redd for at Pioneer'en ikke er en like god musikkformidler som Marantz'en. Jeg syns nemlig Dv7600 er fantastisk på det feltet
    Noen som har sammenlignet de to?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror DV7600 er en bedre musikkavspiller. Ser 989 har fått litt trekk for akkurat dette i enkelte tester, bl. a. What Hi-Fi? Fjernkontrollen er vel den samme Pioneer har brukt siden 717 kom for noen år siden.
    Har forresten kjøpt en 989 sjøl i dag! Har tenkt å bruke den som en nødløsning fram til jeg får Denon DVD-A1XV(A?), som er bestillt fra Klubben. Levering medio februar.
    Forresten noen som vet hvordan 989 gjøres sonefri?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt en 989 nå :grin:
    Så får jeg teste de opp mot hverandre, og så selger jeg den bare dersom den ikke holder mål ;-)

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Overgår forventningene så langt - og det er jo hyggelig . Dette er den siste DVD spilleren jeg kjøper og håper at den retferdiggjør prisen. Har drøye 200 filmer, så den bør vare en stund......
    Alltid hyggelig å høre at en er fornøyd med nyinnkjøp, for det er desverre ikke gitt... Jeg vurderer samme spiller selv og lurer på hvilke andre komponenter har du sammen med 989? Er den tilkoblet via iLink, eller bruker du en annen tilkobling?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Alltid hyggelig å høre at en er fornøyd med nyinnkjøp, for det er desverre ikke gitt... Jeg vurderer samme spiller selv og lurer på hvilke andre komponenter har du sammen med 989? Er den tilkoblet via iLink, eller bruker du en annen tilkobling?
    Se "bunntekst". Må benytte iLink for å hente ut SACD musikk, fungerer utmerket (iLink kabel følger med). Har en Pio 530 HDD opptaker også men den får nå mye hvile. Senere blir det ny flatskjerm og da blir det HDMI.
    For en fyldig omtale / diskusjon rundt 989 bør du lese denne linken (når du har en time eller to til overs):

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=270203

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hatt min 989 en stund nå, så kan jeg si at jeg er akkurat like fornøyd som jeg var i desember. Utrolig flott bilde og lydkvalitet.

Men er enig i at fjernkontrollen er håpløs, forventer ikke sånt skrot sammen med en spiller til 10K. Den er laget av den billigste plasten jeg har sett på en fjernkontroll, den er dobbelt så bred og stor som den trenger å være, også har den det for meg meningsløse "jog" hjulet.
    Her kan Pioneer godt bruke 2 kroner mer til neste modell, og egentlig synes jeg Pioneer burde sendt meg en ny en... ;-)

Noen som har tips til universalfjernkontroller som er så "universelle" at jeg kan programmere inn andre knapper enn bare play, stop o.s.v? Jeg vil helst kunne velge tekst, lydspor og endre på video innstillingene også...

Mvh C

PS! Bruker min 989 sammen med Yamaha RX-V2500, Panasonic PT-AE700, Panasonic TH-37PA50E.

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •