Pioneer DV-989 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 169
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    testene i bladene blir da rimelig poengløse når alt annet utstyr teller så mye for resultatet,
    Det kan ha mye å si for resultatet, men dette avhenger naturligvis av hvilke komponenter det dreier seg om.

lyd og bilde kjører sikkert alle testene av dvd spillere på en refferanse pj/skjerm, men egentlig så burde de da gjennomføre testene på alle mulige skjermer/pj i tillegg til alle mulige kombinasjoner av kabler og med alle mulige filmer håpløs jobb..
    Regner med at du innser hvor absurd den uttalelsen der er?

Du har misforstått poenget: Det viktige her er at de oppgir testoppsettet, slik at andre kan foreta en vurdering utifra det (kan hende du f.eks. er kjent med noen av de andre komponentene i oppsettet; det gir også et bedre vurderings/sammenligningsgrunnlag).

Før var det ikke vanlig i f.eks. L&B, men det forekommer oftere nå. Jeg noterer meg også at DVD & Hjemmekino oppgir systemoppsettet ved større tester (dersom AV/Hi-Fi blad hadde vært like flinke til å oppgi systemkonfigurasjoner og systeminnstillinger som f.eks. Tom's Hardware og Anandtech, så hadde det hjulpet en god del).

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av dere som måtte være interessert i denne spilleren, så har Komplett.no 2 stk inne på lager ifølge hjemmesiden deres. Prisen er 9500,- kr.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min for 7500,- fra fyndbørsen. Da snakker man valuta for pengene

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a|ex Jeg fikk min for 7500,- fra fyndbørsen. Da snakker man valuta for pengene

Dæven, det var billig, med frakt og hele pakken??? har du fått den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo testa i Lyd og bilde eller dvd hjemmekino nå da. Å 989 var bedre enn 3910.
    Hvorfor griner folk over at den ikke støtter divx og dvi? Dvi finnes det overganger for. Dessuten er det HDMI som gjelder. Divx? noen som har hørt om dvd image eller?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Variasjon over samme tema

Svært interessant lesning på denne linken også:

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=270203

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    a|ex Jeg fikk min for 7500,- fra fyndbørsen. Da snakker man valuta for pengene

Dæven, det var billig, med frakt og hele pakken??? har du fått den?
    Har ikke fått den enda, men skal være rett rundt hjørnet. Bestilte den med en AX4AVi-S og en TH-42PA50, frakten kommer vel på rundt 700 NOK,- tilsammen på døren.

Fikk ingen ekstra rabatt på kjøpet, men prisene er lavere der borte i utgangspunktet samt at kronekursen var svært gunstig ved kjøpstidspunktet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a|ex

Ser at vi begge har samme "problem",men på forskjellige vis. Du har ikke HDMI på plasmaen og jeg ikke på forsterkeren, men skal kjøre lyden via i-linken og håper det blir bra

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    a|ex

Ser at vi begge har samme "problem",men på forskjellige vis. Du har ikke HDMI på plasmaen og jeg ikke på forsterkeren, men skal kjøre lyden via i-linken og håper det blir bra
    Hehe, ja. Jeg regner dog med at hdmi'en vil bli brukt ved senere oppgraderinger - i mellomtiden regner jeg med at en monster m-serie komponent vil levere levelig bra bilder til plasmaen fra 14-bit dac'en i 989

i-link til lydoverføring ja, selvsagt - det følger vel kanskje med det?

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alex

i-link til lydoverføring ja, selvsagt - det følger vel kanskje med det?

I-link kabel følger med 989 ja. Idag fikk jeg HDMI kabelen så jeg regner med å få systemet oppe å kjøre med det første, men må også kjøre kalibrering på forsterkeren

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser frem til noen erfaringer

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Var og hentet min 989 i butikken idag, har så vært og gjort den sonefri også. Så nå blir det film i helgen!

Mvh C :-)

Newcomer peiper sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og hentet min 989 i butikken idag, har så vært og gjort den sonefri også. Så nå blir det film i helgen!

Mvh C

Hvor kjøpte du den,og hvor fikk du gjort den sonefri?

Mvh Terje

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Pioneer har spillere på lager tror jeg, hadde ihvertfall det da jeg ringte de tiligere idag, så du kan vel få omtrent hvilken som helst butikk til å bestille en for deg.

Jeg handlet hos Hifihuset i Bærum, de bestillte en til meg fra Pioneer for to uker siden. Det var derfor jeg ringte opp til Pioneer idag, jeg begynte å bli litt lei av ventingen... Men spilleren min kom til Hifihuset idag tidlig, så jeg kunne spart meg telefonen.

Serviceverkstedet til Pioneer tar seg av sonefri jobben, Kolbotn Elektronikk Service heter de.
    Jeg jobber på bygrensen så jeg tok en tur opp på Jar i lunsjen og hentet spilleren. Kjørte så rett ut til Kolbotn og fikk den gjort sonefri med en gang. Kostet 313,-. (250,- + moms)

Mvh C :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oioioi, har bare sett en film og hørt på to cd'er, men allerede må jeg si oioioi.

Kalibrerte kjapt med DVE og så Mr & Mrs Smith igår. Det er utrolig hvor annerledes bildet på denne spilleren er i forhold til Yamaha 2500 som jeg hadde hjemme for noen uker siden. Et helt annet sort nivå, mye mindre støy i bildet. Bildet er rettogslett mer likt analog kinofilm, mye mer behagelig.
    Den er også ganske mye bedre enn Sony NS92, spesiellt på bildestøy. Og selv om Sony'en har bedre sortnivå enn Yamaha S2500 og Phillips 9000 så kommer den til kort for Pioneer'en.

Foreløpig har jeg brukt HDMI med IRE satt til 0, HDMI detail satt til midtstilling og oppløsning 1280x720p. Skal imorgen prøve IRE 7.5, kalibrere på nytt med DVE og se om det blir enda bedre.

På musikk synes den med en gang hadde en litt rar klang, akkurat som om all musikk hørtes som om den var spilt inn i et rom med litt romklang. Har lest andre som synes det samme på andre forum, men etter to cd'er så synes jeg det låter meget bra. Kan være at det ble bedre med innspillingen, eller at jeg bare har blitt vant til det. Stemmer er litt tilbakeholdne sammenlignet med Yamaha S2500, men det tror jeg kan bli bedre etter litt mer innspilling. Uansett så er allerede nå lydkvaliteten totalt sett bedre enn både Yamaha S2500 (som jeg synes spilte meget bra), og ganske mye bedre enn Phillips 9000 og Sony NS92.

Hmmm.
    Testene i L&B og D&H kan av og til gi inntrykk av at man får nesten high-end ytelser fra rimeligere spillere, jeg tenker da spesiellt på testene av Phillips 9000. Og selv om det er en god spiller, og en meget god spiller for den lave prisen den nå selges for. Så må jeg innrømme at forskjellen til toppmodellene er større enn jeg hadde trodd.
    Jeg har det siste halvåret håpet at en rimeligere spiller skulle gi meg bildekvaliteten jeg ønsket, og fikk det nesten med Sony NS92. Hadde det bare ikke vært for picture shift problemet så hadde jeg kanskje levd lykkelig uvitende videre med den.
    Men etter å ha sett 989 er det no chance for det...

PS! Hvis Denon's modell til kr 25000,- er enda bedre, så er jeg glad jeg ikke har eller kommer til å teste den.
    Kr 10000,- er en stor nok investering i DVD-spiller

Mvh C

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå koblet opp 989en med HDMI, men ikke hatt tid til å koble til reciver enda, fordi jeg skal biwire frontene og kalibrere samt trekke nye ledninger til sourond høytalerne. Har noen peiling på hva som er den beste innstillingen for meg med min Panasonic TH-PV500? tenker da på oppløsning via HDMI, kan ikke helt finne ut hva oppløsningen på plasmaen er bortsett fra pc modus

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Vurderer å bytte DVD-spiller til enten Denon DVD-A1XV eller Pioneer DV-989. Regner med at DV-989 er litt bedre enn Denon DVD-A11 på bilde, men hvordan er det med lyden på CD, SACD og DVD-audio?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A1XV er stort sett bedre enn 989 på absolutt alle parametre, spesielt når det gjelder bildet (der ingen DVD-spiller på markedet rekker A1XV til anklene engang). Ytelse i forhold til pris er selvsagt noe annet, der mener sikkert mange at 989 er hakket bedre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    A1XV er stort sett bedre enn 989 på absolutt alle parametre, spesielt når det gjelder bildet (der ingen DVD-spiller på markedet rekker A1XV til anklene engang).
    Jeg føler meg kallet til å påpeke min skepsis mot at meget habile DVD-spillere som for eksempel Pioneer DV-989 og Marantz DV-9600 ikke rekker A1XV til anklene på bildekvalitet. Det høres omtrent ut som A1XV har et 90% bedre bilde. Er ikke skuldrene en mer dekkende beskrivelse?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kall det hva du vill.

Det som skiller A1XV fra resten er støyreduksjonen Realta-brikken står for. De som var med på forrige forum-treff fikk en liten demo på akkurat dette.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •