Pioneer DV-989 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 169
    Newcomer Jsound sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takkler denne spiller`n HDmateriale? Når jeg var på jobb på lørdag så jeg for første gang film med HD-oppløsning. Til de som ikke har opplevd dette enda, kan jeg bare si: FY /&¤"/¤("!!! Dette var bra.Testet matrix(720p), gladiatoren(1080i), sport(1080i) og Bikini-D(720p). Den sistnevnte var bare helt rå, har aldri sett noe så fint klarer ikke å få sagt hvor mye jeg gleder meg til blueray/ hd-dvd kommer for fullt

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, denne takler ikke HD materiale. Dette er en helt vanlig DVD spiller. For å kunne takle HD-DVD eller Blue Ray må spillerene utstyres med annet drev (laser og slikt).

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...blir passende bra til 1015 som jeg nå har kjøpt, er blått lys i knappen (på/av) på begge ;-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hmm...blir passende bra til 1015 som jeg nå har kjøpt, er blått lys i knappen (på/av) på begge ;-)
    Ja, dette blir sikkert veldig kult, med tanke på at knappene er prikk like

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok ikke se bort ifra at det blir en 989 på meg også, forutsatt at den er bedre på lyd og bilde enn 3910 og ikke langt bak A1XV.

Pioneer har et mer tiltalende design, og jeg innbiller meg også høyere byggkvalitet - i alle fall når det gjelder utvendig. Har studert A1XV litt nøyere nå, og synes den gir et litt billig plastikkinntrykk egentlig, samt at lyset fra displayet skaper sånn tåkete gjenskinn i glasset på utsiden. Det er forøvrig noe alle denonmodeller har til felles, og gjør at displayet ser skikkelig jalla ut. Her har virkelig denon noe å lære av andre..

Ikke det at det betyr mest selvsagt, men for meg er design og utseende viktige faktorer i den prisklassen vi snakker om her.

Igår var jeg innom Hifi center kjeden i oslo, der hadde de en teac dvd-spiller til 150 000 kroner. Den var helt ekstrem når det gjaldt byggkvalitet og design i alle fall!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Har studert A1XV litt nøyere nå, og synes den gir et litt billig plastikkinntrykk egentlig, samt at lyset fra displayet skaper sånn tåkete gjenskinn i glasset på utsiden. Det er forøvrig noe alle denonmodeller har til felles, og gjør at displayet ser skikkelig jalla ut. Her har virkelig denon noe å lære av andre..
    Så sant. I tillegg ser menysystemet på Denons DVD-spillere rimelig "hjemmelaget" ut sammenliknet med en del tilsvarende produkter fra feks Sony, Pioneer, etc. Fjernkontrollene har også vært ganske slappe, man forventer liksom mer i et produkt til 10 - 20 laken... Alt i alt skjemmes man av et brukergrensesnitt som kunne vært så mye bedre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Så sant. I tillegg ser menysystemet på Denons DVD-spillere rimelig "hjemmelaget" ut sammenliknet med en del tilsvarende produkter fra feks Sony, Pioneer, etc. Fjernkontrollene har også vært ganske slappe, man forventer liksom mer i et produkt til 10 - 20 laken... Alt i alt skjemmes man av et brukergrensesnitt som kunne vært så mye bedre.
    Jepp. Alt i alt kan vi vel konkludere med at designavdelingen til denon burde byttes ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jepp. Alt i alt kan vi vel konkludere med at designavdelingen til denon burde byttes ut.

Hehe.. De bytter ikke akkurat designen like ofte som andre men, de andre skifter jo designet hypigere enn vi skifter sko :P (Forandring fryder?? )

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei alle sammen. Har kikket på Pioneer sin nye dvd spiller, DV-989AVi. Har bestemt meg for å kjøpe meg en skikkelig "vanlig" dvdspiller med rød laser før blue ray kommer. Den neste fra pioneer skal visst være en med blå laser. Uansett, grunnet at de nye ikke kommer til å være kompatible med vanlige dvd plater på en stund så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe meg en vanlig spiller.

Spørsmålet mitt er da om noen har prøvd, testet eller sett denne spilleren? Da sikter jeg hovedsaklig til dem som jobber i hifiblad siden den ikke er kommet ut i butikk enda. Og hvordan denne evt er i forhold til Denon sin 3910?

Er litt skeptisk til 3910 grunnet at den er svak på HDMi utgangen.....

Mvh

KML

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er litt tvilsomt å betale 15 laken for denne da, da må den være ganske mye bedre enn 3910.......

Ser 989 har disse da konverterne:

192kHz / 24bit BB PCM1738

Og Denon 3910 har disse:

24-bit/192kHz DA-konvertere for lyd (Burr Brown PCM1796)¨

hva er best av disse? Og hvilken biildeprosessor er det som er i 989?`

Takk!

Mvh

KML

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildeprosessoren som sitter i 989 er så vidt jeg vet noe egenutviklede greier fra Pioneer. Hvorvidt det er bra eller dårlig vil jeg ikke uttale meg om, men jeg registrerer at selv denon som er kongen på haugen når det gjelder DVD-spillere for tiden, benytter seg av eksterne produsenter som faroudja og realta når det kommer til bildeprosessorer.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om pris på denne?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ryktes at den vil ligge på rundt 10 000,- istedenfor 15 000,- som først antatt.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne spiller kommer til å koste 9995. Det er jeg ganske sikker på.

http://www.idealo.de/preisvergleich/...i-pioneer.html

Å ta tenker jeg den knuser Denon sin 3910, er vell en grunn for at de kommer med 3920 etter pioneer 989.

Dette er nok bare politikk..

Selvsagt kjøper Denon en 989, spretter den opp og ser hva de kan gjøre bedre. Verden er nok ikke større en det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste produsentene er nok mer bevisst på innmaten til konkurrerende produkter enn de er villig til å innrømme ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om den knuser 3910 er da ikke sikkert. 3910 er iallfall et år gammel, og har mer utstyr enn 989 hvis man ser på specsene. Lyddacene i 3910 "skal" være bedre også. Og mtp at pioneer kommer med en ny spiller som tilsynelatende ikke er så veldig mye bedre så synes jeg den iallfall ikke burde gå over 10.000kr.
    Hvis denne skulle kostet 15.000kr hadde ihvertfall ikke jeg giddet å se på den engang, man får jo så og si tilsvarende produkt til 10.000 nå....(3910), kanskje noe bedre bilde (gjenstår å se) på pioneeren, men allikevel. Når Denon kommer med 3920, og hvis de kommer til å gjøre tilsvarende kvalitetshopp som de pleier å gjøre når de slipper nye produkter, så tror jeg denon vil ta innersvingen på pioneer igjen. Og hvis denne arver noe fra A1XV så lover d jo godt også. Men men, som sagt dette er opp til enhver å vurdere hva de prioriterer av design, behov og "ytelse". Har selvsagt noe å si hva man har fra før av også.... og tidligere erfaringer.

Spilleren er er jo sikkert veldig bra, men jeg venter heller på 3920 som dere sikkert allerede har skjønt hehe

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har vi skjønt. Selv hadde jeg 3910 i 6 mnd, men levert den inn igjen og fikk mine 10.000kr tilbake.
    Ikke alle er fornøyd med Denon.
    He he he

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei selfølgelig, alle har sine erfaringer og preferanser Men var det ikke bare snakk om en firmware oppgradering for deg da? Den ville ikke spille noen nye sone 2 filmer?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gangen jeg leverte den inn var det fordi den ikke tok alle dvder og syntes den støyet endel.
    Skal kjøpe meg en ny spiller etterhvert men 3910 er "for gammel" så da blir det enten 3920 vs 989 el. vs a1xv. Vi får se. Det blir iallefall min siste dvd spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojeg leste at dette problemet ble løst ved firmwareoppgradering. Men jeg venter på 3920 jeg og, og det blir nok min siste dvd spiller d også

Side 2 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •