HDCP - gjelder det for alle oppløsninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDCP - gjelder det for alle oppløsninger?

Lurer på å kjøpe meg en ny DVD-spiller, og vil jo da gjerne kjøpe en med HDMI eller DVI utgang, og så koble den til min DVDO iScan HD (ikke +) med en av disse (DVI --> DVI, eller HDMI --> DVI).

Jeg kommer ikke til å oppskalere signalet fra DVD-spilleren, så det eneste poenget for meg foreløpig, er å få et digitalt signal hele veien(den vil altså sende ut enten 576i eller 576p i PAL, eller 480i / 480p ved NTSC).

Men spørsmålet blir jo da om jeg vil få noe bilde i det hele tatt, p.g.a. HDCP? Slår HDCP inn allerede fra 480i og oppover, eller gjelder det først ved høye oppløsninger?

Jeg kan i dag koble PCen til iScan HDen med DVI --> DVI kabel, og får bra bilde på den måten, så der er det tydeligvis ikke noe problem med HDCP.

Men hvordan blir det dersom jeg kjøper og kobler opp f.eks. en Denon 1920?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OK, jeg fant svaret selv egentelig, nettopp på DVDOs sider.

Pass-through ja... Da funker det vel til en viss grad. Men iScan HD sender vel bildet da bare videre i sin originale form, uten å tilpasse det til plasmaens oppløsning, slik den gjør med analoge signaler. Og heller ingen annen prosessering... Så det blir vel som å koble DVD-spilleren rett på plasmaen da.

Da kunne jeg jo oppgradere til en HD+ eller en VP-30.

-Men så spørs det jo om en plasmaskjerm fra våren 2003 er HDCP compliant. :???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •