Sony DVP-NS92V-utrolig bra bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 90
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony DVP-NS92V-utrolig bra bilde

Endelig har jeg funnet ut hva jeg skal kjøpe. Sony DVP-NS92V. Var så heldig idag å få en titt på en modell de fikk inn av den, resten kommer på onsdag. Sammenlignet den med Samsung hd950, Denon 1920 og Philips9000s, og jeg kan love dere at Sony var helt totalt overlegen. Forhandleren hadde selv tatt med de andre spillere bare for å selv sammenligne, han hadde de selv, og han sa at Sony leverte et like bra bilde som Sonys sin Se modell til 10 000,-
    Bildet var ekstremt realistisk, med flott dybde og knallfine, rene farger. Dessuten var sort skikkelig sort.
    Det beste er at den spiller så og si alle formater, sacd, har hdmi og er billig, rundt 2000. Får den selv hjem på Onsdag, gleder meg

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes jo veldig bra ut dette da.. Men har den kommet ut?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den skal være i butikkene den 25. Han jeg testet den hos hadde fått en demomodell, tilsendt fra Danmark, mer vet jeg ikke

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Servicesenteret på Alnabru i Oslo har denne på lager i både sølv og sort nå. Kjøpte min i dag, og gleder meg stort til taket blir ferdig så hjemmekinoen kan komme opp

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny spiller Anders. Da kan du jo oppdatere signaturen din. Du kan jo nå skrive "har hdmi spiller" og sette på en :-) Er ikke sikker på om "mangler tak" er noe å putte inn der, men det setter jo helt klart en liten brems på det hele;-)

Regner med at kombinasjonen av lerretet jeg var innom med i går og ny spiller i dag har gitt ny motivasjon! Stå på. Gleder meg til første film i ny leilighet hos deg.

Gøran

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Regner med at prosjektet er ferdig om en uke eller to. Tar litt bilder underveis, så det kan nok hende det kommer en liten fotoreportasje et sted her inne etter hvert. Eneste jeg mangler nå er en hdmi-kabel som er lang nok og som ikke koster skjorta. Ser at Real-kablene på av-shop for tiden ikke er på lager. Noen som har forslag til hva som passer til denne spilleren og som ikke er i monsterprisklassen?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hentet ut et par stykker i går. Har ventet en god stund på denne nå, og den skal erstatte min DVP-NS955V som har komponent.

Veil. pris er 2750,-

Hva jeg fant merkelig er at det ikke fulgte med en engelsk bruksanvisning. Må vel være et tilfelle av feilpakking. Kun (?) Tysk, nederlandsk, fransk, italiensk og spansk lå med.

Jaja - den skiller seg vel ikke mye ut fra 955, så jeg regner med at dette går uproblematisk.

Først og fremst skal jeg stille inn til de samme lydmessige parameterne når det gjelder SACD og fargetone etc. som jeg har på 955.

Selv har jeg en 15 meter lang HDMI400 fra Monster - sammen med en Gefen HDMI Booster. Denne trenger jeg så langt faktisk ikke fra D-VHS, men jeg skal sjekke om det går bra uten boosteren ved bruk av Sony-spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det lefdal som selger denne spilleren? andre forhandlere?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt er det nok kun Serviceavdelingen til Sony som selger denne. Vil nok være ute i butikkene til uka (onsdag eller så).

Har testet den litt nå:

Sortnivået er usedvanlig bra. Detaljer i det mørke kontra det lyse er med andre ord svært godt gjengitt.

Renhet i bilde er som ventet mye bedre enn min 955V. Skarphet er vel så godt som det kan forventes iom. at det er en DVD. Den opplevde skarphet og bildekvalitet er imidlerlid vesentlig bedre enn ved 576. Kjører HDMI 1080i nå.

Du har, ifht. 955V, mulighet for ytterligere to justeringer av skarphet. I tillegg kommer BNR og MNR støyreduksjoner, men denne fjerner nok endel av detaljene i bildet til fordel for renhet. Du kan nok derfor stort sett glemme disse valgene. Skarpheten derimot er nok en god nyhet for dem som ønsker dette. Du får litt tydligere slagskygge på kanter, men ikke påtagelig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe noen ny spiller til stuen, etter at jeg kastet ut Phillips DVP9000 siden jeg ikke hadde plass i det nye tv-møbelet.
    Men jeg har den siste tiden (etter at jeg solgte DVP9000) irritert meg over småting i bildet fra min Sony RDR-HX900 HD/DVD-opptaker.
    Så jeg impulskjøpte NS92 idag på Serviceavdelingen.
    Den er så lav at den akkurat får plass oppå RDR-HX900 i samme hylle.
    Skal bli spennende å se om bildet er noe bedre.

Men jeg var ikke imponert over selve boksen, den er LITEN og veldig lett. Ihvertfall i forhold til DVP9000. Den er endel lavere, men største forskjellen er dybden. NS92 er bare ca. halvparten så dyp!

Siden DVP9000 nå koster fra 2995,-, så må Sony'en finne i å bli samenlignet med den :-), hvis dere vil kan jeg poste noen inntrykk når jeg har fått koblet den opp.

Mvh C

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Da har jeg sett en film og hørt på litt musikk på NS92.
    Den spiller helt OK på cd, ganske mye bedre enn min RDR-HX900.
    På film så må jeg nok kalibrere bedre før jeg kan si noe sikkert om bildekvaliteten, men noe dramatisk forbedring var det knappest, ikke i 576 ihvertfall.
    Men en ting liker jeg ikke... Og det at at bildestørrelsen blir helt merkelig når jeg skrur på oppskaleringen. Bildestørrelsen er sikkert feil ord, det jeg mener er at bildet blir mindre.
    Først koblet jeg til NS92 mot min Panasonic AE700 (med HDMI), og så litt film i 576, da fyller bildet hele lerretet. Det var letterbox så jeg hadde de vanlige sorte stripene over og under bildet. Når jeg så valgte å oppskalere til 1280x720 så endrer bildet seg. Jeg får en sort stripe i venstre kant (ca 10cm på mitt 1,80 lerret) Og jeg ser også at bildet blir noe smalere. (Altså jeg får tynne sorte kanter øverst og nederst)
    Siden projektoren har en oppløsning på 1280x720 burde jo bildet fylle perfekt i bredden med en letterbox film, men det gjør det altså ikke. NS92 sender ganske enkelt ikke de 1280x720 punktene den lover.
    Ihvertfall er det sånn jeg tolker det. Jeg hadde aldri dette problemet med Philips DVP9000.
    Håper det er noen her som kan forklare hva dette er og om dette er vanlig på andre spillere, Synes å huske at jeg har lest om noe lignende tidligere.

Jeg finner det ihvertfall helt uakseptabelt, og ringer Serviceavdelingen first thing imorgen...

Mvh C

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en tekniker på Serviceavdelingen, han hadde ingen anelse hva som kunne være galt. Leverer inn spilleren imorgen, så få vi se...

En annen ting, Sony hadde lagt ved manualer på Spansk, Fransk, Italiensk, Tysk og et eller annet språk til. Men ikke på verken Engelsk, Norsk, Dansk eller Svensk.
    Jeg kan rigtignok klare noe tysk under tvang. Men helst ikke... :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også at "Livets Hjul" hadde sort stripe opp og på venstre side. Imidlertid tenkte jeg at dette skyldtes selve filmen.

Kan ikke huske at jeg så dette under test av "Vertical Limit" i Superbit.

Skal sjekke alt på nytt i dag.

Dette med bruksanvisninger gjelder nok hele partiet. Ingen av de to spillerne jeg hentet ut hadde annet enn fransk, spansk, italiensk, tysk og nederlandsk.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Vertical Limit Superbit i region 2 fra http://www.cthe.co.uk/superbit da er denne i 16:9 .

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet er uomtvistelig mindre i alle andre oppløsninger enn 576p. Får da en sort (tom) stripe øverst samt på venstre side.

Jeg får ta en prat med Serviceavdelingen om dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemer med bildet på oppskalering ved HDMI, dvs ikke hele bildet fylles. I tillegg har jeg ikke fått engelsk bruksanvisning.

Venter på at Roko og Casle får tilbakemelding fra serviceavdelingen.

Men DVD spilleren er nett og fin, og mye mer tiltakende enn Toshiba 350. Det jeg har sett på bildet til nå er svært lovende, både på HDMI og komponent.

Det mangler dessverre lys i fjernkontrollen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, etter å ha sett en demo av denne, ble jeg ganske imponert, men nå ble jeg igjen usikker om denne er det rette valget for meg. Virker som noen av dere allerede har litt "småproblemer" med den. Er det ikke mulig å kjøpe en dvd spiller der alle disse feilene det snakkes om, det være macro blokking eller treg avleser eller gud vet hva, ikke eksisterer, eller iallefall til et minimum der det ikke blir et problem for brukeren?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag vært i kontakt med Sony vedr. disse problemene. Dette fordi Serviceavdelingen så på dette som et enkeltstående tilfelle, og ville ha produktet inn for service. Dette anser jeg som en idiotisk måte å ta tak i dette problemet på.

I tillegg vil de påføre seg selv store utgifter ifm. å selge et produkt de MÅ ta tilbake.

Da jeg kontaktet produktsjef i Sony sentralt vedr. de sorte stripene oppe og på venstre side ved alle andre oppløsninger enn 576p via HDMI, sa han at "det skulle sikkert være slik". Jeg opplyste ham om at jeg på min HS50-projektor hadde de samme problemer som andre opplever, og at de neppe kunne påstå at man SKAL måtte justere linse og utsnitt hver gang man skal se på film via DVD.

Jeg ga klar beskjed om at Sony nå er i ferd med å sørge for at dette (egentlig) flotte produktet meget vel kan bli slaktet av kunder, forhandlere og ikke minst HiFi-magasiner - dersom Sony ikke kommer på banen med informasjon vedr. problemet.

De siste er dog de viktigste, og Sony har derfor nå sendt spørsmål til rette avdeling i Europa. Regner med at vi får vite mer snart, og at ikke magasinene tester spilleren uten at den er rettet, eller at de får beskjed om at det er visse problemer via HDMI.

Jaja....!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på Serviceavdelingen for en time siden og leverte inn min NS92.
    De skulle få en tekniker til å se på den med en gang.
    Får se hva han finner ut da...

Er enig i at det kan ikke være slik at man må justere lens shift, zoom og fokus på projektoren når man skal se på DVD, og så justere tilbake hvis du vil se tv på samme projektor...!
    Hvis output fra DVD-spilleren skal være 1280x720, og det er jo det som står i menyen på NS92 så får den gi det. Når jeg kjører 1280x720, så vil jeg jo helst ha 1-1 mapping mellom output fra DVD-spilleren og projektorens display.
    Nå "mister" jeg oppløsning, fordi DVD-spilleren bruker deler av bildet til svarte kanter. Så jeg må zoome for å få fyllt lerretet.

Og igjen, disse kantene var ikke der når jeg kjørte 1280x720 fra Philips DVDP9000S. så det går ann. Det er bare for Sony (som er verdens største produsent av forbruker elektronikk) å fikse dette eller gi meg pengene tilbake.

Mulig det virker som jeg er sint, men det er jeg ikke altså. Jeg regner med at dette løser seg, hvis ikke får jeg bare se på andre spillere :-)

Mvh C

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, stå på Roko ! Jeg skal kunne leve med 576 bildet enn så lenge.

Til Yidako: Skal du kjøpe en DVD spiller til under kr 3000 med SACD, HDMI, etc, så må du kompromisse. Det må du tydeligvis også på 3910 (makroblokking of HDMI problemer) og Marantz 7600 (treg start etc.). Det skal mye til for at alle blir fornøyd. Kjenner du noen produkter som ingen har innvendinger mot, uansett pris ? Jeg venter i spenning :wink:

Når det gjelder makroblokking, så skal du ha gode øyne for å se dette på 3910.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •