Sony DVP-NS92V-utrolig bra bilde - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 90 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøpte denne spilleren for et par uker siden, har en panasonic 42pv60. Overfører via HDMI, og må si at jeg er meget fornøyd med bildet. Så Sin city for noen dager siden og bildet var krystallklart, sortnivå og kontrast var kjempe!! Eneste som jeg har merket i nagativ retning er at oppstart er litt tregere enn på min gamle spiller(pioneer 626), men så lenge den gir så bra bilde som den gjør, så betyr ikke det noe. Har ingen problemer med skalering heller. kostet 2100 hos advance.no :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjopt meg en sony KLV-S40A10E og er nå på jakt etter en dvd spiller som kan leverre et ok bilde uten å koste skjorta.

fant denne spilleren på salg til 1990,- nå. syns det høres ut som et godt kjøp, spesielt hvis jeg ikke vil oppleve problemene med sorte striper omtalt i denne tråden.

siden denne tråden etterhvert er blitt noen måneder gammel, er jo spørsmålet enkelt: Er det kommet noe nytt på markedet som er bedre enn dette som er godt meg husforbi??

PS! Noen som vet om det er HDMI kabel med i pakka?
    PPS! Noen som vet om jeg i daglig bruk kan klare meg med kun en fjernkontroll med kombinasjonen KLV-S40A10E og DVP-NS92V(S)??

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Spilleren er egentlig ganske fantastisk, spesielt til denne prisen.

Nå har det seg slik at jeg faktisk har fått oppgradert denne spilleren. Det skjer IKKE ved firmware, men at et kretskort fysisk byttes ut.
    Dermed skal dette med feil format være saga blott.

Jeg har ikke fått hentet spilleren fra service, men det vil skje tidlig neste i uke.
    Jeg har nå kjøpt Sony DVP-NS9100ES (toppmodellen) og skal sjekke kvalitetsforskjellene på disse to, rent billedmessig.

2) Nei - det følger IKKE med kabel.

3) Ja, erfaringsmessig ganske sikkert (antar jeg da, utifra tidligere modeller).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først takk for lynraskt svar RoKo..

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    1) Spilleren er egentlig ganske fantastisk, spesielt til denne prisen.
    Da trykker man på bestill knappen...

Nå har det seg slik at jeg faktisk har fått oppgradert denne spilleren. Det skjer IKKE ved firmware, men at et kretskort fysisk byttes ut.
    Dermed skal dette med feil format være saga blott.
    Bare håpe jeg slipper denne prosessen da...
    Jeg har nå kjøpt Sony DVP-NS9100ES (toppmodellen) og skal sjekke kvalitetsforskjellene på disse to, rent billedmessig.
    Regner med du kommer med full rapport fra denne testinga.
    2) Nei - det følger IKKE med kabel.
    Noen som har tips om en god, men ikke alt for dyr HDMI kabel å anbefale?? (1-2m)
    3) Ja, erfaringsmessig ganske sikkert (antar jeg da, utifra tidligere modeller).
    Lest litt mer specs hos sony selv, hvor alt tyder på at det skal gå fint fint...

Da er det igrunn bare å glede seg til alt er i hus og testing kan begynne...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPetrus
    ...Bare håpe jeg slipper denne prosessen da...
    Neppe! Men, dersom du oppdager samme feil som oss andre - send den inn for oppgradering - og referér gjerne til meg dersom de på noe vis skulle krangle!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    begynte plutselig å lure på hvordan denne spilleren en med tanke på å spille divx... noen som har noe erfaringer???

RoKo: Da lever jeg i håpet og hører av meg hvis det blir problemer....

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det skaleringsfenomenet som dere sliter med, opplever jeg på min Oppo :-(

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPetrus
    begynte plutselig å lure på hvordan denne spilleren en med tanke på å spille divx... noen som har noe erfaringer???
    Etter mine (små) erfaringer fungerer DivX glimrende. Kvaliteten på slike filmer er imidlertid en helt annen sak... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Roko

Er det står forskjell på ns92 og 9100es. Bilde og lyd?

Mvh
    Kasper

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde: Noe, ja - men egentlig marginalt. Litt renere og dypere, egentlig ikke lett å sette fingeren på. Enkelte detaljer virker ved sammenlikning svært mye mer troverdig. Vi sjekket en god del på Ringenes Herre-filemene. Differansen er nok ikke verdt prisforskjellen, men hva gjør man vel ikke enkelte ganger...? ;-)

Lyd: Definitivt! Detaljer, definisjon og ikke minst basshåndteringen er fenomenalt bedre med 9100. Likevel, kjører du signalet via ekstern DAC (slik jeg faktisk også gjør en god del), eller i en god receiver/pre, spiller det jo ingen rolle.

Et tips blir derfor å kjøpe en dedikert DAC. Den får du jo god nytte av uansett om du bytter spiller senere eller ei. I tillegg kan du bruke DAC-en sammen med mange andre digitale komponenter.

Uansett; NS92 er en ytterst god spiller til prisforlangende!

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •