Sony DVP-NS92V-utrolig bra bilde - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror ikke at dere fikk med dere at jeg har kjøpt Panasonic 42PV500 (ikke PE500)..
    Altså plasma tv'et...Og der virker alt supert

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller keine kasserolle...

Det er ved HDMI at problemet viser seg. Dette signalet viser stort sett ALT som finnes innenfor formatet. Derfor er det kritisk hvor mye informasjon som finnes i bildet.

Altså masker 576 via komponent (det er med andre ord mer info utenfor det du ser på skjerm). Med HDMI ser du ALT (nesten da...).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt fra Serviceavdelingen. Har de funnet ut noe av problemene?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, si dét du...
    Har ikke hørt et kløyva ord siden sist, men de skal liksom holde meg oppdatert da... Særlig....

Får vel mase på dem...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

divx på sony dvp-ns92v

Tror dette er et generelt problem me dvdspillere som tar divx,vil ikke lese f.eks serier som er i noe som kalles hr.hdtv å ser at disse er på er som regel over 700mb..Tar de vanligste divxsize som er på ca.350mb å noen oppi mot 700.Er d noe å gjør me dette problemet,vennligst hilsen en som begynner på en serie å får ikke fullført pga dette problem.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTV-formaterte filmer/serier kjører jeg alltid gjennom HTPC, men man kan jo alltids sjekke litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens! Fant en tråd på avforums om denne spillerenSony NS92V HDMI Player Har ikke lest igjennom alt, men trådstarter virker iallefall svært positiv. Etter å ha lest meg grønn på ord å uttrykk sitter jeg nå igjen med tre aktuelle spillere, Denon 1920, Panasonic S97 og Sonyen. Sistnevnte litt mer enn de andre, men ble litt litt skeptisk til det oppskaleringsproblemet dere nevner :-?

Det skakke være lett...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, greit å vite at det ikke bare er meg som sliter med valg av dvd-spiller i denne prisklassen.

Skal ta turen bort til en hifi-sjappe imorgen for å se på denne spilleren. Må teste det greiene med oppskalering via HDMI der før jeg evt. kjøper den.

Testen til han fyren i tråden Hiawatha la ut link til var jo ikke avskrekkende ihvertfall :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte en NS92V idag. Har testet litt , kan ikke se noe oppskalerings problem uten at jeg med 100% sikkerhet kan si at det ikke er der. Satte den opp med 1280X720P med PAL film. Veldig fornøyd med bildet, se min hjemmekino for et eksempel. Ved 576P så er ikke forskjellen stor ved kjøring av PAL filmer, tror at forskjellen er større med NTSC filmer. Et problem jeg har registrert er at OSD bildet skalerer helt feil ved 720P. Når jeg satte opp HDMI interface til auto så sendte den 1080i på min Panansonic AE900, skjønner ikke hvorfor. Uansett til en pris 2500 (sonefritt) inkludert så er jeg veldig fornøyd med kjøpet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle bare mangle - spilleren er megabra den.
    Bare synd at den har litt problemer med HDMI og 720/1080.

Får vel bare smøre seg med tålmodighet til Sony får ut fingeren og får hostet frem en fix....

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet en Sony NS92 i dag. Den ble koblet til en Sony KLV-V40A10E med HDMI. Bildet fra denne spillerene var forsåvidt bra, men skaleringen i TV'en var tydelig bedre. Jeg oppnådde de beste resultatene med 576p fra spilleren. Skaleringen er med andre ord forholdvis god, men det finnes bedre. Til prisen er den bra, men vær obs på dette dere som har dyrere TV-skjermer.

Newcomer Yahaman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Vurderer også denne spilleren, men lurer på om den scalerer Jpeg foto også...???

For eks. til 720p. Eller for å si det på en annen måte er den brukbar til digital billed framvisning på 40" LCD TV. ( Samsung ) via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Betyr det nå at oppskaleringen er fixet??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte å finne ut av det samme i en egen tråd for en måneds tid siden, men fikk ingen svar - jeg gikk derfor for Panasonic s97 og er veldig fornøyd med den (samme prisklasse).

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme pris ???

Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Forsøkte å finne ut av det samme i en egen tråd for en måneds tid siden, men fikk ingen svar - jeg gikk derfor for Panasonic s97 og er veldig fornøyd med den (samme prisklasse).
    Samme pris ? Nå får man Sony DVP NS92V for NOK 2153,- på Prixmania....
    Etter å ha testet Samsung HD850 som var dårligere enn min Pioneer DV380.. følger jeg at jeg må gå opp en klasse for å bli fornøyd. Vurdere sterkt Sony'n da Panasonic'n vel ligger på vel NOK 1000,- mer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De lå på rundt 3000 begge to da jeg sjekket det ut for et par måneder siden, nå er Sony'n tydeligvis billigere.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Serviceavdelingen har salg denne uka

Var hos Serviceavdelingen i dag. De har salg og hadde planer om å se på og kanskje kjøpe DVP-NS92V. Da de hørte at jeg hadde planer om å bruke den på HDMI ville de ikke selge meg den da problemet med skevt bilde ikke er løst enda, i hvertfall ikke på de enhetene SA har fått. Sony sier at de har en ny serie klar som kanskje løser problemet men den finnes ikke i Norge enda.

Etter å ha testen en Samsung HD-850 i helga ble jeg ikke overebvist at skalering av bilde gjør det bedre. Jeg ble rett og slett veldig skuffet over bildet på Samsung'n, blass i fargene og uklar, mye dårligere en Pioneer DV-380 !

Da jeg har tenkt på å skaffe med en Harddisk opptaker ble det til at jeg kjopte en Sony RDR-HX510S som var på salg til 2925,- nedsatt fra 4000,-. Etter å ha testet den i kveld må jeg bare si at bildet er MEGET bra, bedre enn Pioneer'n og et hav foran Samsung. Ikke sikker hvordan opptak blir for så langt har jeg ikke kommet end.

Enten er det noe feil på den Samsung'n jeg har ellers så har de som har anbefalt denne lave krav til bildet... Samsungen skal SHG få tilbake :-x .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du brukte vel HDMI? Jeg "nedgraderte" fra en dyr Panasonic DVD-recorder til Samsung 850 og var kjempefornøyd med bildet på min BenQ 7800 - en måneds tid etterpå oppgraderte jeg til BenQ 7700 (720p) og da forsvant mye av gleden over Samsungen - nå har jeg derimot en Panasonic s97 og er veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Var hos Serviceavdelingen i dag. De har salg og hadde planer om å se på og kanskje kjøpe DVP-NS92V. Da de hørte at jeg hadde planer om å bruke den på HDMI ville de ikke selge meg den da problemet med skevt bilde ikke er løst enda, i hvertfall ikke på de enhetene SA har fått. Sony sier at de har en ny serie klar som kanskje løser problemet men den finnes ikke i Norge enda.
    Det fikk jeg til svar også i mail som jeg sendte for noen måneder siden.
    Mens sony butikken i oslo like ved slottet sa dette var fikset.
    Dro derfor ned og kjøpte en og sa at jeg kom tilbake og ville ha kjøpet hevet hvis problemet oppstod noe selgeren sa seg enig til.

Dro hjem...kobla opp...kan ikke se noen problemer og det var for noen måneder siden

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også en slik en en god stund, og fikk til svar fra sa at sony hadde spillere både med og uten feil på markedet og ikke kunne gi noen klar beskjed om hvilket serienr feilen var fikset fra. Endte derfor opp med en marantz 6600.

Var kjempefornøyd med det meste på sonyen (bortsett fra den kjente feilen da) så lenge jeg hadde den også. Spesielt kjapt lagskifte var deilig i motsetning til andre jeg har hatt (pioneer og tom marantzen).

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •