Sony DVP-NS92V-utrolig bra bilde - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 90
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sint?
    Det skulle f... meg bare mangle. Det som irriterer meg er at de med viten og vilje først anså dette som et "ikke"-problem. Og at de derfor liknet mest på politikere som ser på at alt går i dass.

Vi får håpe at de nå skjønner at det ikke går an å selge denne modellen til forbrukerne før de har rettet problemet.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    He he, stå på Roko ! Jeg skal kunne leve med 576 bildet enn så lenge.

Til Yidako: Skal du kjøpe en DVD spiller til under kr 3000 med SACD, HDMI, etc, så må du kompromisse. Det må du tydeligvis også på 3910 (makroblokking of HDMI problemer) og Marantz 7600 (treg start etc.). Det skal mye til for at alle blir fornøyd. Kjenner du noen produkter som ingen har innvendinger mot, uansett pris ? Jeg venter i spenning :wink:

Når det gjelder makroblokking, så skal du ha gode øyne for å se dette på 3910.

Joda, er jo forsåvidt enig med deg Roko, det blir ofte å godta et kompromiss. Hadde jeg visst om en spiller som var problemfri hadde jeg selvfølgelig ropt ut det her med en gang Eneste eg mente var at eg syns det er rart at ting ikke kan lages, uten disse småproblemene. Kan alltids kjøpe meg en dyrere spiller, må ikke absolutt være i 3000kr klassen. Men slik er det vel med særlig hdmi spillere, en del barnesykdommer kanskje? Kan jeg spør et spørsmål: hvordan vil du si bildet er på 3910 i forhold til denne nye Sony? leverer NS92 bedre bilde eller er denon verdt det ekstra i penger?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var Alex F som skrev dette... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Kan jeg spør et spørsmål: hvordan vil du si bildet er på 3910 i forhold til denne nye Sony? leverer NS92 bedre bilde eller er denon verdt det ekstra i penger?
    Jeg har ikke testet disse side om side, og skal holde meg for god til å påstå at jeg husker eksakt hvordan bildet var da jeg testet 3910 for 6 mnd siden. Men, det korte jeg så i går ga inntrykk av meget bra trykk i bildet på SONYen samt bra sortnivå. Jeg hadde null forventninger på forhånd vs min HK DVD25, men ble positivt overrasket over at forskjellene faktisk var merkbare (uten å sammenlikne side ved side).

Jeg husker ikke at jeg ble like imponert over forskjellene da jeg så 3910, men det kan skyldes at vi ikke testet denne lenge nok, og at kalibreringen ikke var 100% (husker dog at vi raskt brukte DVE), og sist men ikke minst at jeg ikke ønsket at bildet skulle være bedre (var ikke i kjøpemodus) :wink:

Det er mulig at bildet på SONYen kan måle seg med 3910, men jeg tror neppe musikk i 2 kanaler kan sammenliknes. I tillegg er 3910 mer for seg gjort. Den er mye større og virker mye mer solid på alle områder. Den har også mange flere innstillingsmuligheter (tror jeg).

Det stor spørsmålet er hva en er villig til å betale for. Er en bare interessert i bildet, så er nok SONYen et bra valg. I tillegg kommer HD DVD snart, og da blir det ny oppgradering. Greit å ikke betale kr 10 000 for noe som skal skiftes ut til neste år.

Min erfaring er at det er mye mer å hente på både lyd og bilde ved å bruke differansen på 7-8000 kr andre steder i anlegget, dvs ny projektor eller nye høyttalere. Har du allerede dyr projektor og dyre høyttalere, så stiller det seg selvsagt annerledes. :grin:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det var Alex F som skrev dette... :-)

Ja beklager, skrev av en eller grunn ditt navn..pinlig

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare legge til at denne spilleren viser BTB både på komponent og HDMI (testet i går via DVE). :grin:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-) :-) :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket akkurat med Serviceavdelingen.
    De hadde sjekket en annen NS92 i butikken, og den hadde samme problemet.
    Så Sony Norge har sendt en forespørsel videre.
    Men det virket som det kan ta litt tid... siden forespørselen visstnok skal innom hovedkontoret i Europa etc. før den når Japan. :-(

Vi får se, men de får ikke noe mer enn en uke på seg. Tar det lenger tid ber jeg de heve kjøpet, så får vi se hvor serviceminded de er.

Mvh C

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forespørsel, my ass...

De er så trege med sin reaksjon at bladreaksjonene med rimelig stor sikkerhet rekker å teste denne - uten å vite at det er registrert problemer, og deretter slaktes den på grunn av den graverende feilen.

Alternativt får Sony (som vanlig) en skikkelig skrape i lakken fordi de ikke raskt nok anerkjenner problemer med sine produkter.

Én ting kan man jo si om Sony - de er ikke akkurat raske i sin reaksjon... :?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor forskjell er det på bildekvalitet på 576p og 720p da? Hvis man har god skalering i projektor/tv vil jo det være det samme vil det ikke? Pioneer sier jo man skal sende 576 ut.Eller lønner det seg konsekvent å kjøre 720 ut?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få si noen ord om denne spilleren. Kjøpte ns92v for 3 dager siden, og koblet den opp mot Panasonic a700e, og må si jeg er svært imponert. Har ikke vært borti noen av feilene som her er beskrevet av noen, å manual er på englesk, norsk, dansk, svensk har heller ikke opplevd problemer med oppskalering. Alt i alt en meget god spiller, som leverer et fantastisk bra sortnivå, gode kontraster og detaljer, og sist men ikke minst spiller meget bra på sacd. Er svært godt fornøyd. Eneste negative må være at den til tider er litt treg med loading, særlig fra cd og over til sacd. Skal sette opp en del bilder snart fra kinoen min, kjekke greier det her

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lucky you! :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å se en annen teste denne spilleren med ae700.
    Hvis du ikke får de sorte kantene til venstre og over når du kjører 1280x720 over HDMI, så er jo det kjempeflott.
    Det betyr vel at det ihvertfall ikke er feil på alle spillerene, da er det kanskje sjans for at de får fikset min også...

Jeg fikk så lite tid med spilleren at jeg fikk ikke noe ordentlig inntrykk av bildekvaliteten. Men sortnivået var en av grunnene til at jeg kjøpte denne spilleren, så det er bra å høre at den er top notch.

Mvh C :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på Serviceavdelingen og hevet kjøpet... Fikk ikke poengene i hånda siden de ikke hadde kontanter, men skal få de inn på konto.

Sony hadde visst bekreftet feilen, men den var ny så ingen visste hva de skulle gjøre med den. Og siden de spillerene de har på lager på Serviceavdelingen har samme feilen, så kan jeg ikke få ny spiller.
    Jeg fikk tilbud om å kjøpe toppmodellen, 9100ES for kr 13000,-, den kostet visst veiledende kr 17000,-. Men det var ikke aktuellt for meg.

Så nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal gjøre, enten vente til de får inn nye NS92 uten feil eller kjøpe noe annet.
    Siden bildekvaliteten var endel bedre i forhold til min DVD/HD HX900, så er det helt klart at jeg må¨ha ny spiller ihvertfall.
    Så jeg lurer på om jeg skal bestille en Marantz DV-7600 fra Sverige, og kjøpe et nytt tv-møbel så jeg får plass til den...

Hmm, what to do?

PS!
    Teknikeren jeg snakket med på telefonen tidligere idag sa de hadde testet den nye toppmodellen av DVD/HD opptakerene. (HX1010) Og han sa at bildekvaliteten på NS92 var veldig mye bedre enn HX1010 som koster 8-9000,-.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sortnivået på 1010 er ikke i nærheten av hva 92V kan oppvise.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, rart det der..er det mulig at jeg også da har feilen de snakker om, uten at jeg legger merke til det? Har sjekket nøye på oppskalering, men får ikke de sorte stripene...men det virket som alle spillerene nå ifølge ham du snakket med hadde feilene, eller hva Casle?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Hmm, rart det der..er det mulig at jeg også da har feilen de snakker om, uten at jeg legger merke til det? Har sjekket nøye på oppskalering, men får ikke de sorte stripene...men det virket som alle spillerene nå ifølge ham du snakket med hadde feilene, eller hva Casle?
    Hvis du har denne feilen, kan du umulig la være å se dette. Prøv med en film som akkurat er 16:9 (1.78:1 eller 1.85:1). På komponent skal denne fylle hele lerretet ditt dersom du har 16:9 lerret. På HDMI oppskalert til 720 eller 1080 så passer ikke bildet inn på lerretet, dvs du mangler noe oppe og til venstre på lerretet.

Jeg synes selv at bildet via HDMI og 576 er kanon, men det er mulig at det blir enda bedre oppskalert til 720 evt 1080. Kan leve med 576 enn så lenge, men ønsker selvfølgelig at denne feilen blir rettet. Bildet er uansett bedre enn ved min HK DVD 25, slik at jeg har alt å tape på å heve kjøpet nå. Klarer de ikke å fikse dette, vil jeg nok kunne heve kjøpet senere (hvis jeg ønsker dette). :grin:

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de sa på Serviceavdelingen var at de hadde også testet NS92 fra butikken. Om det betyr at de har testet alle spillerene eller bare en vet jeg ikke.
    Men han som jobbet i butikken var klar på at det enten var refusjon eller en evt. en god deal på en annen spiller. Det tyder vel på at de ikke kunne tilby meg en NS92 uten feil...

Mulig det er ulike partier med spillere ute og går, siden både jeg, RoKo og AlexF har feil, og ikke fikk med manual på norsk, svensk, dansk eller engelsk. Mens du Yidaki som fikk med riktige manualer har fått en spiller uten feil...

Mvh C :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av movadelic
    Mener du den best2buy butikken i Løkkeveien? Hvilken pris?

best2buy..har ikke hørt det navnet men mulig..et stykke lenger bortenfor løkken video, på andre siden av gaten.
    Når jeg kjøpte den fant de ikke prisen, så jeg betalte 2400,- for den. Han gjorde den sonefri for meg på 30 sekund, gratis, veldig bra service der

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nylig vært i kontakt med tronika.no som blant annet selger Sony NS92v..
    Jeg spurte om de hadde samme problem med deres spillere, og fikk som svar:

Hei,
    Vi har testet nå våres NS92 DVD spiller hos Sony Center i Bergen med
    nyeste TV fra Sony (S og V serie). Vi brukte HDMI tilkobling.
    Selve spillerens skaler ble sett til AUTO. Dette har gitt bilde i 720p oppskalering
    på selve TVer. Det ble ikke merket noe feil i forbindelse med plassering av bilde.
    Så konklusjon er at vi kan ikke snakke her om feil på NS92 DVD spillere mens
    sinkroniseringsproblemmer på TVer som sansynligvis ikke oppfyller helt HDMI standard.

For å si dette med andre ord:
    Dette er ikke noe garanti eller reklamasjonssak. Etter kontakt med Sony verksted her i Bergen
    så fikk jeg vite at de vil ikke se på dette som en spillerfeil mens sende kunde videre til TV produsent
    som har eventuelle problemmer med spilleren.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •