Er HDMI et "must" nå? Holder det med DVI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er HDMI et "must" nå? Holder det med DVI?

Som tittelen sier, holder det med dvi, eller er hdmi inngang et must? hdmi er jo bare lyd og bilde i en kabel, den leverer vel ikke bedre bilde enn kun ved bruk av dvi?
    Leste nettopp om dvd spilleren Oppo OPDV971H, som har fått ekstremt bra kritikker. Imorgen får jeg Panasonic Ae700 projektor, og trenger en dvdspiller nå. Enkelt og greit, holder det med dvi? Isåfall bestiller jeg Oppo, det er så masse problemer ellers med alle spillerene virker det som, orker ikke lese mer nå, vil bare ha en grei spiller jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI når du har prosjektor har lite for seg, med mindre kabelstrekket er langt. Da skal visstnok hdmi ha et fortrinn. HDMI og DVI gir akuratt det samme bildet, men HDMI leverer lyd også. Å koble lyd til en prosjektor er helt meningsløst, så da fungerer dvi vel så bra. Å kjøpe hdmi-->dvi kabel pleier også å være billigere enn å kjøpe hdmi-->hdmi.

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Itsme87
    HDMI når du har prosjektor har lite for seg, med mindre kabelstrekket er langt. Da skal visstnok hdmi ha et fortrinn. HDMI og DVI gir akuratt det samme bildet, men HDMI leverer lyd også. Å koble lyd til en prosjektor er helt meningsløst, så da fungerer dvi vel så bra. Å kjøpe hdmi-->dvi kabel pleier også å være billigere enn å kjøpe hdmi-->hdmi.

Tusen takk for svar, har sett meg blind på at jeg måtte ha hdmi...tror likså godt jeg går for hdmi til dvi kabel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •