Pioneer DVR530 Vs Sony RDR-HX1010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer DVR530 Vs Sony RDR-HX1010

Jeg skal handle meg DVD opptaker, og lurer på følgende:

Har Sony opptakeren noe som ikke pioneer'en har slik at den er verdt prisen?
    Noe som er vesentlig og jeg vil kunne ha bruk for,borsett fra større hardisk.
    Har sett på spesifiksasjonene og det er jo forskjeller, men hvor viktig er de?

Håper på svar.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den største forskjellen mellom disse 2 er mere lagringsplass, HDMI med oppskalering og bedre billedkvalitet for Sonyen.

Det er alltids kjekt å ha dette for en opptaker, men om det er verdt dobbelt så mye for deg er det bare du som kan svare på. Var selv i samme situasjon for ikke så lenge siden og fant ut at selv om jeg brukte over 10k ville jeg ikke bli helt fornøyd med opptakeren. Så jeg fant ut at jeg måtte satse på å ha både en høykvalitets DVD-avspiller og en separat DVD-opptaker. Jeg fant også ut at 80 GB egentlig holdt. Var det noe jeg ønsket å ta vare på over lenger tid burde jeg uansett brenne det til DVD og allerede med 80GB fikk jeg i forhold til VHS en enorm økning i antall programmer jeg kunne ta opp om jeg reiste bort.

Valget mitt falt på Philips DVDR3300 som jeg fikk for under halvparten av det jeg måtte ha betalt for Pioneer DVR530. I tillegg skal min opptaker visst støye mindre enn de to modellene du vurderer.

Om jeg skulle velge å kun legge til en eneste feature til min opptaker, ville det vært 2 tunere slik at den kan ta opp overlappende programmer. De enester som har dette er nye Hitachi-modeller som kun er ute i japan.

Om jeg kunne betalt bare litt mer for mere lagringsplass eller HDMI, ville jeg gjort det, men jeg ville ikke betalt over dobbelt så mye for opptakeren for å få det. Når jeg bare bruker spilleren til opptak fra TV holder billedkvaliteten.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    ......Om jeg skulle velge å kun legge til en eneste feature til min opptaker, ville det vært 2 tunere slik at den kan ta opp overlappende programmer. De enester som har dette er nye Hitachi-modeller som kun er ute i japan......
    Denne Hitachi modellen ble vist på messa og den hadde i tilegg en funksjon som tok vekk reklamepauser ;-) Pent design og høy siklefaktor.

Har selv 530 og har ikke brukt brøkdelen av lagringsplassen ennå, sletter normalt når jeg har sett programmet.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    ...den hadde i tilegg en funksjon som tok vekk reklamepauser...
    Spillerne klarer vel ikke å identifisere hva som er reklame og hva som er vanlig program. De versjonene av denne funksjonaliteten jeg har sett så langt går bare ut på å hoppe for eksempel 5 minutter fremover ved bare å trykke på en knapp. Min opptaker fra Philips har også denne funksjonaliteten.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Denne Hitachi modellen ble vist på messa og den hadde i tilegg en funksjon som tok vekk reklamepauser ;-) Pent design og høy siklefaktor.

Har selv 530 og har ikke brukt brøkdelen av lagringsplassen ennå, sletter normalt når jeg har sett programmet.

Er du fornøyd med din? Noe du ikke liker? Leste i en tråd at det var litt problemer med å lage kapitler, er det et problem eller bagatel?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt fornøyd, har ikke behov for å lage kapittel da jeg bare tar opp ett og ett program.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Spillerne klarer vel ikke å identifisere hva som er reklame og hva som er vanlig program. De versjonene av denne funksjonaliteten jeg har sett så langt går bare ut på å hoppe for eksempel 5 minutter fremover ved bare å trykke på en knapp. Min opptaker fra Philips har også denne funksjonaliteten.
    I følge messe-mannen så kunne den igjenkjenne reklamen, vet ikke hvordan, mulig at dette går i andre land (signal-gjenkjenning?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •