Erfaringer med Thomson DTH-7500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Thomson DTH-7500

Var egentlig innom Elkjøp i dag for å kjøpe den billigste VHS-boksen de hadde, men gikk ut igjen med en Thomson DTH-7500 HDD opptaker som noen hadde levert tilbake innen 30dagers fristen. Den var satt ned fra 4000 til 1500 (!? overpriset ?) og jeg hadde i utgangspunktet lite lyst på noe VHS-basert, så da ble det slik.

Er det noen som har noen erfaring med denne? Har lest et par tester på nettet som forsåvidt er positive, men gud bedre så treg den er til å installere kanaler. Mulig det var derfor den forrige eieren leverte den tilbake.

Blir artig å få prøvd den når den endelig er ferdig med kanalsøkinga (med dette tempoet : om halvannen time)

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Oppdatering

Satt oppe natt til fredag og prøvde å få opptageren til å fungere slik den skulle..med dårlig resultat. Siden vi skulle bort i helga programmerte jeg maskina til å ta opp et program på søndag (sørget også for å stille klokka) (dette tok forøvrig ca. et kvarter å gjøre pga. lite samarbeidsvilje fra maskinens side). Da vi kom hjem søndag kveld hadde ikke maskina kommet lenger enn til lunsjtid på lørdag...

Dette, i tillegg til at maskinen låser seg for den minste ting (og heller ikke er spesielt medgjørlig når det gjelder å skifte kanaler), gjorde at vi bestemte oss for å ta med hele greia tilbake til Elkjøp for å få ordnet problemene.

Hos service/kundemottak ble vi ikke spurt om vi ønsket å få den reparert, vi fikk kun en tilgodelapp på 1500kr med beskjed om at det var det eneste de kunne gjøre "siden vi ikke har noen på lager og dette er en utgått modell". Jeg spurte om de hadde et tilsvarende produkt, men det hadde de (selvfølgelig) ikke i samme prisklasse, som han mente var 1500 og ikke 4000kr.

Jeg påpekte at maskinen var solgt med alle vanlige kundegarantier og ble henvist til å prate med en av selgerne. Selgeren sa også at alle produkter som blir lagt ut som kuppvarer blir testet, men innrømte at det kunne skje glipper (noe det tydeligvis hadde gjort i dette tilfellet). Han mente også i utgangspunktet at jeg bare kunne få tilbake 1500kr, men gikk med på å sende den inn til reparasjon etter at jeg ga beskjed om at jeg hadde kjøpt en dvd-opptaker som ikke fungerte og hadde liten interesse av å bare få tilbake utlegget.

Det ble opplyst om at dette kunne ta et par uker. Dette var greit for meg, så jeg pratet med gutta bak reparasjonsdisken og fikk registrert oppdraget.

Så nå blir det spennende å skje når det har gått to uker. Jeg ser for meg minst tre mulige scenarier:

1. Elkjøp reparerer maskinen eller leverer en annen tilsvarende maskin (lykkelig slutt).

2. Maskinen blir reparert og Elkjøp krever klekkelig betalt for reparasjonen

3. Elkjøp finner ut at maskinen ikke er lønnsom å reparere og sender den følgelig tilbake med reparasjonsgebyr.

Jeg må innrømme at jeg har såpass pessimistisk innstilling at jeg tror alternativ nummer to eller tre er mest sannsynlig. Men det betyr ikke at det er et akseptabelt utfall. Maskinen har nemlig aldri fungert slik den skal, og siden det faktisk står at "alle kundegarantier gjelder" anser jeg dette som et helt vanlig reklamasjonsspørsmål.

..Time will show..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •