HDMI problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI problemer

Fikk idag H1 til HDMI adapter. Koblet dette til min Infocus 4805 og bruker Real 10meter HMDI kabel mellom denne og Denon 2910.

Jeg får bilde på prosjektoren, men ca en gang i sekundet pulserer det en irriterende rød firkant i signalet, akkurat som den mister sync, dette skjer uansett hvilken oppløsning (480p,720p eller 1080i) jeg velger ut fra 2910en. Bildet ser helt fint ut bortsett fra denne røde firkanten som pulserer, tyder dette på at HDMI signalet er for svakt for prosjektoren eller kan det være noe annet galt ? Vil løsningen være å sette på en DVI -> HDMI adapter og koble på DVI utgangen på 2910en, eller blir jeg nødt til å kjøpe helt ny kabel ?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Fikk idag H1 til HDMI adapter. Koblet dette til min Infocus 4805 og bruker Real 10meter HMDI kabel mellom denne og Denon 2910.

Jeg får bilde på prosjektoren, men ca en gang i sekundet pulserer det en irriterende rød firkant i signalet, akkurat som den mister sync, dette skjer uansett hvilken oppløsning (480p,720p eller 1080i) jeg velger ut fra 2910en. Bildet ser helt fint ut bortsett fra denne røde firkanten som pulserer, tyder dette på at HDMI signalet er for svakt for prosjektoren eller kan det være noe annet galt ? Vil løsningen være å sette på en DVI -> HDMI adapter og koble på DVI utgangen på 2910en, eller blir jeg nødt til å kjøpe helt ny kabel ?
    er vel det at hdmi signalet er for svakt, har et inntrykk av att hdmi generelt sender et svakt signal. leste et annet innlegg forleden der en skrev at hdmi også plages av mye jitter kan vel kansje virke inn det også. har du mulighet for dvi tror jeg det kan være den beste løsningen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette har jeg god kjennskap til. Det hele ligger i at 2910 (eller rettere sagt hele xx10-serien til Denon) har et altfor svakt signal på HDMI-utgangen. Dette gjør seg mest gjeldende over lange strekk (10 meter og lengre). Jeg hadde de samme problemene, mulig litt større da min forstyrrelse gikk over hele bildet (blå blink).

Jeg løste dette med en overgang DVI-HDMI som jeg brukte på DVI-utgangen på 2910 og "voila"; problem fixed. Anbefaler deg å forsøke samme løsning.....

For ordens skyld; jeg har også en Real Cable HDMI-HDMI, 10 meter.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Hvordan overgang kjøpte du og hvor mye kosta den ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den på avshop.no. Kostet vel gode 300 kroner tror jeg...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har det travelt og har en Clas-butikk i nærheten, kvaliten vet jeg ikke noe om.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv HDMI til DVI fra en 3910 til en AMO mk2, i et strekk på 10 meter uten problemer..Kjøpte kabelen på Hi-fi center kjeden for +/- 1000-kroner, og det fungerer perfekt. Aldri opplevd noen pulserende bilde eller andre artifakter - heldigvis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •