Dvd-spiller som kan fjerne tvungen teksting?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dvd-spiller som kan fjerne tvungen teksting?

Jeg lurte på om det er noen dvd-spillere som klarer å fjerne tvungen teksting og som klarer å skippe på fbi-warning og lignende plagsomme ting? Har ikke lyst å bygge ny htpc(jeg har en for divx, men den hakker hvis jeg begynner med ffdshow o.l. på dvd). (Må ha noe med bedre WAF ) Det hadde også vært fint med divx-støtte, men det er ikke kritisk.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det finnes. De fleste løser dette ved å rippe den til disc uten det man vil ha, og brenne den tilbake på DVD.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg var redd for, men da er det enklere å bruke en htpc med dvdregionfree.. da får du i hvertfall bort tvungen teksting og i noen tilfeller skippe menyer o.l. Men hvis noen noen gang har hørt om en standard dvd-spiller som klarer dette så si fra. Hadde vært mye enklere og penere på den måten. (gidder ikke brenne det om av den grunn.. tar for lang tid og bildekvaliteten blir jo dårligere...)
    Men jeg synes det er rart at det ikke fins, for den tvungne teksten kommer jo ikke oppå en annen tekst, den blir jo erstattet, så det burde ikke være noe problem for spilleren å fjerne den eller erstatte den med blanke linjer. Det blir jo gjort på pc...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir bildekvaliteten dårligere av å brenne en 1:1 kopi??

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, men for å gjøre det trenger du en DL-plate og de er dyre enda, så alternativet er jo da en standard dvd+r og da må du komprimere i nesten alle tilfeller..

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen mulighet for å fjerne tekstproblemet (noe som ville være omtrent like bra) ville være hvis spilleren lot deg flytte teksten ned til bunnfeltet som oppstår ved extra-wide filmer. det ville jo hjelpe litt, men bare på noen filmer. og jeg regner med det er et enda større problem å finne en spiller som klarer det....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xene
    en annen mulighet for å fjerne tekstproblemet (noe som ville være omtrent like bra) ville være hvis spilleren lot deg flytte teksten ned til bunnfeltet som oppstår ved extra-wide filmer. det ville jo hjelpe litt, men bare på noen filmer. og jeg regner med det er et enda større problem å finne en spiller som klarer det....
    Hvis du kjøper deg en Momitsu V880N dvd spiller (http://www.momitsu.com/dvd_880n.html) med nettverks mulighet, kan du jo bare rippe dvd plata til PCen og spille av via nettverket, eventuellt via en ekstern hardisk.

Kanskje det er en om litt tungvinn måte , men det er jo en liten mulighet. ;-)

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xene
    nei, men for å gjøre det trenger du en DL-plate og de er dyre enda, så alternativet er jo da en standard dvd+r og da må du komprimere i nesten alle tilfeller..
    Ta bort tekst, lydspor, og ekstra stasj du ikke trenger så pleier det å holde med en DVD5.

Newcomer Xene sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ikke ut som om dette blir så lett nei.... Litt rart egentlig, når dvdregionfree og lignende klarer det uten problem.. Burde ikke være så vanskelig å lage en vanlig spiller som takler det også. men det er vel kanskje regler mot det... kan ikke skjønne en annen grunn til at det ikke finnes.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med "tvungen teksting" er utroolig irriterende, prøvde å se "Magnolia" utgitt i Norge av SF, men jeg orker ikke Norsk tekst når jeg KAN engelsk...

Jeg har "driti" meg ut på dette nok nå, så heretter kjøper jeg KUN norske utgivelser i Norge, ALT annet tar jeg fra play.com/utlandet.

SF og Scanbox er to leverandører som ikke har peil på å lage DVD!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SF suger maksimalt, dårlige kopier av filmer, tvungen tekst osv...

Har brukt nokk penger på sone2 filmer, kjøper bare sone 1, og slipper dermed problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OPPO DV971H har tilgjengelig firmware som fjerner mye obligatorisk møl fra oppstarten av en DVD. Har ikke testet enda, men skal prøve snart.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du he ikkje vurdert HTPC istadenfor dvd-spelar da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen problem å fjerne teksting

Jeg har ladri hatt en DVD spiller hvor det ikke har vært mulig å fjeren tvungen teksting. Har i dag 2 DVD spillere fra Philips, og det er bare å velg text=off, selv for filmer fra SF. Kan ikke forstå at dette ikke går på andre spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg også på. Spesielt det med tvungen teksting. Har faktisk begynt å kjøpe filmer fra utlandet igjen pga nettopp dette med tvungen teksting og et par tre uheldige kjøp siste år. Fort gjort å overse når man står i en butikk og skal handle. Står som regel med bittesmå tekst på baksiden.

Man trenger vel kanskje en spesiell Firmware til den enkelte spiller. Noe som gjør det litt vanskelig der som de senere kommer oppdateringer etc fra fabrikant.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •