Denon 3910 fortsatt et godt kjøp, ny version i anmarsj?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3910 fortsatt et godt kjøp, ny version i anmarsj?

Hei

Min gamle trofaste Philips DVD spiller synger nå på sine siste noter og det er nå på tide med en ny DVD spiller. Har lenge siklet på 3910 og når jeg nå da har et litt bedre argument for kjøp (da den gamle snart ikke funker lenger) over maddamen er tiden inne.

Det jeg lurer på er enkelt og greit:
    Er Denon 3910 fortsatt et godt kjøp i den forstand at det ikke vil komme en ny og oppdatert utgave i løpet av de kommende måneder (dvs. før jul)?

Litt kiipt og bruker 10K på en DVD spiller og oppdage at hadde jeg bare ventet litt hadde jeg fått en bedre/nyere/mer oppdatert utgave.

Tar gjerne imot forslag til andre DVD spillere, men som du/dere sikker skjønner er jeg nokså bestemt på Denon og 3910 (men et godt råd er en ikke døv for )

Jeg har ikke gått til innkjøp av flatskjem ennå så den vil bli koblet opp mot en vanlig CRT, har denne

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 3910 forrige uke etter at min trofaste A11 ikke tålte en software oppgradering:cry:

De sjekket da på klubben og de hadde info frem til Jan 2006 og det var ingen "3920" i anmarsj ifølge deres info.

Foreløpig er jeg veldig fornøyd med min 3910 og jeg har enda ikke sett makroblokking som jeg hadde på min A11.

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres meget bra ut magking

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 3910 i ca 6 mnd, men fikk levert den tilbake. Denne var sonefri, men du skal vite at den har problemer med enkelte nye filmer. Prøv en ny sone 2 The Chronicles of RIDDICK med Van Diesel. Denne nektet den å godkjenne. Byttet filmen men det samme skjedde. Var nede på Hifi-klubben og prøvde 3 av deres spillere samme skjedde. Prøvde 2910 og 1910 disse godkjente denne platen. Prøvde A11 og den godkjente heller ikke denne platen. Søkte litt på nettet og det viste seg at jeg ikke var alene om denne spilleren som ikke godtok alle platene. Ellers så var det en meget god spiller, men som jeg sa til dem, jeg betaler ikke 10.OOO KR og så nekter den å godta alle nye filmer. Der må de bare legge seg flate iforhold til f.eks. pioneer. Helt opp til deg, men nå vet du det iallefall. Sitter fremdeles å venter på en god spiller som tar alle plater. Har ennå ikke prøvd DVD-A1XV men den syntes jeg er litt for dyr i forhold til "møkkaformatet DVD". Et lite hint kan være den nye Pioneer DV-989 som skal komme i oktober. Dette er den siste dvd spilleren som pioneer skal lage, ifølge dem. Tror jeg skal se litt på den. Imellomtiden koser jeg meg med pioneer DV-668

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Installer nyest firmware, så tar spilleren alt av filmer det er meldt problemer på.
    Har selv Riddick sone 2 her, og min 3910 spiller den uten problemer.
    Jeg har selvsagt nyeste firmware.

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool 3910????

3910? hva er vidsen med den? eneste forsjellen er jo at det er en ekstra lydutgang eller noe sånt og den har så vidt jeg husker denonlink eller noe sånt,, drivverket i 3910 er NØYAKTIG makent til 2910 hvorav forsjellen kun lar seg gjellende hvis du skal høre mye på stereo eller bruke en denon reciver slik at du kan bruke denonlink, jeg sto også ovenfor samme valg som deg om jeg skulle gå for 3910 eller 2910, men etter jeg hadde snakket lit med Gorm om dette og undersøkt litt kom jeg fram til at stereolyden ikke var værd 4000 ekstra og betale for,,,, så hadde jeg vært deg ville jeg ha henta meg en 2910 istedenfor,, men det er meg da...

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt forskjell på bildet og i 3910 sin favør. Iallefall om man skal tro hva man leser, test.;-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt ventet noen få måneder på 3920. Sannsynligvis blir det vel en oppgradering som er minst like betydelig som AVR 3805-3806. Med andre ord arver sikkert 3920 en del fra AIXV!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil aefale det samme, venter på 3920 jeg oxo

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er litt skeptisk til informasjonen man får av hifiklubben, det er ikke alltid sant det de sier. F eks når 3920 kommer, men dette har også med ledelsen å gjøre. De gir ofte ikke ut slik info med hensikt slik at det ikke skal lekke. Kanskje denon også er gniten med info...?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De gir ikke ut info for at de fortsatt skal SELGE. Så jo hva som skjedde meg 3805, måtte selge den til 8500,- i bøtter og spann for å bli kvitt lagerbeholdningen.

Jeg tror 3920 er å finne i butikkhyllene før juletider.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Samt at når 3920 kommer så vil den presse både ny og bruktprisen på 3910 godt ned.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge klubben så kommer ikke 3920 før vår/førsommer 2006. Snakket med de på fredagen om akkurat dette.
    Hvor korrekt dette er får man nå sette sin lit til at de vet best selv.
    Så skal du vente så kan ventetiden bli lang.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke sjekke ut Pioneer DV-989 når den kommer neste måned, ryktene sier ca 10.000 kr

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    hvorfor ikke sjekke ut Pioneer DV-989 når den kommer neste måned, ryktene sier ca 10.000 kr
    Ja den er absolutt interesssant. Designmessig slår den denon "hand down". Med tanke på vekt er den en skikkelig lettvekter i forhold til verstingene fra denon så jeg er litt skeptisk mtp på mekanisk oppbygning osv. Dessuten tror jeg ikke den oppskalerer til 1080p, som stadig flere andre gjør..noen som vet hvilken videoprosessor det sitter i 989?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en prosessor som pioneer har utviklet selv. Det gjør meg også enda mer skeptisk og jeg vil heller vente på 3920. Jeg gikk tidligere fra pioneer til denon og angrer ikke et sekund og kvaliteten på denon er såpass høy at jeg ikke vil gå tilbake til pioneer. Dette er vel også en smakssak og er opp til enhver å vurderer hva de liker og prioriterer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er en egenutviklet pioneer prosessor, og om det er bra eller dårlig vet jeg ikke. Men jeg skulle gjerne sett noen spesifikasjoner

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva skal med oppskalering til 1080P for et format som DVD (576p og 480P) når ikke en promille har utstyr til dette, el heller du tenker jeg.
    Helt håpløst å snakke om 1080p med et format som skal skaleres opp til 1080 så ned igjen til eventuellt 720p eller 576p. Dett blir bare en masse regneprosseser som umulig kan bli noe vettig av.
    Bare tull

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Og hva skal med oppskalering til 1080P for et format som DVD (576p og 480P) når ikke en promille har utstyr til dette, el heller du tenker jeg.
    Helt håpløst å snakke om 1080p med et format som skal skaleres opp til 1080 så ned igjen til eventuellt 720p eller 576p. Dett blir bare en masse regneprosseser som umulig kan bli noe vettig av.
    Bare tull
    Det er slettes ikke bare tull. De første prosjektorene og flatskjermene med 1080p-panel er på full fart inn i markedet, og innen et års tid kommer det til å florere av dem! Ettersom DVD kommer til å være det rådende videoformatet i mange år til, har vi endelig muligheten til å oppskalere perfekt til en ekte HD-standard med 1:1 pixelmapping.

Ettersom de tunge aktørene innen DVD-spillere nå inkluderer oppskalering til 1080p i videoprosessorene sine vil vi sannsynligvis se det på billigere spillere etter hvert også. Foreløpig er det Denon DVD-AIXVA, Marantz DV-9600, Classe Delta CDP-300 og NAD M55 som har muligheten. Så kommer vel muligens Pioneer DV-989 og Denon 3920 etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Det er slettes ikke bare tull. De første prosjektorene og flatskjermene med 1080p-panel er på full fart inn i markedet, og innen et års tid kommer det til å florere av dem! Ettersom DVD kommer til å være det rådende videoformatet i mange år til, har vi endelig muligheten til å oppskalere perfekt til en ekte HD-standard med 1:1 pixelmapping.
    Synes det har gått inflasjon i begrepet 1:1 pixelmapping. Tidligere var begrepet det samme som at både kilden og skjermen hadde samme oppløsning, i dag holder det vist at en skal kunne skalere opp kilden til skjermens oppløsning. Vel, surprise, med den siste endringen har alle skjermer mulighet for perfekt 1:1 pixelmapping, da alle uansett skalerer til riktig oppløsning internt.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •