Tok endelig skrittet og kjøpte meg dvd/hd opptager i dag. Valget falt på en Philips DVDR3300H (2995 på Elkjøp).
En av grunnene til at jeg valgte denne spilleren var instant reply funksjonen. Dvs du kan spole tilbake TV uten å først ha startet opptak. Men skal man bruke dette må man nødvendigvis se TV gjennom tuneren på opptageren.
Og kvaliteten på denne skuffet veldig. Her var det masse støy i bildene. Har analog kabeltv, så signalene er ikke veldig gode, men TV mitt (Philips 32 WS Matchline m/PixelPlus CRT) klarer allikevel å vise klare og fine bilder fra de samme signalene. Tuneren i TV'en må være svært mye bedre.

Kommer til å returnere opptageren av denne og andre grunner, men er det noen som vet hvordan tuneren på Pioneer/Sony/Panasonic/LG er? Hvem er best på analog kabel?

Det største problemet med 3300H, for meg i allefall, er at den lager en konstant høyfrekvent lyd (vil tippe i området 10000-14000Hz, høres omtrent ut som 50Hz TV), og den gir seg ikke før jeg drar ut kontakten! Hjelper ikke at jeg setter den i standby. Dette er veldig synd, for opptageren virker ellers å være veldig bra.