Philips DVDR3300H m/80GB

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips DVDR3300H m/80GB

Noen som aner hvordan man kan sortere kanalene på denne? Ifølge bruksanvisningen kommer man ikke inn i menyen for dette så lenge harddisken går. Problemet er at harddisken går hele tiden for å lage en videobuffer og jeg finner ikke noen måte å stoppe den..

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php?product=572

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... man må inn i menyen for DVD for å komme inn i menyen for setup slik at man fikk sortert om på kanalene.. Ikke så logisk og ikke med i bruksanvisningen.

Har enda ikke prøvd den med DVD, men spilleren mangler:
    -HDMI
    -komponent (har ingen progressiv utgang)
    -dimming av display
    -baklys på fjernkontroll
    -åpning av DVD-skuff fra fjernkontroll
    -raskere avspilling (fx. 1,3x) med lyd for å nå igjen sending
    -mosaikk som viser innhold på HDD (har tekstliste med ett bilde om gangen)

Men skal man ha alt dette så blir det dyrt. Brukergrensesnittet kunne ellers vært bedre på mange områder, men man får den jo etterhvert til å fungere. Så langt har den laget mindre støy enn min gamle VHS-spiller.

Den brenner jo til både DVD-R(W) og DVR+(W) så den begrensede harddisken på 80GB håper jeg ikke blir noe problem. Om det er opptak jeg vil bevare over lengere tid får jeg heller brenne dem til DVD.

Det er flere nivåer på videokvalitet, men jeg har enda ikke testet dem:
    HQ: 16t
    SP: 32t
    SPP(Standard Play Plus): 40t (valgt som standard)
    LP: 48t
    EP: 64t
    SLP: 96t
    SEP: 130t

For de som allerede har en bra DVD-spiller og vil ha funksjonsliteten med HDD uten at det koster altfor mye virker denne spilleren som et bra alternativ.

Jeg fikk den i alle fall til en veldig gunstig pris:
    http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-video/24595-philips-dvdr3300h-80gb-til-2500-a.html

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger med et ark som forklarer nettopp den problematikken med menyen som du nevner.
    Ja, det er nok en bra maskin hvis man ønsker en erstatning for videomaskinen, ikke vil ha det for jålete og kobler den på en ordinær TV.

Jeg har ikke dybdetestet den, men ut fra den lille titten jeg foretok i forrige uke, så virket brukervennligheten helt grei.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg fant det arket etterhvert, men når man må finlese hele bruksanvisningen og alle ark som følger med for å klare å bruke apparatet så står brukervennligheten IMHO til stryk.

Man skal altså trykke "DVD", så "SETUP" og så få mulighet til å sortere tv-kanalene! Det høres for meg mest ut som en programmeringsfeil.

En annen raritet/feil med spilleren som man hverken finner noe om i bruksanvisningen eller ekstra ark som er med i boksen er at om man kun har 1 minutts opphold mellom to programmerte opptak så blir kun det første programmet opptatt. Det gis ikke noen advarsel om dette når man legger opptakene inn i timeren.

Ellers så har jeg ved et par anledninger fått opp et meny som spør om jeg vil starte å ta opp om jeg slår på maskinen rett etter at et programmert opptak er ferdig. Og den menyen dukket opp igjen hver gang jeg skiftet kanal og var ikke så lett å få stoppet helt.

Man må også passe på at opptak starter vel et halvt minutt etter det man har programmert.

Jeg skulle også likt å vite hvor mye jeg har brukt av harddisken eller hvor mye som er igjen, men klarer ikke å finne det i noen menyer. Jeg er vel nødt til å finlese hele bruksanvisningen igjen for å se om jeg finner noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner heller ikke noe sted hvor man kan se hvor mye plass som er igjen på harddisken. Det er litt irriterende.

En annen ting som er litt irriterende er navigasjon på programmer tatt opp på harddisk. Har ikke funnet noen annen måte enn å hoppe fram og tilbake til nærmeste kapittel. Det kan bli mye trykking hvis man skal 2 timer fram. Ingen mulighet for å skrive inn tid eller kapittelnummer direkte. Redigering er også litt klønete.

At spilleren ikke vil ta opp timer-opptak med 1 minutts mellomrom høres litt skummelt ut. Har ikke prøvd dette selv, men det må være en firmware bug. Vi får håpe det kommer en oppdatering.

Er ellers strålende fornøyd med denne spilleren etter noen dagers bruk. Billig og er utrolig fleksibel med opptaksmuligheter. Utrolig kult at man kan se på et opptak mens man tar opp et nytt, at man kan begynne å se et opptak før det er ferdig og at den automatisk tar opp kanalen den står på hele tiden. Glemte et program i går, men det lå jo i bufferet! :grin:

Forøvrig kjøpte jeg først en Lite-On LVW-5045, men etter å ha lest hundrevis av skrekkhistorier om denne blir den sendt tilbake.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ap4
    Glemte et program i går, men det lå jo i bufferet!
    Så slutten av et interresant programinnslag, spolte tilbake i bufferet og så hele innslaget, lagret så innslaget for seg selv til harddisken slik at det ikke forsvant når bufferet slettes.

Akkurat dette fungerer stort sett greit, men kunne jeg godt tenkt meg en god del forbedringer av brukergrensesnittet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=ap4]Jeg finner heller ikke noe sted hvor man kan se hvor mye plass som er igjen på harddisken. Det er litt irriterende.

Dette står helt øverst når du går inn og ser på hardisken.. Står % som er igjen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke85
    Sitat Opprinnelig postet av ap4
    Jeg finner heller ikke noe sted hvor man kan se hvor mye plass som er igjen på harddisken. Det er litt irriterende.
    Dette står helt øverst når du går inn og ser på hardisken.. Står % som er igjen.
    Øverst i hvilken meny? Den med oversikt over opptak som man kommer til når man trykker "HDD"? Min spiller har ikke noe slikt på den siden. Har dette vært synlig hele tiden eller først når du kom over en viss prosent?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    -åpning av DVD-skuff fra fjernkontroll
    Dersom du trykker på "dvd" knappen når spilleren er i dvd modus.. vil skuffen åpne seg...

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå til Philips sine nettsider, last ned siste programvareversjon, brenn til cd-r, putt den i spilleren og vips så har du rettet opp i en del irriterende småting. http://161.88.254.67/cgi-bin/dcbint/...=Link_Software

Er forøvrig meget godt fornøyd med denne spilleren, spes etter oppdatering. Godt bilde og god lyd, den er også relativt stillegående. Angrer ikke på at jeg valgte bort PIONEER DVR433HS til fordel for denne ! Synest også den er meget brukervennlig når man først har satt seg inn i den.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... man må inn i menyen for DVD for å komme inn i menyen for setup slik at man fikk sortert om på kanalene.. Ikke så logisk og ikke med i bruksanvisningen.
    Jeg slet også med dette. Men jeg fant det faktisk i bruksanvisningen. Det står i en slik tipsrute. Om jeg husker rett tror jeg det var på side 30-32(?)

Den brenner jo til både DVD-R(W) og DVR+(W)
    I bruksanvisningen står det at den kan brenne til DVD+R og DVD+RW.
    Den kan spille av DVD-R(W).

Til under 2000 kr er dette en helt grei opptaker. Jeg har lest at andre synes den støyer. Jeg kan ikke høre den i det hele tatt der den står i videobenken min.

.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller denne av divx filmer?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg slet også med dette. Men jeg fant det faktisk i bruksanvisningen. Det står i en slik tipsrute. Om jeg husker rett tror jeg det var på side 30-32(?)
    Jeg husker ikke så veldig godt. Det er på side 56 og ikke i en tipsrute, men som en "Note:" midt på siden. Overskriften er ikke overraskende; "Accessing the Setup Menu".

.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I bruksanvisningen står det at den kan brenne til DVD+R og DVD+RW.
    Den kan spille av DVD-R(W).
    Dette står faktisk i bruksanvisningen (s.66). Men samtidig er det satt på klistrelapp på framsiden som sier "Dual Media, DVD+R/+RW, DVD-R/-RW". Og på Philips sine nettsider står det eksplisitt at den kan skrive til både + og -. Det betyr vel at dette med -R/-RW har kommet til i ettertid da kanskje?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Gå til Philips sine nettsider, last ned siste programvareversjon, brenn til cd-r, putt den i spilleren og vips så har du rettet opp i en del irriterende småting. http://161.88.254.67/cgi-bin/dcbint/...=Link_Software
    Takk for tips, om du har prøvd denne:
    -mister man norske menyer? Ingen av softwarene som var linket ga inntrykk om at de inneholdt noe på norsk.
    -Når man oppgraderer, mister man det man har liggende på disken?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg installerte den engelske, og beholdt den norske menyen. Jeg mener bestemt jeg beholdt det som var på disken. (Ikke 100 % sikker for jeg gjorde dette bare noen timer etter jeg hadde pakket den ut av esken). Husk bare på å pakk ut zip filene før du brenner dem til plate.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, da har jeg fått en ny og bedre spiller. Innholdet på disken ble bevart og diskbruk er nå synlig øverst på diskmenyen. De listede endringene er visst fra firmware versjon 10 til 11, jeg oppgraderte fra 7 til 11 så her var det mye som ble bedre. :-)

Fikk feilmelding ved første forsøk da jeg brente filene i folderen DVDR330..... som filene ble pakket ut i. Da jeg la filene helt nede på roten av CD-en virket det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant at dere er såpass positive til denne spilleren. Har hatt flere DVD opptagere, både med og uten HD, og er forbauset over hvor dårlig opptakskvaliteten er på denne, på alle andre valg enn de to med lavest komprimering/høyest kvalitetsvalg (HQ/SP). Hadde en Philips uten HD som ga langt bedre kvalitet på lavere komprimering, der valgtes konsekvent 4t-varianten (LP). Det beste med denne er at HD-støyen er meget behagelig - LG er f.eks. betraktelig mer støyende. Men 130 t opptakskvalitet blir nokså "illusorisk", dessverre: 30 t er nok mer aktuelt dersom programmene skal bli synlige og ikke grøtete :-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar konsekvent opptak i beste kvalitet uansett, så det er ikke noen problemstilling for meg. Sletter alltid det jeg har tatt opp etter jeg har sett det, det jeg evt skal ta vare på brenner jeg jo ut på plate. Pioneer har nok vesentlig bedre komprimeringsteknologi enn Philips etter det jeg har forstått. Til 2000 kr vil jeg nok påstå at dette er en meget god opptaker.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Tar konsekvent opptak i beste kvalitet uansett, så det er ikke noen problemstilling for meg. Sletter alltid det jeg har tatt opp etter jeg har sett det, det jeg evt skal ta vare på brenner jeg jo ut på plate. Pioneer har nok vesentlig bedre komprimeringsteknologi enn Philips etter det jeg har forstått. Til 2000 kr vil jeg nok påstå at dette er en meget god opptaker.
    Absolutt helt enig! Kunne ikke sagt det bedre.

.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •