Lumatron DVDR105

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lumatron DVDR105

http://www.coop.no/ncms.aspx?id=CABD...2549&tmid=2549

Ser Coop selger en Lumatron DVD-opptaker til kr. 995, noen som har erfaring med denne? Må jo være av de billigste DVD opptakerene på markedet

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin pris ja men heller lite med info å finne på denne modellen!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være denne OEM-maskinen:

http://www.area450.com/recorders/r6.html

(Utseendet er ihvertfall identisk)

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet i alle fall at Lumatron har benyttet sampo tidligere, så det er nok mye mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mangler nicam stereo

Leste en kort brukeromtale av spilleren på dinside.no. Ble her bemerket at at den mangler nicam stereo. Hadde tenkt å bruke denne som tuner i forbindelse med projektor. Betyr det at du ikke vil kunne få stereo på norske/nordiske kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har testet denne?

Er det noen som har testet denne og kan si hva den har av utganger? Lurer spesielt på om den har component. Lurer også på dette med Nicam stereo. Har den det eller har den det ikke. Har leste en del om den på recordere.dk og der sier de at den har nicam stereo. Regner med at det må være samme spiller som selges i Danmark og i Norge.

Newcomer Been_Loaded sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet Lumatron 42" plasma..

Testet Lumatron 42" plasma (9990,-) og det var "dårlig" bilde. :???: Levrete den og bestilte meg en Panasonic TH-42PV500E.

Har ikke noen tru på Lumatron lenger.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomriis
    --------------------------------------------------------------------------------

Hei. Tok sjansen på å kjøpe denne billige tv'en til kr. 9990,- inkl. høyttalere, veggfeste, samt bordstativ. Jeg er en ekstremt kresen person hva bilde angår. Har hatt Barco 701S og Barco 808s Graphics. Nesten ingenting slår sistnevnte i kvalitet!

Men jeg må si at jeg ble egentlig positivt overrasket over kvaliteten på denne Lumatron Tv'en. Vet at det er LG panel i denne. Det er den samme tv'en som ElPrice sin Scansonic modell som koster kr. 15500 med det samme utstyret.

Det er klart at ved dårlige sendinger og gamle amerikanske serier så er ikke bilde noe å skrive hjem om. Dårlig signal inn=ekstra dårlig fortørret signal ut! Men generelt kan en vel si at jeg er fornøyd, og denne tv'en er ikke særlig dårligere en de plasmaene jeg har sett til rundt 20000. Plasma tv'er generelt holder jo ikke mål i det hele tatt fremfor vanlig tv og fete 3-rørs prosjektorer. (kanskje Pioneer sine dyrere Plasma utgaver)

Filosofien min er at denne tv'en er så billig at jeg i verste fall kan hive denne inn på et barnerom eller soverommet. Det er og forblir en stor tv som er plasseringsvennlig og vil alltid ha en verdi at det er en stor tvflate!

Det er klart at i noen tv sendingene og på DVD bildet via scart/Rgb inngangen så "flyter" bakgrunnen ut i fargene grunnet for lite billedpunkter. Men sett under ett, så synes jeg faktisk at denne plasmaen er verdt hver krone. Greie tilkoblingsmuligheter som VGA, 2 scart, s-vhs, Dvi. Pc bilde ble fint. Det eneste jeg savner er komponentutgang. Da hadde bildet fra satelitt-tuneren min blitt vesentlig bedre (som på min lcd prosjektor). Merket grei forskjell når jeg direktekoblet dvd til tv'en og satelitt-tuneren direkte til tv'en med Monster scart kabler. Har ikke testen denne tv'en med Dvi-DVD spiller. (Fortell om erfaringer!). Men har prøvd progressive scan via vga utgangen på min skyworth spiller, men tv'en taklet dessverre ikke sync fra denne spilleren).

Det er lenge til det kommer mange kanaler i HD format og det blir en hel runde med utskiftinger hva mpeg standarden vedgår. Vil også hevde at satelitt transponderne ikke har båndbredde nok til å kjøre fullstendig HD format. Det blir komprimert og så sendt videre. Uansett: Kjøper du en tv til 20-30000, så blir også denne tv'en allikevel svært fort gammel i dagens elektronikkverden.

-Derfor tenkte jeg: 9990,- er jo ingenting å tape, drit og dra -det er jo en grei/stor tv uansett!!

Hilsen Tommegutten!
    Har egentlig ikke så mye med Lumatron DVDR105 å gjøre dette da men... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snoket litt, og funnet ut av OEM leverandør/produsent til Coop av denne DVD brenneren er ett Tyrkisk selskap som heter Vestel. Det er også de samme som leverer den nevnte 42 plasma. Idag har Coop to egne varemerker på el varer. INO og Lumatron. Jeg sjekket litt og funnet ut at det er mange forskjellige OEM leverandører av disse. Blandt annet LG ser jeg er mye brukt. På INO lcd-tv er det stort sett DMtech. Men tilbake til DVD brenneren. Jeg har lagt med ett bilde. Her er også spesifikkasjonene som er sendt ut til butikk.

FEATURES:
    · Supported recording media: DVD+R and DVD+RW
    · DVD-video, DVD+/-R, DVD+/-RW, VCD, S-VCD, CD-DA, CD-R/-RW, MP-3, JPEG-picture-CD, Kodak-Picture-CD playback
    · Multi-language OSD on-screen- display
    (German, Danish, Dutch, English, French, Italian, Portuguese, Spanish)
    · VFD Vakuum-fluoreszens display
    · Digital Audio output (Dolby Digital & DTS Digital Out & LPCM stereo support)
    · Dolby Digital decoding
    · Multisystem TV-tuner with 99 preset programs
    · PAL / NTSC playback
    · 16:9 widescreen, 4:3 letterbox, 4:3 PAN & SCAN aspect ratio support
    · Video DAC: 10 Bit, 54 MHz, Audio DAC: 24 Bit, 192 kHz
    · Up to 8 different audio language selection
    · Up to 32 different subtitle language selection
    · Up to 9 different angle selection
    · Parental lock
    · Still picture and frame by frame playback (DVD mode)
    · Zoom-function
    · Slow forward and backward DVD playback in different speeds
    · Fast forward DVD playback in different speeds
    · Program playback (CD-DA mode)

RECORDING:
    · OTR One-touch-recording
    · Recording modes: : 1,2, 2.5, 3, 4 und 6 hours

TV FEATURES :
    · PAL BG,DK, and SECAM L/L’ or PAL I/I’ support
    · Nicam and German Stereo
    · Frequency Search

CONNECTION PORTS:
    · 2x Scart connector (Scart1 supporting RGB output)
    · S-video output (Hosiden)
    · Composite video output CVBS (RCA jack)
    · Optical & coaxial digital audio output
    · Modulator output (TV OUT)
    · Antenna input
    · DV input IEEE1394
    · S-video input (Front)
    · Front A/V input

PACKAGE CONTENT:
    · DVD recorder
    · IR remote-control (requires 2 pcs of AAA-type batteries, not included in delivery)
    · Multilingual manual
    · 1 unit of +R disc

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •