Grunnleggende spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Grunnleggende spørsmål

Håper noen kan hjelpe meg her...

La oss si at jeg kjøper meg en bra DVD-spiller, med et vell av dekodere for de forskjellig formatene. I tester så får denne DVD-spiller topp karakter både på lyd og bilde. Nå vil jeg ta for meg lyd.

Jeg bruker en digital kabel fra DVD-spiller til forsterker for å overføre lyd. Det betyr vel igjen at det er forsterkeren som dekoder lyden og at det er dekoderen i forsterkeren som blir brukt. Spiller det da noen rolle at DVD-spilleren får gode kritikker på lydsiden?

Jeg har en Marantz SR 7200 forsterker. Skal kjøpe Panasonic AV700 projektor. På DVD-siden har jeg tenkt til å oppgradere til enten Philips DVP9000S eller Denon 1920. Begge er gode både bilde- og lydmessig. Men spiller det egentlig så stor rolle om DVD-spilleren får så veldig gode kritikker for sin lydbehandling?

Jeg tror ikke jeg har forstått dette helt, så det hadde vært fint med litt hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett. Det spiller ingen rolle om spilleren får god kritikk for lyden dersom du benytter digital overføring. Ved test av lyden er det analogdelen de tester og denne benytter du jo som sagt ikke.

Noen vil sikkert hevde at enkelte dvd- og cd-spillere har bedre drivverk enn andre og følgelig vil ha bedre lyd også ved digital overføring, men dette er et mer filosofisk spørsmål på lik linje med kabeldiskusjonen som foregår.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det da være fornuftig å bruke analog-delen hvis du kjøper en veldig god DVD-spiller? (vel og merke en DVD-spiller som leverer god lyd)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •