HDMI DVD-spiller til AE-700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI DVD-spiller til AE-700?

Har tenkt og kjøpe en HDMI spiller til min AE700! Real Cable HDMI kabelen ankom idag og jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Denon 1920 etter det jeg leste på avsforum.com, men så så jeg at Fyndbørsen solgte Philips DVP9000S til 2920NOK med frakt.

Hvilken mener dere er det beste kjøpet?

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVP9000S er nok en bedre DVD spiller både bilde og lydmessig, men lider visstnok av endel bugs (vet ikke om dette har blitt fikset) og har noen irritasjonsmomenter (går ikke ann å skru av displayet o.l)

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic dv-s97 da? Dette er jo en ganske alright dvd-spiller, og jeg kan vanskelig tenke meg at den har like mye bugs som phillips'en. Hadde en Panasonic dv-s75 før, og den var den minst spilleren jeg har hatt desidert minst problemer med. (Har hatt en Thompson, Pioneer 565, og 575) Har nå en Yamaha S-1500.

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg vurderte den og, men den koster ca.800 mer.
    S97 og DVD1920 er ifølge avsforum.com ca. det samme bildekvalitet via HDMI, men 1920 er visst bedre på stereo og S97 har ikke SACD.
    Philipsen er nok hakket over begge på lydkvalitet i stereo, men på bilde ar jeg fått inntrykk av at det ikke er så stor forskjell.

Ligger ann til 1920 for meg nå. Var på HFK idag og de sier at den kommer på lager på fredag

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme situasjon

Jeg har også kjøpt ae700 nylig, og trenger dermed ny dvd-spiller ettersom min dvr520 ikke har annet enn scart ut. Jeg skal ha prosjektøren på hylle bak sofaen, og alt annet (forsterker og dvd) vil bli stående på hylle under lerretet foran. Dvs at jeg får et kabelstrekk på ca. 6 meter.

Spørsmålet er da om Denon 1920 med hdmi-kabel på rundt 7 meter vil gi gode resultater? Leste gjennom den lange tråden om ae700, og det var en del som hadde hatt varierende hell med å bruke lange hdmi-strekk på bl.a. 2910 som vel er en "bedre" modell fra Denon.

Er 1920 et sikkert valg, eller er det andre spillere som vil gi bedre resultater? Bør jeg styre unna billige spillere med hdmi, og heller gå for en med dvi, ettersom de som har skrevet om 2910 fikk bedre resultat med dvi-hdmi?

Takker for alle svar

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg bestilt meg Sonys Sony DVP-NS92V som kommer til Norge ca. 14. oktober.

Den har SACD, men ikke DVD-Audio. Derimot har den HDMI, og det er årsaken til at jeg bytter etter kun 9 mnd. med Sony DVP-NS955V (som har komponent).

Pris? 2.750,-
    Dette er dog veiledende, og en sum jeg selv ikke på langt nær betaler.

Denon har jeg fraskrevet meg grunnet dens kjente fenomen med dårlig HDMI-behandling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •