DVD spiller til BenQ 5120

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spiller til BenQ 5120

Hei.

Jeg skal kjøpe ny dvd spiller som jeg skal bruke til min BenQ5120. Har tenkt å tilkoble via HDMI/DVI.

Har tenkt på enten Denon 1920 eller Phillips DVP9000. Phillipsen er noe dyrere, men er de ekstra kronene verdt det? BenQ 5120 er jo ikke akkurat verdens beste/dyreste PJ, så er det verdt å legge 4 K (DVP9000) i en dvd spiller hvis det sitter begrensninger i prosjektoren? Kanskje jeg bør vurdere en annen spiller?

Ser at det står mye om begge disse spillerne på forumet, men jeg lurer på om noen har noen synspunkter på hvilken jeg bør velge. Har i dag en Pioneer 370 eller noe sånt koblet via komponent. Vil jeg merke stor forskjell med en dyrere spiller? Hvordan er det med oppskalering på kombinasjonen jeg har tenkt (Denon/Phillips vs BenQ5120).

Glad for alle tilbakemeldinger både når det gjelder bilde og lyd.

Mvh Bjørn

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner vel med at du senere oppgraderer pj'n og da er det godt å ha en DVD spiller av god kvalitet. Til 5120 gir en DVD av god kvalitet et løft i bilde da intern bildeprosessor er middelmådig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Bidda sier så trenger du en god DVD spiller for å få et godt bildet..Og du kommer også som han sier mest sannsynelig til å oppgradere pj en gang i fremtiden..
    Et forslag fra meg er Denon sin 2910...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Philips DVP9000. Har ikke prosjektor da, har en 42" panasonic plasma. Og jeg må si at den leverer et fantastisk bilde. Har ikke sett Denon 1920, men Philipsen har en bedre faroudja chip en denon'en (2301 mot 2310). Så bildet vil nok være bedre på philipsen vil jeg tro. I tillegg er lyden på philipsen helt fantastisk (tenker da på musikk). Spiller en del musikk, og jeg må si at B&W høytalerene mine har aldri hørt så bra ut som nå. jeg vil absolutt anbefale philipsen! Den er litt dyrere, men den er verdt det mener nå jeg iallefall (fikk min for 3800).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •