Panasonic PT-AE200E med Pioneer DV-565A?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PT-AE200E med Pioneer DV-565A?

Hei! Trenger hjelp til valg av projektor og DVD-spiller:

Er Panasonic PT-AE200E bra?

Skal brukes primært til film og muligens litt spilling (mest xbox, kansje litt data).

Skulle gjerne hatt høyere oppløsning en 800x600, men det får man vel ikke i denne prisklassen...

Lerret kan jeg skaffe selv (tenker jeg rapper sånn "rullgardin-lerret" på skolen Neida, tror faren min kan skaffe noe gammelt på jobben), og tak-feste bygger jeg selv.

Det virker som om denne har komponent video-inn, og jeg har hørt at til projektor (og bra TV'er forøvrig...) blir det best resultat med en DVD-spiller med komponent video-ut og progressiv scan. Stemmer dette?

Hadde tenkt til å kjøpe Pioneer DV-656A DVD-spiller siden denne har støtte for både DVD-Audio og SACD i tillegg til progressiv scan. Er denne bra? (ser ihvertfall utrolig bra ut, og prisen blir 3000kr )

Tror de selger denne på acers mic.

På forhånd, takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke 656 har komponent ut eller progr. scan :?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    656a har ikkje progr. scan men den har komponent ut. Kommer snart ein ny version av 656a,som heiter 565A med Progressive Scan (for NTSC) , så eg ville ha ventet på den

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    565 er kommet, og har pal progressiv så vidt jeg husker. ligger på 3000.-

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Progressive Scan (for NTSC) stod det på pioneer.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HER er link

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var 565 jeg mente, var også den jeg linka til, skrev bare feil modellnavn ops:

Leste litt på spesifikasjonene og det ser visst ut som om den har komponent utgang og progressiv scan, sistnevnte bare i NTSC

Vet noen om den har progressiv scan både for PAL og NTSC ???

Har bare en Sone-1 DVD (mot 50 Sone-2 filmer ), og tviler på at jeg kommer til å kjøpe så mye mer av Sone-1 filmer.

Er det en veldig stor ulempe hvis den ikke har progresiv scan i PAL?

Fristende med en H/K-spiller og, men da må jeg opp enda en 1000-lapp i pris og så får jeg ikke DVD-Audio eller SACD. Unntatt hvis jeg tar DVD 40, den har vel DVD-Audo, men den koster enda mer.

Hva med projektoren da? Er den bra? (i den grad en projektor i den prisklassen kan være bra....)

Noen som har noen erfaring med den?

Er fristende å bare slå til med en gang, 8500kr er billig for en projektor...

NB! 15åringer har ikke rå til annlegg i 100.000kroners klassen, bare så det er sagt...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har kanskje ikke så mye med proj'er å gjøre etterhvert, men ring Pioneer og spør. 757 iA leveres nå med prog. scan både på PAL og NTSC

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,116
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har kanskje ikke så mye med proj'er å gjøre etterhvert
    Fortsett diskusjonen rundt dvd spillere i rett forum.

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte selv PT-AE200, men endte opp med en demobrukt PT-AE300 i stedet. Jeg har ikke sett AE200 i aksjon, men som du ser på komplett.no sine sider, står beholdning fortsatt på 100+. Har fulgt en del med på denne modellen, og den har sunket i pris med 1000 - 1500 kr på to uker uten at beholdningen har blitt noe lavere, så det er tydelig at de er redde for å "brenne inne" med denne projektoren.

Mitt råd er derfor: Vent og se hva som skjer med prisen på AE200 i forhold til hvor mange de har igjen på lager. Det ser ikke ut som om de blir utsolgt med det første... I mellomtiden kan det det dukke opp andre tilbud på bedre projektorer.

Vil bare avslutte med å si at jeg forstår veldig godt problemstillingen med økonomien. Har strukket meg så nær bristepunktet det går an selv, og da nytter det ikke om en annen projektor er 10 ganger bedre for en ekstra 1000-lapp. Har man ikke råd, så har man ikke råd. Det eneste alternativet da, er å vente i håp om at en bedre modell blir billigere. Slik kan man jo holde på i en evighet... :roll:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Dette har kanskje ikke så mye med proj'er å gjøre etterhvert
    Synes du ikke det?
    ring Pioneer og spør.
    Det skal jeg gjøre...
    757 iA leveres nå med prog. scan både på PAL og NTSC
    Really??? How much? Tipper den er litt dyr
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Fortsett diskusjonen rundt dvd spillere i rett forum.
    Slapp av litt da. Denne topicen handler først og fremst om Panasonic PT-AE200E og andre lignende projektorer i samme prisklasse. I tillegg vil jeg også vite hva slags DVD-spiller som passer best til den/andre projektorer. Dermed handler det fremdeles om projektor :wink:

Men du har vel rett, hvis jeg lurer på noe mer om Pioneer'en så skal jeg heller starte en ny tråd, og gå fram og tilbake mellom den og denne tråden på en klumsette måte, håper du er fornøyd :evil:

Neida... bare kødda :P

Hvis jeg lurer på noe mer, så skal jeg som sagt starte en ny tråd istedenfor.

Poenget mitt var bare at denne tråden handler om begge deler, men mest projektor. La oss si at denne tråden heller hadde vært i "DVD-spillere". Da hadde sikkert noen klaga over det og. "Fortsett diskusjonen rundt projektorer i rett forum." :wink:

Btw. lær deg ordentlig quote'ing med navn på hvem sitt sitat det er.
    Regner med at du kan det, men hvis ikke:
    [kvote="<nick>"]sitat[/kvote]
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Jeg vurderte selv PT-AE200, men endte opp med en demobrukt PT-AE300 i stedet. Jeg har ikke sett AE200 i aksjon, men som du ser på komplett.no sine sider, står beholdning fortsatt på 100+. Har fulgt en del med på denne modellen, og den har sunket i pris med 1000 - 1500 kr på to uker uten at beholdningen har blitt noe lavere, så det er tydelig at de er redde for å "brenne inne" med denne projektoren.

Mitt råd er derfor: Vent og se hva som skjer med prisen på AE200 i forhold til hvor mange de har igjen på lager. Det ser ikke ut som om de blir utsolgt med det første... I mellomtiden kan det det dukke opp andre tilbud på bedre projektorer.
    Takk for tips !

Får vel bare vente og se, det skader jo ikke akuratt på økonomien med det første :P
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Vil bare avslutte med å si at jeg forstår veldig godt problemstillingen med økonomien. Har strukket meg så nær bristepunktet det går an selv, og da nytter det ikke om en annen projektor er 10 ganger bedre for en ekstra 1000-lapp. Har man ikke råd, så har man ikke råd. Det eneste alternativet da, er å vente i håp om at en bedre modell blir billigere. Slik kan man jo holde på i en evighet... :roll:
    :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,911
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Megavolt, fint om du holder en litt mer behagelig tone overfor Ak, han gjør bare jobben sin som moderator. Det er jo helt klart at denne tråden burde vært delt inn i to, en for DVD spilleren og en for projektoren. Blir jo helt uoversiktelig slik den er nå, det er iallfall min mening!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,911
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg ser litt nærmere på denne tråden, handler den jo egentlig kun om DVD-spilleren. Flytter dermed denne til korrekt forum!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Megavolt, fint om du holder en litt mer behagelig tone overfor Ak, han gjør bare jobben sin som moderator. Det er jo helt klart at denne tråden burde vært delt inn i to, en for DVD spilleren og en for projektoren. Blir jo helt uoversiktelig slik den er nå, det er iallfall min mening!
    I utgangspunktet gidder jeg vanligvis ikke diskutere slike tåpelige ting som dette men OK.

Har jeg noen gang holdt en ubehagelig tone? Nei det har jeg ikke.

Og JA, jeg vet hva en moderator er, er ikke helt noob heller, og jeg vet at en moderator må gjøre jobben sin, og JA! jeg skal opprette en ny tråd hvis jeg lurer på mer om Pioneer-spilleren...

Og hvis du synes jeg skriver for mye er det ingen som tvinger deg til å lese alt.

Var det noe mer?

[extremt offtopic i følge visse personer]
    Har foresten sendt spørsmål til et par butikker nå om DVD-spilleren har progressiv scan eller ikke, så regner med å få oppklart den saken snart...
    [/extremt offtopic i følge visse personer]

EDIT:
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når jeg ser litt nærmere på denne tråden, handler den jo egentlig kun om DVD-spilleren. Flytter dermed denne til korrekt forum!
    Kun om DVD-spilleren?!?

Jaja da er jo det greit

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bli så sur da

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Ikke bli så sur da
    Hvem da? Jeg?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja AK og lygren gjør bare jobben sin.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg skjønt

Skal prøve å være litt mer saklig

Sitat Opprinnelig postet av Tord
    For å fortsette i rett forum, så svarer jeg her megavolt.
    Dv565A konverterer pal signalene til ntsc for å så sende de ut som 480p.
    Du vil med andre ord miste oppløsning. Så skal du kjøre denne på en projektor tror jeg du vil vinne på å sende 576i og så får projektoren gjøre jobben med å tegne progressivt. Men ellers er det jo en meget god spiller
    Takk for svar! Nyttig info!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •