Hvordan fikse lip sync problemer??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan fikse lip sync problemer??

Jeg er en nybegynner når det kommer til hjemmekino og surround lyd. Er nå i ferd med å sette sammen mitt første surroundanlegg i heimen.

Når det gjelder DVD -spillere er den nye Denon DVD 1920 veldig aktuell. Jeg har lest at den forrige modellen 1910 hadde en del problemer med lip sync. Hvordan fikser man på dette? Når er det slike problemer oppstår?? Har det noe med tilkobling til TV/prosjektor med lange kabelstrekk eller hva?

Trenger hjelp til å unngå dette når jeg nå kjøper DVD-spiller...

Mvh
    Stein

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mange receivere kan justere dette med audio delay. Vet ikke helt hva som foråsaker problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lipsync

Dette problemet har først og fremst sammenheng med progressiv scan bildebehandling i dvdspillere. Selv pleier jeg å vise til det som en utfordring og ikke et problem. Den relativt tunge bildebehandlingen som skal utføres forårsaker en forsinkelse av bilde i forhold til den raskere behandlingen av digital lyd. Dette kan som nevnt uten problemer korregeres tilbake igjen.
    Både suroundrecivere/forsterkere og videoprosessorer har denne muligheten. Er riktignok viktig at det er en modell som kom etter at progressiv scan ble aktuell.

Det ikke bare enkelt å skulle få frem de beste bildene, men til syvende å sist mener jeg dette er en fullt overkommelig sak og ikke en avgjørende faktor i valg av utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Nå har jeg en Marantz SR 7000 som har noen år på baken. Må sjekke opp hvordan mulighetene er her..

Mvh
    Stein

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •