Dantax DVD-904 vs. Yamaha DVD-S510

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dantax DVD-904 vs. Yamaha DVD-S510

hei jeg er ny her og trenger litt hjelp, aller først vil jeg beklage at jeg nok stiller meg i en smule mer amatørmessig klasse når det kommer til hjemmekino, men man tyr gjerne til de beste for hjelp uansett?

jeg har nå en yamaha RXV-620RDS reciever med B&W DM-602 høyttalere og Yamaha DVD-S510 dvd-spiller.

problemet mitt er dvd-spilleren, den er nå 4 år gammel vel, og den strever med å lese alle typer dvd-r plater, spesielt når spilleren er varm, eller når platene er varme er det vel.

den er vel heller ikke i utgangspunktet laget for hjemmebrente DVD heller kan jeg tenke meg.

jeg har sett på yamahas alternativ nå, DVD-S557 for min del, men den koster nesten 2000kr. jeg har nok egentlig mest lyst å kjøpe samme merke, men det har jeg ikke råd til nå, og den jeg har kan jeg ikke få solgt for stort.

så leste jeg nå en test, foretatt av hifiklubben i samarbeid med bergens tidende. der hadde de testet billige dvd-spillere, og vinneren; Dantax DVD-904, fikk veldig skryt for bilde og surround lyd og ble karakterisert som "på linje med langt dyrere spillere".. denne koster 499kr.

skal jeg bytte? riktignok er denne en "billig-spiller", men min nåværende er jo gammel. det kan da ikke være noe tap for min del ?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dantax høres ut som skrot i mine ører men mulig jeg tar feil! Uansett så hadde jeg kjøpt en spiller av et kjent merke i stedet!

Legg på noen hundrelapper og kjøp denne i stedet..

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5290

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med "antiloop" der....Har været borti en Dantax DVD spiller 1 gang, og aldri mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ser for all del poenget deres, men nå er jo altså denne Dantax-spilleren testet AV hifiklubben da, og de kommenterer at den har bilde og lydkvalitet som en langt dyrere spiller og at den lett kan benyttes som dvd-spiller i et vanlig hjemmekinoanlegg..

og poenget mitt var egentlig å kjøpe noe som var tilsvarende bra som den spilleren jeg har fra før..

her er forøvrig spilleren: http://www.dantaxradio.dk/SEEEMS/2579.asp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo HFK tilbud på den utgående Denon DVD-1710, til kr:795.-eller var det 695.-, husker ikke helt.
    Det må jo være et mye bedre kjøp enn Dantax.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •