Tilkopling av sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Tilkopling av sub

Har et lite spørsmål jeg kunne tenke meg å få svar på.
    Er den glade eier av et "alt i ett" hjemmekinosystem fra pioneer (DCS-323), men synes at bassen er en anelse platt. Kansje ikke så rart, siden elementet er på 8" og pakket inn i en plast kasse .
    Har på sikt planer om å bytte ut alt, med noe som er en anelse bedre, men kunne da tenke meg å bytte ut bassen først. Problemet er bare at bassen ikke er aktiv, og drives av forsterkeren på lik linje med de øvrige høytalerne. Jeg ser at en del andre recivere har en egen utgang dedikert til subwoofer, men det har ikke min. derimot har jeg en audio utgang, og mitt spørsmål er derfor om jeg kan bruke denne, eller om jeg rett og slett blir nødt til å vente til jeg har rå til å kjøpe alt på en gang?

Hadde egentlig et bilde jeg skulle legge ved, med det går visst ikke med mindre man har det på en web adresse

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ttorneby
    Problemet er bare at bassen ikke er aktiv, og drives av forsterkeren på lik linje med de øvrige høytalerne. Jeg ser at en del andre recivere har en egen utgang dedikert til subwoofer, men det har ikke min. derimot har jeg en audio utgang, og mitt spørsmål er derfor om jeg kan bruke denne....
    Hva er dett du bruker nå da ? mulig jeg mistet poenget ditt, men du kan sikkert bruke audioutg men da har nok den fullt frekvensområdet visst du da ikke har lp filter på bassen din så går det ikke.

En annen løsning er å bruke høytalerutg dine direkte til en omkobler
    "høytkab-->phono" en slik får du kjøpt på eltek mener jeg.

Visst du harr brukt den subben uten filter så er det ikke rart det er platt som du sier.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dette som er problemet med disse anleggene som er påpekt 1000 ganger på dette fora - nesten håpløse å oppgradere. Jeg kjøpte et Pioneer DCS-340 og opplevde det samme med subben. Returnerte hele skiten og fikk meg et annet komponentanlegg.

En løsning for deg er vel å kjøpe en forsterker som du kobler til audio-utgangen og deretter en sub som du kobler til forsterkeren.... Mulig det finnes aktive subber med audioingang, ellers kobles vel normalt subben til "pre-out sub".

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ulven]Hva er dett du bruker nå da ? mulig jeg mistet poenget ditt, men du kan sikkert bruke audioutg men da har nok den fullt frekvensområdet visst du da ikke har lp filter på bassen din så går det ikke.QUOTE]

Denne billigskiten har seks utganger, en for hver høytaler + sub. Pioneer har også vært så snille å lage egne høytalerkabler med noen spesielle kontakter som kan minne om telefonkontakter, slik a man slipper å gå å lure på om man skal bytte kabler. :evil:
    Blir nok et bytte til en annen reciver snart ja, så får jeg heller ta det derifra....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •