NAD T562 hakker ved avspilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T562 hakker ved avspilling

Min NAD T562 dvdspiller hakker en del under avspilling av To Tårn - Widescreen Edition (sone 1) Problemet er spesielt merkbart når kameraet panorerer. Den aller første scenen når kameraet beveger seg over fjellkjedene er spesielt avslørende. Hva kan være årsaken til dette og kan noe gjøres? Prøvde disken i pcen min og den hakket ikke... Har heller ikke merket dette problemet med andre disker. Spilleren er koblet til en Panasonic PT-AE300 med komponentkabler. Det kan da aldri være projektoren sin feil?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mangel på respons gjør jeg spørsmålet litt mer generelt etter å ha testet flere filmer. Det viser seg nå at samtlige av mine sone 1 filmer hakker når kameraet panorerer :cry: Når jeg skriver "hakking" mener jeg at spilleren ikke klarer å henge med når kameraet beveger seg horisontalt. Er dette en grunn til å benytte reklamasjonsretten? Grunnen til at jeg lurer, er at spilleren i utgangspunktet er sone 2, men den kan gjøres sonefri vha fjernkontrollen.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sone1 hakker mens sone2 er ok?
    Dette skyldes vel nok at Sone1 er ca 30FPS mens pal er ca 25FPS (frames per second/Bilder per sekund)

Sone1 filmer med sine 30FPS skal vises ut på et pal signal som består av 25FPS, det er da i utganspunktet 5 bilder for mye i sekundet og disse droppes. Vil ofte oppleves som hakking eller ujevn gange på plata.

Det er iallefall slikt jeg har skjønt det.

Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der sier du noe! Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Da skal jeg altså kunne løse problemet med å stille PAL eller NTSC på bildet i setupmenyen. Tilbakemelding kommer..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mysteriet er løst. Stor takk til kjelli som sparte meg for en unødvendig tur til HiFi-Klubben (dersom noe slikt finnes da...) Spilleren min sto på PAL videosignal og ikke Auto som den burde ops:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var da bare hyggelig.