Denon DVD-1920

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 93
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DVD-1920

Noen som vet når denne blir tilgjengelig i Norge??? Og er det noen som har funnet/lest noen reviews av den?? Skal kjøpe ny DVD spiller, og syns denne virker veldig spennende. Sjekk specs her (pdf doc) .

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror 1920, som 1910 vil gi svært høy valuta... Dette spesielt fordi de leverer Faroudja, og ikke har valgt noe annet surr som flere øvrige produsenter (som ofte ikke holder vann).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg tror 1920, som 1910 vil gi svært høy valuta... Dette spesielt fordi de leverer Faroudja, og ikke har valgt noe annet surr som flere øvrige produsenter (som ofte ikke holder vann).
    Ja synes den så veldig spennende ut. Har sendt en mail til HifiKlubben og spurt om den, men har ikke fått noe svar. Er det ingen som har funnet noen reviews av den på nettet eller noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som aner hva den vil ligge på omtrent?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ... Dette spesielt fordi de leverer Faroudja, og ikke har valgt noe annet surr som flere øvrige produsenter (som ofte ikke holder vann).
    Har lagt merke til at Farroudja får mye (og ofte) fortjent ros her på forumet, mens de (spesielt i amerikanske forum) får en god del mer pepper. Det er vel i dag flere andre chip-leverandører som kan måle seg mot Farroudja vel?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kontaktet også HFK vedrørende denne spilleren. Fikk til svar at den vil koste kr 2898. Det lukter vel et lite pristillegg dersom man vil ha en sonefri utgave... De sa også at denne vil dukke opp i den nye katalogen som slippes i disse tider.

Har forhåndsbestillt en spiller for å bruke med mitt LG MZ-42PM12x via DVI og kan komme tilbake med noen førsteinntrykk dersom jeg får tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan
    Jeg kontaktet også HFK vedrørende denne spilleren. Fikk til svar at den vil koste kr 2898. Det lukter vel et lite pristillegg dersom man vil ha en sonefri utgave... De sa også at denne vil dukke opp i den nye katalogen som slippes i disse tider.

Har forhåndsbestillt en spiller for å bruke med mitt LG MZ-42PM12x via DVI og kan komme tilbake med noen førsteinntrykk dersom jeg får tid.
    Flott. Et førsteinntrykk hadde vært bra. Du fikk ikke noe leverings estimat av HFK vel?? Altså når de vil klare å levere den...
    Er spent på om denne spilleren kan matche Panasonic S97. Det er disse 2 det står mellom når jeg nå skal kjøpe ny spiller...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havard_johan

Fikk mail fra HFK, og prisener er bekreftet. De sa de skulle få den inn på lager nå tidlig i september... Denon DVD1920

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Fikk mail fra HFK, og prisener er bekreftet. De sa de skulle få den inn på lager nå tidlig i september... Denon DVD1920

Jeg er også interessert i denne spilleren, men lurer på hva som egentlig er korrekt specs på den.
    På den skandinaviske nettsidene til hifi klubben står det at Video DAC "bare" er 10-bit/54 MHz. Mens på de tyske nettsidene til Denon opplyses det at Video Dac er 11-Bit, 216 MHz. Noen som vet hva som er korrekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ovegeir
    Jeg er også interessert i denne spilleren, men lurer på hva som egentlig er korrekt specs på den.
    På den skandinaviske nettsidene til hifi klubben står det at Video DAC "bare" er 10-bit/54 MHz. Mens på de tyske nettsidene til Denon opplyses det at Video Dac er 11-Bit, 216 MHz. Noen som vet hva som er korrekt?

Ser ut til at den er 12bit og 108MHz... Se her

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste melding fra HFK sier at de sender spilleren til meg "innen nest uke". Forsto det slik at forsinkelsen skyldtes at sonemodifiseringen til denne modellen ennå ikke er klar. Da er det vel bare å finne frem tolmodighetskremen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en lang tråd om denne på www.avsforum.com nå. den har vært ute i usa snart en måned og folk er jevnt over svært fornøyde. nesten like bra bilde som panasonic s97 og med mye bedre lyd, littegrann macroblokking desverre.
    virker som de amerikanske utgavene leveres uten div-x støtte, visstnok fordi div-x støtte = rema 1000 spiller i amerikanske øyne.
    det er bekreftet at den europeiske utgaven vil støtte div-x?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lillehammer hadde denne muligens i løpet av neste uke, men hva med nettbutikken, noen som vet om den er tilgjengelig der?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    De forhandler ikke Denon..
    Hvem er dem som ikke forhandler Denon?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager rotet litt jeg nå ops: Denon kan kjøpes på Hifi-klubben og bestilles over deres internett butikk..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD1920 er å få kjøpt i HFK butikkene fra og med i dag (også sonefrie utgaver). Skal inn og hente min etter jobb i dag. Spennende! Kommer forhåpentligvis tilbake med et førsteinntrykk i løpet av kort tid.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å velge at 1920 skal skalere Sone2 filmer til 480p ? Har en WVGA projektor med halvgod linjedobler (MT200) og forestiller meg at hvis DVD spilleren sender 576p ut er jeg like langt

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skalerer til 480p over HDMI.

Var i HFK Grensen igår for å ta med meg et eksemplar av denne. Da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde noen sorte grunnet feilbestilling og at alle sølv var lovet bort. De skulle få nye i sølv på fredag(imorgen) mens den sorte skulle ikke komme før om to uker...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Førsteinntrykk

Da har jeg fått tittet litt på denne spilleren. Koblet den til mitt LG MZ-42PM12x med HDMI -> DVI kabel fra Monster (dyr!) og digital koax til min AVR3805. Har tidligere hatt en NAD T562 med komponent, bare så dere vet hva jeg har vært vant til.

Førsteinntrykket er vel som med rimeligere spillere flest: Passe solid, men ikke noe mer enn det. Skuffen virker meget skjør, så vær forsiktig.

Kalibrerte den i all hast med THX optimizer og må si at jeg allerede da merket meg at bildet var skarpt og klart. Merket meg forøvrig at spilleren viser sortere enn sort, hvertfall med RGB (har ikke testet YCbCr).

Satte så på filmen Fifth Element (sone 2). Wow! Nå vet ikke jeg hvordan denne discen er ranket sånn rent kvalitetsmessig, men bildet hos meg var sylskarpt. Med det mener jeg klare linjer og sømløse overganger i fargenyanser. Fargene var livaktige og detaljnivået var høyere enn noe annet jeg har sett så langt.

Spilleren kjørte 576p, men jeg har ikke kommet så langt at jeg har undersøkt om den skalerer til 480p. Er også spent på hva som skjer når jeg stiller HDMI utgangen til komponent i stedet for RGB.

Når det gjelder lyden, må jeg teste litt mer før jeg kan uttale meg. Jeg lar 3805 håndtere all lydprosessering uansett.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne har bedre resultat enn forgjengeren med tanke på tilkobling via lange hdmi-kabler (type 7-10 meter)? Jeg er på jakt etter ny spiller til min ae700 da pioneeren var ganske kjekk med hd og greier men mangler progressiv og digital utgang.

All info til newbie på digitalsiden mottas med takk. Vurderer å dra ned og handle en sånn etter jobb i dag eller i morgen, så hvis noen som har fått den allerede eller har fått testet den med lang hdmi har noen erfaringer å dele så ikke nøl

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •