Denon DVD-1920 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 93 av 93
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vurderer å kjøpe denne dvd-spilleren jeg og, Men er litt i tvil ettersom mange klager på den, Så jeg har noen par spørsmål.

Hvordan vil kvaliteten på lyd og bilde siden vere iforskjell til x360 og Nad T531 ?

Bråker den virkelig så mye som dere skal ha det til? PS jeg synest ikke at x360 bråker.

Må jeg kjøre HDMI-ut for at jeg skal kunne oppsample til 720, eller kan jeg benytte meg av component?

Hva vil vere best, la lyd-delen i denon 3806 ta seg av lyden ved å bruke digital kabel, eller vil det vere bedre å kjøre analog ut når jeg skal høre på musikk(Stereo)

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr.Ole
    Vurderer å kjøpe denne dvd-spilleren jeg og, Men er litt i tvil ettersom mange klager på den, Så jeg har noen par spørsmål.

Hvordan vil kvaliteten på lyd og bilde siden vere iforskjell til x360 og Nad T531 ?

Bråker den virkelig så mye som dere skal ha det til? PS jeg synest ikke at x360 bråker.

Må jeg kjøre HDMI-ut for at jeg skal kunne oppsample til 720, eller kan jeg benytte meg av component?

Hva vil vere best, la lyd-delen i denon 3806 ta seg av lyden ved å bruke digital kabel, eller vil det vere bedre å kjøre analog ut når jeg skal høre på musikk(Stereo)
    Lydkvalitet i forhold til x360 vet jeg ikke noe om.

Den bråker noe, det gjør den,men jeg har "modifisert" min litt med å legge asfaltplate på innsiden av lokket, det hjalp veldig mye, samt at nå føles den ikke så billig ut når jeg løfter den

Ja, du må kjøre HDMI for å få nytte av den innebygde scaleringen, dette er noe som irriterer meg noen greseløst etter at jeg fikk CRT projektor. bare 480p gjennom komponent utgangen.

Er ikke sikker på hvilken DAC som er best av den innebygde eller den i 3806, dette skal jeg prøve ut om ikke alt for lenge, når jeg har fått kloa i en 3806 selv.

Men totalt sett er jeg VELDIG fornøyd med spilleren i forhold til prisen, det er bare det at den på død og liv skal ha meg til å bruke HDMI for å få nytte av scalering, som jo projektoren min ikke har.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, plagsomt. Har allerede invistert i god component kabel ifra recieveren til projektoren, Er unødvendig å bruke masse penger i ein HDMI kabel, Særlig når jeg må ha 10meter lang kabel, og etter det jeg har hørt så er ikke HDMI så godt egnet for lange distanser ettersom HDCP svikter fort da.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig!
    DVI er og et mye bedre alternativ, men det har ikke lyd da.
    DVI har i allefall skikkelige kontakter.

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med bilde sync´n (hdmi) ifra 1920 til Infocus IN76. Supra HF100 (12 m) ifølge hifi klubben er det kabelen som er problemet & ikke 1920 noen andre som har problemer med bilde sync ifra 1920. Har testet med en samsung HD950 ser ikke disse sync problemene da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva sier HFK til at det ikke er noe problemer med Samsungen - kun med 1920?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Den bråker noe, det gjør den,men jeg har "modifisert" min litt med å legge asfaltplate på innsiden av lokket, det hjalp veldig mye, samt at nå føles den ikke så billig ut når jeg løfter den
    Hvordan gjor du dette? Blir det ikke mye støv fra asfaltplaten som kommer ned i spilleren da? Det hørtes jo greit ut. Er veildig lei av bråket fra min. Så kanskje jeg også skulle prøvd dette..

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revelation NOR
    Sliter med bilde sync´n (hdmi) ifra 1920 til Infocus IN76. Supra HF100 (12 m) ifølge hifi klubben er det kabelen som er problemet & ikke 1920 noen andre som har problemer med bilde sync ifra 1920. Har testet med en samsung HD950 ser ikke disse sync problemene da.
    Fikk byttet min 1920 i en Cambridge DVD89 pga. sync problemer.
    Bruker også HDMI kabel fra Supra.
    Har ikke sync problemer med DVD89 og er nå godt fornøyd.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal få låne en hdmi kabel ifra HFK, får vel da svar på om det bare er supra kabelen som er problemet.:???:

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at det hjelper å bytte kabel, men så har du jo prøvd.
    Hvis det ikke blir bedre, får du sikkert byttet din 1920 i noe annet du også.
    Lykke til

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ny 1920 av HFK (håper det bare var spilleren som var litt "off") har akkurat sett en film uten sync problemer, ser bra ut så langt ;-) .....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop byttet til Denon 1920 fra Cambridge dvd 77, og syns merke at den har mye lavere volum enn det cambridgen hadde ? Før var -20 høyt, men nå er det mer normalt lyttevolum.? Er det noen volum innstillinger på denon som jeg ikke har funnet ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet `? Er mye lavere volum nå enn tidligere, -20 er ingen utfordring.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •