Denon DVD-1920 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 93
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Var inne i setup menyen på spilleren og valgte "initialize" på nytt og da funka alt som det skulle.
    Dynamikken er tilbake og alt er som jeg forventet og litt til.
    8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte 1920 i dag og holder på å prøve ut - problemet mitt er den ikke funker på noen av mine sone-1-DVD'er - kan de ha "klart" ikke å gjøre den sonefri (for kr. 300)? eller er det noen innstillinger jeg må gjøre?

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Sliter med at 1920 min slår seg av. Når jeg har sett en film og legger inn en ny en. slår den seg av når den skla begynne å loade. slik at jeg må dra ut stikkkontaktne i 20 sek for at den skal ville fyre opp igjen. dette skjer alltid hvis HDMI kabelen står i og innimellom når den er tatt ut.

Temperaturproblemer kanskje?

Andreas

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har godt med luft på oversiden og bak. Men den står "klemt" mellom 3805 og TVrac vegen skal prøve å ta den ut og gi den litt mer luft.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan bytte mellom NTSC og PAL?

Får ikke spilt av region 1 DVD'er via HDMI-utgangen - det går imildertid fint via komponent? Noen som vet hvordan man bytter mellom NTSC og PAL på denne spilleren?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å være noen ekspert på Denon etter kun en uke selv med DVD-1920 så kan jeg bare legge til at min 1920 spiller R1 titler uten problem over HDMI .

Mitt "problem" er at spilleren min ikke akkurat er i hundre . Jeg merker meg mye støy og så virker ikke s-video utgangen som den skal da den kun viser B&W .

Nå skal dette ordne seg som han Øyvind sa så jeg stikker ut med spilleren neste gang jeg er i byen ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig bilde via HDMI

Synes ikke bildet via HDMI (10 m. real cable med monster cable DVI-overgang til BenQ 7800) ble noe særlig bra - litt "vassent" eller "slørete" selv etter en runde med DVE. 10 m. real cable komponent gir et skarpere bilde, men mye av motivasjon bak dette kjøpet var jo å få en bedre bildeopplevelse enn jeg hadde fra før (vha. Panasonic DVD-HDD-recoder DMR E95E). Er det noen måte å finne ut om det er HDMI-kabelen som er problemet, bortsett fra å prøve andre kabler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noe jeg lurer på..

Jeg har en Plasma TV som har DVI (Digital) inngang..
    Denne inngangen støtter ikke HDCP, men DENON DVD-1920 sender signal sitt i HDCP som jeg har forstått!?

Hvis jeg har feil, kan man da bare bruke en HDMI til DVI kabel fra dvd-spilleren til plasma tv å det vil funke fint?

http://home.c2i.net/blizz/hdmi_dvi.jpg <-- en slik kabel

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlizzWave
    Jeg har en Plasma TV som har DVI (Digital) inngang..
    Denne inngangen støtter ikke HDCP, men DENON DVD-1920 sender signal sitt i HDCP som jeg har forstått!?

Hvis jeg har feil, kan man da bare bruke en HDMI til DVI kabel fra dvd-spilleren til plasma tv å det vil funke fint?
    Hvis TV'en støtter HDCP på DVI-inngangen kan du bruke en HDMI->DVI kabel, hvis den ikke støtter HDCP vil du ikke få bilde fra 1920 via HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Hvis TV'en støtter HDCP på DVI-inngangen kan du bruke en HDMI->DVI kabel, hvis den ikke støtter HDCP vil du ikke få bilde fra 1920 via HDMI.
    Okay.. DVI inngangen støtter ikke HDCP på min plasma :sad:
    Men en annen ting da.. jeg har en NAD T533 dvd spiller som bilde blir overført med en komponent kabel, bilde er greit nok, men kunne vært bedre..
    Derfor så jeg på DENON DVD-1920..
    Er bilde kvaliteten bedre på Denon 1920 enn Nad's T533?
    Noen som har peiling på noen andre DVD spillere som koster ca 3000kr som har DVI eller HDMI utgang som ikke bruker HDCP?

Leste noe om en SONY dvdspiller et sted eller.no men kan ikke huske hva den het

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlizzWave
    Okay.. DVI inngangen støtter ikke HDCP på min plasma :sad:
    Men en annen ting da.. jeg har en NAD T533 dvd spiller som bilde blir overført med en komponent kabel, bilde er greit nok, men kunne vært bedre..
    Derfor så jeg på DENON DVD-1920..
    Er bilde kvaliteten bedre på Denon 1920 enn Nad's T533?
    Noen som har peiling på noen andre DVD spillere som koster ca 3000kr som har DVI eller HDMI utgang som ikke bruker HDCP?

Leste noe om en SONY dvdspiller et sted eller.no men kan ikke huske hva den het
    Du kan jo forsøke en Samsung DVD-HD850 eller 950 - regionhacken skal visstnok også fjerne HDCP'n - hadde selv problemer med Denon 1920 og overgang til DVI og endte opp med en HD850

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dtsno1
    MEGET MISFORNØYD
    jeg bor i kristiansand og nærmeste hfk er i grimstad, kjørte bort dit på lille julaften i skikkelig dritvær skulle kjøpe meg ny dvd spiller .når jeg kommer inn så får jeg hjelp av en som sikkert har hatt opplæringen på elkjøp han kunne ikke noe sa hva jeg var på jakt etter han leter etter spilleren i flere minutter så spør jeg om jeg kan se en film (kjøper ikke før jeg har sett litt på den ) det var ett ork det var jo siste dagen før jul hadde ikke vanlige tv å se på ikke projektor bare en utstillingsmodell av en lcd ok måtte prøve å sette den opp der han klarte ikke få bilde viste ikke hvordan fjernkontrollen virket viste ikke hvordan han skulle skalere oppover men det verste var at han sa at dette var veldig bra NOT .den dvd jeg har hjemme er primare v 10 noen år gammel den spilte ræva av dette selv om jeg bare bruker komponent det var kornete, ikke dybde, dårlig farger kjøpte ikke no der nei
    måtte bare lette hjertet
    Får å komme til denne konklusjonen går jeg ut i fra at du har testet din egen spiller og den på Hfk på samme LCD skjerm..!?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEGET MISFORNØYD
    jeg bor i kristiansand og nærmeste hfk er i grimstad, kjørte bort dit på lille julaften i skikkelig dritvær skulle kjøpe meg ny dvd spiller .når jeg kommer inn så får jeg hjelp av en som sikkert har hatt opplæringen på elkjøp han kunne ikke noe sa hva jeg var på jakt etter han leter etter spilleren i flere minutter så spør jeg om jeg kan se en film (kjøper ikke før jeg har sett litt på den ) det var ett ork det var jo siste dagen før jul hadde ikke vanlige tv å se på ikke projektor bare en utstillingsmodell av en lcd ok måtte prøve å sette den opp der han klarte ikke få bilde viste ikke hvordan fjernkontrollen virket viste ikke hvordan han skulle skalere oppover men det verste var at han sa at dette var veldig bra NOT .den dvd jeg har hjemme er primare v 10 noen år gammel den spilte ræva av dette selv om jeg bare bruker komponent det var kornete, ikke dybde, dårlig farger kjøpte ikke no der nei
    måtte bare lette hjertet
    ......,.,...,.,.,,.,,.,.,,.,., Plasser disse litt rundt i teksten, så blir det litt lettere å lese...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEGET MISFORNØYD
    måtte bare lette hjertet
    Dette kan vel ikke kalles noe annet enn en tømming!
    Det har jo ikke noen annen verdi.
    Kanskje det var TV'n som var rævva og ikke spilleren?
    Kanskje Han som satte den opp rota det til (høres jo ikke ut som han viste hva han holdt på med)?
    Hvordan koblet han spilleren til TV'n?

Kalle spilleren dårlig på et så tynt grunnlag synes jeg blir litt menings løst.

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.Vurderte å kjøpe 1920 emn jeg må si at denne tråden fikk meg til å tenke meg om. Er forsåvidt fornøyd meg min gamle jvc. "dont fix something that workes" spiller rundt i hodet mitt.... Nå har jeg jo ikke hørt annet enn musikk fra radio/gammel jvc-dvdspiller/mp3 fra data på en stund, så jeg vet ikke om jeg vil høre forskjell etter et slikt kjøp....

Bedre billedkvalitet på dvdfilmer vil egenlig bare være et pluss. Er egentlig bedre lyd jeg er ute etter.....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns hvertfall ikke at min viste bedre bilde gjennom DVI. Syns at sortnivået omtrent er borte og fargene blasse.(har kjørt ny kalibrering) I tillegg så bråker den noe forferdelig når den står å går. Hører den over musikken viss jeg hører på moderate nivå.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    I tillegg så bråker den noe forferdelig når den står å går. Hører den over musikken viss jeg hører på moderate nivå.
    Dette er jo ganske uakseptabelt..... Hovedgrunnen til at jeg vil ha ny dvd-spiller er fordi jeg inbiller meg at jeg vil få bedre lyd fra cder. Bedre bilde på dvder er selvfølgelig fint, men jeg er egentlig fornøyd med min gamle jvc på det område... Innbiller meg at det er fordi jeg ikke har sett eller hørt bedre.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg hører jo godt at den surrer og går. Var på Klubben og fikk høre en de hadde der. Uten å vite sikkert hørtes den hvertfall mye mer dempet ut. Tror jeg må en tur ned på Klubben med min....... :-|
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet om der er software oppdateringer tilgjengelig?

Hei,
    godt fornøyd med denne, MEN der er ca 1 av 3 Divx/Xvid plater som ikke tar med lyden .
    Regner med dette ligger i softwaren (på Pc'en er det jo bare å laste ned codec's).
    noen som vet om der er noe slikt å få fatt i?
    helst i regi Hi-Fi klubben pga garanti.
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne i går.
    Har ikke fått testet den så veldig mye ennå, men sliter med lipsync på DTS lydspor.
    Testet med flere filmer, men problemet er det samme.
    På samme film er noen scener bra og i andre er det helt håpløst.
    På Dolby Digital er det generelt mye bedre hele tiden.
    Noen som har peiling på hva dette kommer av ?
    Hvis det er slik det er på denne spilleren går den i retur

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •