Marantz DV7600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz DV7600

Ser at det tidligere her er nevnt at Marantz kommer med sin nye multifunksjonsspiller DV9500 med bl.a. 1080p. Men like interessant for min egen del er DV7600, med bl.a:

* HDMI
    * 216 mhz/12 bit video dac
    * 192 khz/24 bit audio dac (CS4398, samme som DV9500)
    * HDAM
    * SACD/DVD-A
    * Sound delay function

m.m.
    Leser bl.a på AVSforum mange gode reviews på denne. Andre som har opplysninger om denne, samt når den kommer og eventuelt pris? Skjønte jeg det riktig at DV7500 aldri kom ut, og at DV7600 er en oppgradert utgave av denne?

Test på gang, Jørn?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har iallefall vært på markedet i Sverige en stund og Neby har pris i Norge på NOK 9999. Har sett den til SEK 7990 hos butikk som selger til inn og utland. Har konfrontert Neby om prisforskjellene, men det var ingen ting de ville gjøre med det.

For meg hadde denne vært interessant fordi jeg allerede har SR7500, (OT: men jeg vil heller vente til de nye HD spillerene kommer, før jeg betaler så mye for en spiller. Frykter litt for bruktmarkedet hvis HD formatet skulle slå til)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaso
    Denne har iallefall vært på markedet i Sverige en stund og Neby har pris i Norge på NOK 9999. Har sett den til SEK 7990 hos butikk som selger til inn og utland. Har konfrontert Neby om prisforskjellene, men det var ingen ting de ville gjøre med det.
    Uten å gjøre dette til en prisjakt, men kan du sende meg en link på PM om butikkene?

Ellers så er jeg ikke redd for det med HD riktig enda. Dessuten har jeg jo produkter i dag som kan selges for å gjøre investeringen mindre vettu....;-) Ettersom jeg leser kan denne gjøre veldig bra nytte for seg på ren CD-spilling også.....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har den hjemme nå anfield. kommer i oktobernr
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    jeg har den hjemme nå anfield. kommer i oktobernr
    Glimrende Jørn!

Spennende å se hva du mener i forhold til de andre utenlandske magasinene.......;-)

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle puste liv i denne tråden i og med at jeg venter en DV7600 på døra i neste uke.

I etterpåklokskapens ånd sitter jeg og leser noen tester om denne spilleren.

What Hi-Fi? skriver: "The DV7600 has some difficulties with detail, though: the overriding charachteristic of the picture is slight softness, even via HDMI. There's a subtle, but definite, lack of rigour tp edges, which is exacerbated by the Marantz's internal cideo-scaler - intricate patterns are constantly on the move, and very testing information (such as an opened zipper on a jacket) flummoxes the Marantz, provoking a fair amount of 'dot-crawl' with regularity."

I sammenligning med Yamaha S2500 skriver de: "...the Marantz can't compete with the above-mentioned Yamaha where DVD playback is appraised, but kicks it to the kerb where music is concerned." Har virkelig S2500 bedre bilde?

What Video and Widescreen skriver imidlertid: "The most remarkable attribute of its picture is its astonishing freedom from noise. Common problems with grain, dot crawl or mosquito noise are also practically entirely absent - making this Marantz a particularly good friend of projectors or really large TV screens."

Lenger ned kommer kanskje What Video and Widescreen med forklaringen på hvorfor What Hi-Fi? ikke fikk til et perfekt bilde: "We should say that it is possible to slightly mess up th DV7600's pictures. If you're to heavy handed with noise reduction or detail-level settings, movement, especially over skin, can look a bit soft. But provided you're careful, the DV7600's picture is nothing short of spectacular."

Er det noen DV7600-eiere som har noen tanker rundt dette?

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marantz DV 7600

Har selv vurdert denne, ut fra det jeg har sett så ser det lovende ut..
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=6136
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=6250
    http://www.smartson.se/index.aspx?id=4019
    Ikke verst pris heller om man kan sammenligne den med 3910 fra Denon. (ca 6500,- levert fra Sverige.)
    Se også denne tråden:http://avforum.no/forum/showthread.p...Marantz+DV7600

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter det jeg har lest av andre tester så kan jeg ikke forstå annet enn at journalisten i What Hi-Fi? må ha vært full eller ikke hadde resten av utstyret på i orden. Alle andre er jo enige om at denne spilleren sparker rumpe hva angår billedkvalitet. Han ga den 4 av 5 stjerner, men ga 2910 og S2500 5 stjerner. Her på forumet så leser jeg jo at folk vurderer å skifte ut sin 2910 mot en DV7600.

Vel, spilleren skal lande hos meg fra Sverige på tirsdag. Jeg har planlagt at den første filmen jeg skal se skal være Sin City. Pga dårlig sortnivå på min gamle spiller så har jeg spart denne filmen til DV7600-premieren :grin:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Ok, da venter jeg en omtale!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel flere brukere her på forumet som har fått denne, og kan uttale seg litt mer om sine erfaringer vel.....?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første inntrykk av DV7600

Jeg har hatt denne spilleren nå i en uke og jeg er strålende fornøyd. Jeg er helt ny i dette gamet så det skal ikke så mye til for å imponere meg. Jeg kjører HDMI (såklart ) fra spiller til projektor.

Jeg hadde egentlig tenkt til å ha hatt denne spilleren i en måned eller så før jeg ga min dom, men dere maser jo så fælt Her følger ihvertfall mine første inntrykk.

Spilleren er lekker. Jeg har min i sort. Gulldetaljene på skuffen og SACD-merket gir et ekslusivt utseende. Knappene er deilige å trykke på. De gir akkurat nok motstand og kjennes ordentlig solide ut. De gir et skjønt lite dempet klikk når man har nådd sitt mål. Skuffen kjennes kompakt og robust ut. Fjernkontrollen synes jeg er en nedtur. I denne prisklassen burde man få bakgrunnsbelysning på knappene. Jeg knotet fryktelig under premieren da en av ungene begynte å skrike og vi satt i stupmørket med splitter ny fjernkontroll som jeg ikke visste opp eller ned på. Jeg brukte vel over minuttet på å finne pauseknappen.

Spoling og skifting av kapitler er spilleren kjemperask på. Blaing i menyer er også en lek. Å gjøre spilleren sonefri gikk som fot i hose. Mer om dette her: http://avforum.no/forum/showpost.php...6&postcount=10.

Som planlagt så kjørte jeg Sin City som premierefilm for denne spilleren. Spilleren leverte varene mener jeg. I alt det sorte så så man godt nyansene. F.eks. frakken til Bruce Willis var full av liv. Man kunne se alle folder og skrukker. Det mangler heller ikke kontrast og detaljrikdom. I åpningsscenen kunne man telle nakkehårene på Josh Hartnett. Det samme opplevde jeg da jeg satt på åpningen til LOTR hvor Frodo sitter under treet. Her kunne man også telle hårene på føttene hans.

Mine faste testscener har etterhvert blitt åpningen i Fast and the furious samt den første kappkjøringen. Her var bildet upåklagelig. Skinnet i den sorte lakken på skurkebilene som kaprer traileren i starten gjengis perfekt i mine øyne.

I mitt oppsett så står elektronikken ved siden av sofaen. Jeg merket at det var litt støy i drivverket når spilleren stod i oppstartsmenyen på noen DVD'er hvis jeg hadde spilleren vendt rett mot øret mitt. Jeg har nå vendt reolen mot lerretet så nå hører jeg ingenting fra 0,9 m avstand. Hvis man setter i en CD og skrur lyden helt ned så hører man drivverket innenfor 1,5 m rett forfra.

CD-lyd analogt overført fra spilleren er varmere enn hvis jeg lar receiveren gjøre konverteringen. Jeg testet litt frem og tilbake med Kings of Convenience og merket at både vokalen og gitarspillet låt fyldigere hvis DV7600 gjorde konverteringen.

Jeg har tatt tiden på oppstarten flere ganger på DVD og CD. Det tar 18 sekunder fra man trykker på close til spilleren er klar.

Om denne spilleren er bedre enn 2910, 3910, S2500 og de andre utfordrerne det kan jeg ikke svare på da jeg ikke har muligheten til å sammenligne. Det jeg hadde før var en Denon DVD-3000. Dette var en skikkelig oppgradering i mitt oppsett. Jeg kan si så mye at jeg hadde store forventninger til spilleren og den innfridde forventningene; selv med en tupplur som lerret!

Jeg har ikke testet SACD og DVD-audio ennå. Jeg må først kjøpe noen slike plater.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja du..maser fælt;-) Nå tok jeg spranget "ned" til OPPO OPDV971H og mener denne er ett kanonkjøp! Lynrask på sporskifte, lagskifte og menyer denne også.Mange justeringsmuligheter, skarpe og detaljrike bilder,ett kjempeløft.Er nok ikke noe verre din så lykke til. I påvente av HD spillere vil jeg holde meg til denne frem til da.Tror jeg..Takker for fin omtale!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Hifiklubben her om dagen for å se på noen høytalere. Det ene oppsettet jeg hørte på hadde en denon 3910 som dvd-spiller. Jeg synes denne bråkte fælt i forhold til min dv7600. Jeg ble jo der og da veldig fornøyd med mitt dvd-spiller-valg

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sett denne i forbindelse med testing av projectorer hjemme hos Anfield.

Den er noe softere i bildet enn 2910 / 3910 og noe bedre støyreduksjon. Dette henger nok sammen, da alle støyreduksjoner som ikke ødelegger bilde også gjør det softere. Bildene var også mer mettede i fargene, noe man så tydelig på animasjonsfilmer, men også på vanlig film / videomateriale.

Jeg irriterte meg ikke spesielt over at den var treg til å laste platene, men jeg er kanskje litt treg av meg?

Spilleren er dessuten pen å se på for de som bryr seg med slikt.

Jeg ville nok kjøpt denne i dag hvis jeg skulle bruke 10K på en DVD spiller.

Men, så kommer jo Denon med 3920 og så videre og så videre.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av spillerne i 8-10K klassen er nok Pioneer den klart beste i dag. Så får tiden vise om det endres når Denon kommer med ny modell. Holder ikke akkurat det som usannsynlig.

989 er desverre en god del bedre enn Dv7600 på bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dv-9600, anbefales hvis du har råd til den.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    Jeg var innom Hifiklubben her om dagen for å se på noen høytalere. Det ene oppsettet jeg hørte på hadde en denon 3910 som dvd-spiller. Jeg synes denne bråkte fælt i forhold til min dv7600. Jeg ble jo der og da veldig fornøyd med mitt dvd-spiller-valg
    Omtrent samme observasjon som jeg gjorde forrige uke. Når min gamle Marantz DV17 i tilegg har overlevd 3 x Denon DVD spillere er det nok best å stole på magefølelsen. Samtlige Denon spillere jeg har hatt hjemme de siste årene har hatt behov for rep hos klubben.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Av spillerne i 8-10K klassen er nok Pioneer den klart beste i dag. Så får tiden vise om det endres når Denon kommer med ny modell. Holder ikke akkurat det som usannsynlig.

989 er desverre en god del bedre enn Dv7600 på bilde.

Har du testet dem mot hverandre hjemme hos deg selv under kontrollerte former?

Hvorfor dessverre?

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk aldri testet de opp mot en annen. Jeg solgte nettopp min Dv7600 nå, men har kjørt med den noen måneder, og har en del test-scener jeg pleier å gå gjennom innimellom. Utstyret og rommet er 100% det samme, og kalibrert på samme måte.
    Min subjektive oppfatning er da at 989 er noen hakk bedre. Skrev litt om det i tråden til 989.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SACD på DV7600

Jeg skulle teste avspilling av SACD og DVD-audio i går på min DV7600. Jeg har ingen erfaring med disse formatene fra tidligere. DVD-audio-platene fungerte. Jeg fikk derimot ikke til flerkanalsavspilling med SACD. Det ble bare stereo.

Platene det er snakk om er Tubular bells og Dark side of the moon. Begge to er av typen hybrid SACD.

Jeg satte HDMI Audio til off, Digital output til off og audio output til 5.1 channel. På begge SACD'ene fikk jeg at det røde stereo-ikonet lyste og ikke multi-ikonet.

Det jeg lurer på er om de SACD'ene jeg har kjøpt bare avgir stereo eller om jeg har gjort noe feil i oppsettet.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •