Philips DVDR 9000 H: 400GB, DVB-T, HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips DVDR 9000 H: 400GB, DVB-T, HDMI

Philips DVDR 9000H skal lanseres på IFA.

-design er nesten helt lik DVP9000S
    -400GB
    -mangler SA-CD
    -DVB-T
    -HDMI med oppsampling

1300 euro

http://avforum.no/avnytt/showproduct.php?product=536

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det står: DVB-T (Kun for free-to-air så denne tuneren vil ikke passe for Norge)

Hva mener du med dette? Hvis jeg har en box fra f.e. canal+ og har en scart til denne recorder og en COAX kabel for digital inn til denne recorder, er det ikke mulig å ta opp med 5.1 lyd? HVa hvis du har en DVD spiller uten Macrovision, er det mulig å ta opp filmen inklusiv 5.1 lyd da?

Det står også: 1300,- Euro, men på tyske sider selges dem den mellem 800 og 900 euro, det er mye billiger det!

Hilsen,

G.I.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GoofyIdiot
    Hvis jeg har en box fra f.e. canal+ og har en scart til denne recorder
    Da bruker du SCART-inngangen på recorderen og en intern AD-omformer, ikke den interne tuneren for DVB-T
    og en COAX kabel for digital inn til denne recorder, er det ikke mulig å ta opp med 5.1 lyd?
    Mener at denne kun har SPDIF-ut og ikke inn. Du må nok sende både lyd og bilde inn over scarten.
    HVa hvis du har en DVD spiller uten Macrovision, er det mulig å ta opp filmen inklusiv 5.1 lyd da?
    Fra en ekstern DVD-spiller må du bruke SCART-inngengen, for den interne dvd-spilleren er jeg ikke sikker, men å kopiere en DVD rett til harddisk går neppe.
    Det står også: 1300,- Euro, men på tyske sider selges dem den mellem 800 og 900 euro, det er mye billiger det!
    Listepris og hva man finner i butikkene er ikke det samme. 1300 euro er i alle fall det philips har sagt tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så teknisk, så kanskje du kan forklar det litt bedre... Det som jeg leser om den er at den har en RF antenna IN, som er vanlig kabel TV som jeg har nå (ikke digitalt). Siden vi har ikke fri digitalt TV, kan jeg får det via satellit eller andere muligheter. Men da får jeg en decoder, for exempel en av Canal+. Dem sender ut filmer på Canal+ Film1 og Film2. med 5.1 lyd.

Det betyr at demmer Decoder må ha en digital out til for exempel en forstærker.

Men denne DVDR900h har også en Digital Coax IN. Så som jeg ser det må det var mulig og ta op med 5.1 lyd fra en Canal+ decoder via denne COAX og bilde blir forsatt sendet ut via SCART. Så so, jeg ser det må et vær mulig og stille in på denne DVDR9000H at denne kan ta opp lyd fra COAX in og bilde fra SCART.

Hvis ikke det er mulig, hvorfor er det så kjekt å ha en DVB-T tuner da? Tror du at i fremtiden også vanlig fri programmaer på TV, som TV Norge og TV2/3 skal sende fri digital? Og bare da blir det nyttig?

Hilsen,

G.I.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GoofyIdiot
    Men denne DVDR900h har også en Digital Coax IN.
    Hvor har du sett det? Philips DVDR7300 som er ganske lik har i alle fall ikke noen SPDIF inn.
    Så som jeg ser det må det var mulig og ta op med 5.1 lyd fra en Canal+ decoder via denne COAX og bilde blir forsatt sendet ut via SCART. Så so, jeg ser det må et vær mulig og stille in på denne DVDR9000H at denne kan ta opp lyd fra COAX in og bilde fra SCART.

Hvis ikke det er mulig, hvorfor er det så kjekt å ha en DVB-T tuner da?
    Digital lydinngang har ingenting å gjøre med tuner for DVB-T. Med en tuner for DVB-T kan du koble til en antenne og ta inn ukrypterte jordbundne digitalsendinger.

Når du bruker dekoder/receiver fra Canal+ bruker du tuneren for DVB-S (eller DVB-C) som er inni denne. Om signalet fra dette opp på en DVD-brenner bruker du ikke tuneren på DVD-brenneren.

1) Analoge sendinger: antennekabel -> DVDR (bruker analog tuner i DVDR)
    2) Analoge sendinger: ekstern tuner -> SCART -> DVDR (bruker ikke tuner i DVDR)
    3) Digitale sendinger: antennekabel -> DVDR (bruker digital tuner i DVDR)
    4) Digitale sendinger: ekstern tuner -> SCART -> DVDR (bruker ikke tuner i DVDR)

Du beskriver 4). 3) er ikke aktuell i Norge.
    Tror du at i fremtiden også vanlig fri programmaer på TV, som TV Norge og TV2/3 skal sende fri digital? Og bare da blir det nyttig?
    Slik planen er idag skal alle sendinger på DVB-T krypteres for å tvinge folk til å kjøpe en spesiell dekoder eller i alle fall et spesielt kort. Dette er gjort for at de som får konsesjon på DVB-T i Norske skal tjene penger.

En rekke nye produkter fra større leverandører blir ikke importert til Norge om de har tuner for DVB-T. Dette gjøres fordi denne tuneren ikke vil kunne brukes i Norge og forbrukerne vil påstå de har blitt svindlet når de oppdager dette.

Prøvesendingene for DVB-T er foreløpig ukrypterte, men dette vil ikke vare.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lest det på IFA side av Philips,

Check denne fil med info om de ny Cineos produkter. Det står også at denne har en digital COAX in

http://www.ifa.philips.com/downloads...9000_range.zip

Newcomer Robert sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg har lest gjennom spesifikasjonene kjenner jeg "må ha" følelsen virkelig våkner til live

For de som ikke vil laste ned en zip fil på over 2MB for og lese om opptakeren har jeg lastet opp pdf filen her (406KB)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måttte bare lete litt og kom over: Toppreise.ch - The Swiss price comparison

Her virker det som en kan skaffe seg DVDR-9000H for 1 199 CHK, dette vil da gi ~6080 eks. mva. (om jeg har regnet rett så sent på natt/tidlig på morgen), det virker dog ikke som de har den på lager

Men prisen virker en smule lavere enn 1300 euro som robertass antydet tidligere... Jaja før den kommer i butikkene her har den vel vokst seg stor og god

Den ser bra ut dog

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke hvorfor i skrivende stund, men det ser ut til at DVDR9000 blir utsatt januar.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi er i slutten av februar nå, noen som har hørt noe nytt?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midten av mars. Ser ut til at prisen kan ende opp rundt 9000,-

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du dette ifra?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste nytt om DVDR9000H er at den er utsatt til sommeren p.g.a. "produksjonsproblemer" og muligens ikke kommer i det hele tatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kontaktet Philips Norge, og de sier at denne spilleren ikke kommer til Skandinavia i det hele tatt..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Svar

På NSE sin side så står det at den kommer,så jeg er like forvirret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står ikke der nå lenger :-) Synd. Når kommer Philips med hardiskopptaker 400 G og hdmi?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •