Ny DVD spiller. Hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD spiller. Hvilken?

Skal kjøpe ny DVD spiller, da min gamle (Pioneer DV565A) ikke støtter progressive scan i PAL, kun NTSC. Jeg har en Panasonic TH42PA50 plasma og vil derfor gjerne bruke component og progressive scan.
    Har lest litt her i forumnet, og det ser ut til at det er 3 som er mest aktuelle for meg:

Panasonic S97
    Pioneer DV585
    Denon 1910

Jeg skulle helst hatt både SACD og DVD-Audio støtte. Støtter alle disse 3 dette? Ellers vil den bli brukt til både film og musikk, så det må være en god allrounder.

Noen som har noen kommentarer til de 3 overnevnte spillere? Tips til hvilken jeg bør gå for?

EDIT: Ser at Denon 1910 ikke støtter SACD eller DVD-Audio, så da utgår nok den. Tror Denon 2910 blir litt i dyreste laget for meg...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale at du titter på Yamaha DVD-S657 også. Den har ikke DVI/HDMI, men har ellers fått svært god kritikk (18 av 20 poeng i DVD&HK).

Ellers fikk Samsung DVD-HD950 17 av 20 poeng i samme test, og har DVI. Featuremessig er det vel kanskje et av de beste valgene akkurat nå.

Mener begge har progressiv scan, men kan ikke si noe om det er både i PAL og NTSC. Begge støtter ihvertfall det meste av formater.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Vil anbefale at du titter på Yamaha DVD-S657 også. Den har ikke DVI/HDMI, men har ellers fått svært god kritikk (18 av 20 poeng i DVD&HK).

Ellers fikk Samsung DVD-HD950 17 av 20 poeng i samme test, og har DVI. Featuremessig er det vel kanskje et av de beste valgene akkurat nå.

Mener begge har progressiv scan, men kan ikke si noe om det er både i PAL og NTSC. Begge støtter ihvertfall det meste av formater.
    Takker og bukker for tips. Denne så veldig bra ut. Jeg trenger ikke DVI, da jeg ikke har det på tv'en min. jeg er bare opptatt av best mulig lyd/bilde til prisen.

Da står jeg igjen med disse:

Yamaha DVD-S657
    Pioneer DV585
    Panasonic S97

Noen flere som har noen inspill/kommentarer/erfaringer her?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt panasonic S97 uten å nøle. I følge jfinneru som testet den for dvd&hjemmekino, så fungerer den bortimot like bra som cd-spiller som denon sin 3910 modell (til 10k) og med de siste firmwarene, så skal bildet være omtrent like bra som 3910 i følge brukere på prisjakt.nu forumet (er jo samme faroudja brikken i begge spillerene).

Eneste irriterende med den må være at den virker å være overpriset i norge spesielt i forhold til England), og vanskelig å få tak i (vet ikke om det har blitt lettere i det siste). Nå har det vært nevnt noen steder på forumet her at prisene nylig er blitt halvert i england, så forhåpentligvis vil de gå ned her hjemme også...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Takker og bukker for tips. Denne så veldig bra ut. Jeg trenger ikke DVI, da jeg ikke har det på tv'en min. jeg er bare opptatt av best mulig lyd/bilde til prisen.

Da står jeg igjen med disse:

Yamaha DVD-S657
    Pioneer DV585
    Panasonic S97

Noen flere som har noen inspill/kommentarer/erfaringer her?
    Denon 1910 kommer vel i ny utgave nå som er en forbedret utgave som jeg synes å huske støttet både sacd og dvd audio. Du kan jo ta en titt på den. Jeg vet at den ligger på en av disse sidene her, men er ikke sikker på hvor. Jeg kan prøve å finne en link!

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    link her til den nye denon dvd spilleren.

http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/all/page/2

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar alle. Denon 1920 ser da veldig aktuell ut den og. Noen som vet når den kommer til norge, eller om den allerede er her? Pris??

Når det gjelder panasonic S97, så ser jo den og kanllbra ut. Hvor selges den? Noen som vet hvem som har denne inne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •