Yamaha DVD spiller stopper opp under spilling av film.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha DVD spiller stopper opp under spilling av film.

Hei. Er det noen som har vært borti at under spilling av film så hender det at bilde <fryses> for så å starte 1-2 sekunder senere igjen??

Dette har skjedd flere ganger for meg i det siste, er passe irreterende dette da. :-)

Noen som vet hva dette kan komme av ? Har forsøkt å rense DVD spilleren uten hell.
    Kan det ha noe med platene og gjøre? virkere litt rart det også da jeg har bare orginal DVD er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd-9?

Hei

Er du sikker paa at denne pausen ikke skyldes naturlig layer change paa dvd-9 plater? (Vil vaere ca midt i filmen) ?

"Reverse Spiral Dual Layer (RSDL) allows longer movies to fit onto one side of a DVD, allowing continuous play for longer programs and no need to "disc flip". There is usually a noticable pause during the layer change as the player's laser adjusts to read the second layer. The length of the pause varies from disc to disc and player to player. Dual-layer discs are easy to spot because it is gold in colour, versus the silver shimmer of a single layered disc. "

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har ikke tenkt på den, men er ganske sikker på at de platen jeg har er sølv farget og ikke gull slik det påpekes i den artikelen du har funnet men det kan absolutt være en mulihet for det du sier er riktig, for som det påpekes i artikkelen så variere det veldig fra film til film over hvor ofte det skjer, og det har jeg lagt merke til at det ikke er noe bestemte intervaler for nor dette skjer i løpet av de forskjellige filmene jeg har opplevd dette med. Takker

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når platen bytter lag kan det bli en pause ja, men dette skjer jo bare en gang iløpet av filmen! Skjer dette oftere i samme film, må det jo være noe annet som ikke stemmer...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skjer ofte!!! har akkurat sittet å sett på Ticker med Steven Segal og den stoppet faktisk 15-20 ganger i løpet av filmen??? NOEN SOM HAR EN PEKEPINNE PÅ HVA DETTE KAN VÆRE???? Er litt deprimerende dette da :???:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lever den inn, det er noe feil på den (hvis platene er like hele (fungerer i andre dvd-spillere uten problemer). Hvis det er kun på èn film, så kan det være platen. Hvis det skjer på alle filmer så hadde jeg levert den tilbake med en gang.

Mvh

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0