Ny DVD Opptaker. Hvilken??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny DVD Opptaker. Hvilken??

Hei

Vurderer å kjøpe ny DVD opptaker (med HDD). Har ikke noe peiling på dette, men tenkte å bruke ca 5000 (pluss minus litt). Hva er det beste kjøpet? Må vel være 160 eller 250GB regner jeg med. Er det Pioneer som er "way to go"?? Var og noen som snakket om at den burde støtte IR for å bytte kanal????
    Noen som kan komme med noen råd til meg her??

På forhånd takk!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket utstyr har du fra før av da? crt, lcd, plasma! Hvilke tilkoblings muligheter ønsker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilket utstyr har du fra før av da? crt, lcd, plasma! Hvilke tilkoblings muligheter ønsker du?
    Kanskje litt greitt å opplyse om det ja...
    Har nettopp kjøpt en Panasonic TH42PA50 plasma. Når det gjelder tilkoblingsmuligheter så er jeg ikke helt sikker på hva jeg trenger. Har heller ikke så mye peiling på det... Men jo flere jo bedre regner jeg meg

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt en titt på denne fra LG da denne har HDMI tilkobling for rent digitalt signal mellom spiller og plasma

http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...elect+a+model#

Ble testet i siste Lyd&Bilde med god score. Prismessig skulle den passe deg også.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ville tatt en titt på denne fra LG da denne har HDMI tilkobling for rent digitalt signal mellom spiller og plasma

http://nordic.lge.com/sv/prodmodelde...elect+a+model#

Ble testet i siste Lyd&Bilde med god score. Prismessig skulle den passe deg også.. ;-)

Så bra ut den. Noen som har noen erfaringer med denne? Er den bra? har ikke HDMI inngang på tv'en da, men det kan jo være greit å ha for fremtiden...

Hva med denne fra Pioneer? Er den bra?

Ser den fra LG spiller DivX og Xvid. Det trekker opp da jeg ikke har det på min dvd spiller. Har pioneer'en denne muligheten? Fant ikke noe på spec'en...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pioneer 530H selv. Mitt råd er at du kjøper en markedsleder, og i disse tider er det vel egentlig følgende 2 alternativer som er "hottest":

- Sony RDR-HX710
    - Pioneer DVR-530H

Kjøp siste nummer av DVD og Hjemmekino. Der er det en test av 4 DVD-opptakere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for tips her!!
    Men det er en ting jeg lurer på. Hva om jeg skal reise på hytta og vil ta opp ett par programmer mens jeg er borte. Bruker showview og stiller inn. Programmene går på forskjellige kanaler. Hvordan klarer den da ta opp? jeg mener, den må jo da skifte kanal på digital decoderen på et vis eller??? Eller er det en begrensning i at den kun kan ta opp på den kanalen som er valgt når du reiser??

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel ikke brukeshoview til det.

Du må programere dekoderen til å skifte på riktig tidspunkt. Hvis du ikke har en slik mulighet har du et problem.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du parabol så anbefaler jeg sterkt paraboltuner med HDD så slipper man dette "kaoset" med showview, Guide+, IR sender, ditt og datt.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Takker og bukker for tips her!!
    Men det er en ting jeg lurer på. Hva om jeg skal reise på hytta og vil ta opp ett par programmer mens jeg er borte. Bruker showview og stiller inn. Programmene går på forskjellige kanaler. Hvordan klarer den da ta opp? jeg mener, den må jo da skifte kanal på digital decoderen på et vis eller??? Eller er det en begrensning i at den kun kan ta opp på den kanalen som er valgt når du reiser??
    530H har "Guide+" som ved hjelp av egen ir-sender endrer kanal på tuner ettersom du ønsker å ta opp forskjellige kanaler. Jeg har også 530H slik som Tiger men har ikke begynt å bruke denne funksjonen ennå, men muligheten har du med denne opptakeren.

Edit: Liten test av DVD-opptakere i siste L&B. 530H er med der.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guide+ virker ikke i skandinavia, så den funksjonen er ikke verdt noe i Norge.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, var nytt for meg, har ikke prøvd å ta i bruk systemet ennå, så da sparer jeg meg for det.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RH7800 har jo ikke HDMI!! I hvertfall ikke den jeg så i dag! Er det forskjellige varianter av denne opptakeren (med samme navn)?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rh7800 og RH7800H.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god grunn for å velge LG Rh7800 er jo friheten med tanke på format. den støtter jo både + og - formatene og i tillegg har den også dual layer. Har kjøpt denne selv og må si meg fornøyd. Det hjalp å lese manualen for å sette seg inn i alle funksjoner. Vurderte Pioneer dvr.530h først, men gikk for lg etter at andre hadde anbefalt denne for meg. Angrer ikke.Jeg har testet den opp på lerret med projector også. Fornøyd. bra bilde og lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic DMR-EH50EG DVD-Opptaker, 80GB

Har eselv en Panasonic DMR-EH50EG DVD-Opptaker, 80GB som jeg er meget godt fornøyd. Eneste aberet er at tuneren ikke vil lese filmkanalene fra Canal Didital. Jeg vet ikke om dette er en begrensning med spilleren eller om Canal Digital har lagt inn sperrer i signalene slik at det bare er deres egne integrerte decodere med harddisker som klarer dette.

Noen som har erfaring eller teorier? :?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har Pioneer 530H selv. Mitt råd er at du kjøper en markedsleder, og i disse tider er det vel egentlig følgende 2 alternativer som er "hottest":

- Sony RDR-HX710
    - Pioneer DVR-530H
    Men om man ikke tolererer masse støy fra spilleren er vel disse 2 ikke aktuelle?

Har selv testet Panasonic DMR-EH60EG, men likte ikke fjernkontrollen og menyene. Da er vel Philips eneste alternativ som er igjen? Håper de har bedre brukergrensesnitt enn Panasonic.

Panasonicen hadde ikke engang baklys på fjernkontrollen eller mulighet til å slå av displayet. Utrolig for en spiller for 6-7k. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også i markedet etter en DVD-opptaker, og synes det er viktig at følgende kriterier er oppfylt:

- sonefri
    - skal levere et best mulig signal til prosjektør (jeg har BenQ 7800) (er det HDMI som er det "optimale" videosignalet, folkens?)
    - støtter både DD og DTS (det er vel kanskje blitt en selvfølge?)

I tillegg vil jeg veldig gjerne at DVD-opptakeren støtter
    - DVD-audio
    - SACD

Min psykologiske prisgrense ligger på seks tusen kroner.

Er det noen modeller som oppfyller disse kriteriene? Takknemlig for tilbakemeldinger.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av astensland
    Hva om jeg skal reise på hytta og vil ta opp ett par programmer mens jeg er borte. Bruker showview og stiller inn. Programmene går på forskjellige kanaler. Hvordan klarer den da ta opp? jeg mener, den må jo da skifte kanal på digital decoderen på et vis eller??? Eller er det en begrensning i at den kun kan ta opp på den kanalen som er valgt når du reiser??
    Min Force dekoder kan stilles inn til å starte opptak på feks. en harddiskopptaker via IR når et program starter. Dette gjøres enkelt i EPG på dekoderen.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mapdaddy
    Jeg er også i markedet etter en DVD-opptaker, og synes det er viktig at følgende kriterier er oppfylt:

- sonefri
    - skal levere et best mulig signal til prosjektør (jeg har BenQ 7800) (er det HDMI som er det "optimale" videosignalet, folkens?)
    - støtter både DD og DTS (det er vel kanskje blitt en selvfølge?)

Min psykologiske prisgrense ligger på seks tusen kroner.

Er det noen modeller som oppfyller disse kriteriene?
    OM du skal ha både HDD og HDMI i den prisklassen er det vel kun 2 alternativer: LG idag eller Philips DVDR7300 som kommer i oktober:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/532
    Den burde ligge på 5-6k.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •