Ny DVD Opptaker. Hvilken?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sorry blandet sammen prisen for DVDR7300 og DVDR5330.

Hitachi, JVC, Thomson og Toshiba kommer alle med nye modeller med HDMI, HDD og antagelig riktig prisleie i høst.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Yepp!

Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    RH7800 har jo ikke HDMI!! I hvertfall ikke den jeg så i dag! Er det forskjellige varianter av denne opptakeren (med samme navn)?
    Jada, Det er 2 ulike mod. Den eine heite RH7800 og den andre heite RH7800H.

Den 2. har då HDMI. De e den eg har og eg er veldig fornøgd med den. Hadde ein eldre modell tidl. og den var grei, men oppdaterte til RH7800H for ein mnd. sidan.

MVH
    Vikingo

Kino er best heime!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er disse DVD-opptakerne sonefrie?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dvd Opptakerne Til LG som rh7800 og rh7800h er verdens enkleste å gjøre sonefri. følgende oppskrift følges.. 1.Power on 2.åpen dvd-skuff 3.Trykk på setup knappen 4.Marker alternativet låsemeny (ike gå til høyre meny) 5. trykk så knappen 0 syv ganger etter hverandre. 6 Da vil du få beskjed om at spilleren er låst opp. Da kan du gå inn i menyen og velge regioner så mye du vil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Sorry blandet sammen prisen for DVDR7300 og DVDR5330.

Hitachi, JVC, Thomson og Toshiba kommer alle med nye modeller med HDMI, HDD og antagelig riktig prisleie i høst.
    Når kan vi regne med at Pioneer slipper en modell til ca 5k med HDMI/DVI da?
    Det er vel ikke særlig lenge siden 530H kom, så det kan kanskje ta litt tid?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er absolutt ingen vits med HDMI på en dvd opptaker til rundt 5000, hvis det er det som er målet må du opp på opptakere over 10 000. Dette rett og slett fordi at kvalitetetsforskjellen mellom komponent og hdmi på dette nivået blir for liten samt at de som har hdmi i denne prisklassen har fått ganske dårlige kritikker (treige, bildekvaliteten er dårligere, de må bruke mye mer harddiskplass for å få samme resultat på bilde, dårligere menyer, knotete oppsett med mer). Må huske at det er kun vits med hdmi kontra f.ex komponent når det er kabel/utgangen som er flaskehalsen.

Hvis du skal ha noe så kjøp pioneer 533, den er tilnærmet ufeilbar, der er penga satt i det som betyr noe (bildekvalitet og brukervennlighet) istedet for alt muli duppedittgreier som bare enten høyner pris, øker feilprosenten elelr senker kvaliteten totalt. Den er utrolig enkel i bruk, den har mulighet for ir styring (har ikke satt meg inn i dette selv dog), den skriver til dual layer plater, har jukebox funksjon, er utrolig rask, har lett oppsett av opptak hver mandag til fredag til bestemt tid f.ex, gode redigeringsfunksjoner og den reagerer kjapt når man velger noe eller gjør noe.

På annen plass vil jeg ranke sony i likhet med tiger.

Newcomer Djain sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du parabol så anbefaler jeg sterkt paraboltuner med HDD så slipper man dette "kaoset" med showview, Guide+, IR sender, ditt og datt.
    Jeg har lenge tenkt å kjøpe meg dvd opptager med harddisk. (har null peil på det)
    Men har også vurdert å kjøpe parabol (som kan ta inn tyrkiske kanaler, siden min mann er tyrkisk og jeg prøver å lære meg språket.)

Så da har jeg fått anbefalt Dreambox 500
    Det kan man vist sette inn HD i (men skal man kopiere ut på dvd, må man koble den til PC, som for meg er helt greit)

Er det noen som har erfaring med denne dreamboxen?
    Og er det da mulig å stille inn showview, ha ferdiginnstilt program, stoppe direktesendinger osv? Og vil den da bli mer eller mindre som en dvd opptager med harddisk (bortsett ifra at den mangler selve dvd-brenneren)

Newcomer Djain sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Dmr-eh60

Hva med DMR-EH60?

Dette er info jeg har funnet på nettet:
    Panasonic DIGA DVD-opptaker m/200GB HD
    DVD-RAM, DVD-RW, DVD-R eller DVD+R

DIGA DVD-opptaker med 200 GB harddisk

Gjennom å kombinere en 200 GB harddisk med en DVD-opptaker kan den nye DMR-EH60 ta opp inntil 355 timer video på harddisken. Med DMR-EH60 er det enkelt både å ta opp og lagre innspillinger på harddisken eller en plate.
    DMR-EH60 er fleksibel ettersom brukeren kan ta opp på en rekke forskjellige DVD-format foruten harddisken. Velg mellom å spille inn på DVD-RAM, DVD-RW (video mode), DVD-R eller DVD+R.

I tillegg er DMR-EH60 ideell for å bygge opp et personlig bibliotek og for å katalogisere og arkivere filmer. Med DMR-EH60 kan du se på et program som tidligere er tatt opp på DVD-RAM eller på harddisken samtidig som du tar opp et annet program. Du kan også se et program fra begynnelsen av samtidig som resten av programmet blir tatt opp (Chasing Playback). Med den unike Time Slip*-funksjonen kan du spille av en scene som ble tatt opp 3 sekunder tidligere uten å måtte avbryte opptaket. Et knappetrykk er alt som skal til for å overføre data fra harddisken til en DVD-plate eller omvendt. Opptaket skjer med opptil 64 ganger normal hastighet. Som en sammenligning kan et 1-times program i SP (Standard Play) kopieres til DVD-RAM på 10 minutter eller til DVD-R på 7,5 minutter.

DMR-EH60 har en leser for SD minnekort som gir brukeren mulighet til å spille av eller lagre digitale stillbilder rett fra minnekortet.

Spilleren støtter avspilling av MP3 og digitale stillbilder JPEG fra CD.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •