Philips DVP9000 eller Panasonic S-97?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips DVP9000 eller Panasonic S-97?

Skal snart gå til anskaffelse av ny DVD-spiller. Den skal ikke brukes til musikk, så SACD/DVD-A er ikke et argument. Skal sannsynligvis anskaffe en projektor ila høsten, trolig Benq 7700 elle Panasonic AE700. Til å begynne med skal jeg koble spilleren til stereoanlegg, mulig sub blir anskaffet i tillegg.

Hvilken spiller av disse er å anbefale? Er det andre i samme prisklasse, 3-4k, som må vurderes?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmer seg innkjøp, men her var det ikke mye å hente. Har et tøffelrykk på at Philipsen ikke er det helt store, og at f.eks Denon DVD1920 kanskje kan være noe.

Er det i det hele tatt noen med erfaringer på Panasonicen? Eller er det andre spillere som er verdt å vurdere i prisklassen under 4k?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet philipsen og den gav ikke meg det helt store løftet fra en 2 år gammel dvd spiller fra pioneer (kosta 3000 dengang).

Testet den med komponent kabel til panasonic 700 og monster rca til rotel pre/effektforsterker. Var bra til musikk (oppsampling), men ikke noe særlig på bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått hjem philipsen (koblet til panasonic th42pa50) via komponent/progressive scan. Bruker Monster Video2 kabel. Jeg må si at denne spilleren er meget meget bra. Bildet syns jeg er knallbra. Har ikke sammenlignet den med Panasonic S97, men etter det jeg har lest rundt omkring så skal de være nesten helt like på bildekvalitet. Det eneste er at panasonicen har bedre "tweake" muligheter på farger (det kan nok være en fordel hvis du skal koble spilleren til en prosjektor).
    Den store forskjellen på de 2 er musikk. Philipsen er helt fantastisk til å spille musikk på, både cd'er og sacd.
    Jeg vil iallefall anbefale philipsen på det varmeste!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Det nærmer seg innkjøp, men her var det ikke mye å hente. Har et tøffelrykk på at Philipsen ikke er det helt store, og at f.eks Denon DVD1920 kanskje kan være noe.
    Denon DVD-1920 blir helt sikkert knallbra, men tviler på den matcher philips/panasonicen på bildekvalitet. Den benytter seg av faroudja fli2301 chippen, men de andre 2 benytter seg av fli2310 chippen som er bedre. Dette er nok og en av grunnene til at denon'en er en del billigere enn de 2 andre. Men snakker vi "value for money" tror jeg nok denonen kan være et godt valg.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic DVD s97 fikk jo EISA Award for beste DVD spiller i år så den duger vel til noe skulle man tro!?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og i testen i dvd&hjemmekino sto det at S97 er bortimot like god cd-spiller som denon 3910 og ifølge flere på prisjakt.nu forumet er den med de siste firmwarene like bra på bilde som 3910. Utfordringen er vel å få tak i den hvis ikke tilgangen har bedret seg i det siste...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de hadde den på absolutt hifi på økern i sommer ihvertfall. men sist jeg sjekka kosta den fortsatt rundt 4000 (s97 har jo gått ned i pris i england nå), og da er vel phillipsen kanskje et bedre alternativ siden den har bedre lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå (leste nok litt fort sist gang...) at trådstarter ikke legger vekt på musikk og sacd... Da er helt sikkert panasonicen et veldig bra kjøp. Den har minst like bra bilde som philipsen og er og billigere. Har sett den til 3695.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Og i testen i dvd&hjemmekino sto det at S97 er bortimot like god cd-spiller som denon 3910 og ifølge flere på prisjakt.nu forumet er den med de siste firmwarene like bra på bilde som 3910. Utfordringen er vel å få tak i den hvis ikke tilgangen har bedret seg i det siste...
    Er ikke den firmwaren en uoffisiel variant som legges inn på egen risiko?
    Er den noen som har erfaring med denne spilleren, hvordan er den på støy?
    Har hørt at selve drivverket er litt spinkelt og bråker under avspilling.
    Jeg er også veldig interessert i denne spilleren, men klarer ikke bråk fra spilleren under avspilling.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •