Marantz DV9600 med 1080P - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva i all verden skal dere med 1080p ut fra en DVD-spiller? Kildematerialet er fortsatt 576i, og kommende 1080 projektorer blir levert med bildeprosessor som takler dette minst like bra som DVDO'en som sitter i A1XVA.

For øvrig kan A1XV oppgraderes til A1XVA, men jeg skjønner ikke poenget! 576i kildematerialet blir ikke bedre om en så oppskalerer 100 ganger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror neppe at 1080p støtte er for å få enda bedre 576i, men mere for å større native oppløsninger på fremtidige displayenheter. Det skulle jo ikke være nødvendig å sende ut 720p på DVI/HDMI til et 1080p display for så å re-konvertere til 1080p.

Nå er det jo heldigvis slik at HDMI støtter 576i og ha er det kun 1 konvertering som må utføres i 1080p Displayet, men jeg har en mistanke om at det likevel er utført en 4:4:2 -> 4:4:4 colorspace konvertering i DVD-spiller uansett.

Således kan jeg se en fordel men 1080p ut av DVD-spiller, selv om det neppe er synlig.

Du vet, Gorm, vi tøffinger her i forumet får aldri nattero når vi VET at det ikke er 100% tapsfri konvertering ett sted på vår søken etter nirvana....

Selv om vi av og til må bite i torva og gå fra JMLab til SVS....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderingen av A1XV til 1080p (bytte av DVDO-brikke pluss software) koster ca 2000 euro i Tyskland, bare for å sette ting i perspektiv her. Når en da ser at Optoma har utstyrt sin 1080 projektor med gennum chip, blir det ganske klart for meg at konverteringen bør gjøres der den gjøres best, og det er i dette tilfellet i projektoren. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fokuset er vel littegranne feil dersom en kun ser på muligheten for 1080p når en skal velge ny spiller. Men det er vel andre egenskaper som er bra på 9600 også, spesielt i forhold til da 3910/7600 m.fl.?? I fall ikke kan en jo da heller kjøpe en av disse. Bl.a. dette jeg er interessert i.

Ellers enig i at en ikke kjøper en 1080p PJ for å være forberedt for dette på fremtidige PJer. Som sagt vil nok de medfølgende scalerne være bedre enn en DVD-spiller. Men dette er opplysninger som først er kommet meg for øret i løpet av siste uken.

Ellers blir det vel andre visningsprodukter enn PJ som ikke har medfølgende scaler som kan vise 1080 i fremtiden, og da kan det vel være greit...;-)

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, konvertering må gjøres der det er best, men ville nok foretrekke minst mulig antall konverteringer. Det er vel ikke tvil om at 576i er lettere å transportere over kabelen enn 1080p

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge vi snakker om 576i over HDMI og ikke SDI her er det vel et "renere" signal som kommer til ut av DVD spilleren hvis den gjør hele jobben opp til 1080p?576i over HDMI er jo ikke ett "jomfruelig" signal, det har vært tuklet med i spilleren.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    576i er 576i, så da er ikke de-interlacingen utført. Som jeg skriver ovenfor tipper jeg at det er utført en colorspace konvertering og dette behøver å medføre degradering av kvaliteten.

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finns det några fler tester på Marantz DV-9600 än den på Avbuzz? Jag försöker hitta lite fler omdömen om spelaren (och speciellt de-interlacingen) men det verkar inte finnas så många tester. Vad jag är nyfiken på är om 9600 har samma de-interlacinglösning som Pioneer DV-989 och iså fall om den är annorlunda implementerad. Testen av 989 på Secrets var ju inte speciellt positiv men det verkar som att alla dessa saker kan lösas via mjukvara så man undrar om Marantz iså fall har en mer "tweakad" mjukvara som löser dessa problemen. Jag kan köpa Marantzen för dryga 17000SEK och Denon DV-A1XVA kostar 32000SEK så den högre kostnaden för Denonen känns inte berättigad. Avbuzz-recensionen säger att man får 85% av prestandan av Denon DV-A1XV med Marantzen och möjligtvis är ljudet bättre eftersom Marantz har en del trevliga egna lösningar på ljudsidan. Jag skall köra spelaren till en Optoma Themescene H79 via 10m DVI-DVI samt en DVI-HDMIadapter i spelaränden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det norske fagbladet "DVD&Hjemmekino" kommer med en test av denne spilleren i sitt neste nummer. Er vel i salg fra 6.2. tror jeg.

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det norske fagbladet "DVD&Hjemmekino" kommer med en test av denne spilleren i sitt neste nummer. Er vel i salg fra 6.2. tror jeg.
    Vore jättescshyst om någon av er kunde skriva någonting om den recensionen i denna tråden, ifall ni köper tidningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Jeg kjøpte min dv-9600 sammen med sa-15 i desember 2005, er ikke noe problem å kjøpe den nå heller............
    Problemet hans Labbetuss, var vel ikke at han ikke fikk tak i spilleren. Men flere tester av den, deriblant den kommende fra D&H derimot....

Newcomer Drem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Precis, lite mera tester hade varit trevligt. Vem vet, det kanske blir en Denon-A1XV istället

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17K SEK mot 32K SEK er en betydelig differanse og med tanke på det trivelige bildet på 7600 hadde det vært intressant med en direkte sammenlikning med Denon spilleren.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke meningen av vi skal bruke trådene aktivt som salgsmedie, er det det?;-)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja spilleren din ble mye bedre nå ikke sant;-)

Neida, bare tuller, det er alltid hyggelig å lese positive tester på ting man allerede har, hjelper på selvfølelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •