Samsung HD950 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 92

Tråd: Samsung HD950

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hentet i dag en HD850 i Sverige. Førsteinntrykket av spilleren var egentlig meget bra. Synes spilleren var stilren og virket forholdsvis solid.
    Å gjøre den sonefri var ikke noe problem. HDCP hacken (muliggjør også oppskalering over komponent) var også nokså lett.
    Koblet opp spilleren med en supra10m. hdmi kabel, til tw600 projektoren.
    Valgte 720p oppløsning.
    Satte på Lotr: Fotr - Extended. Hadde fra før av en H/K DVD30, som kjører komponent progressive scan. Så hvordan var egentlig bilde?
    Først synes jeg det var vanskelig å skille bildet disse spillerne viste fra hverandre. Så etterhvert fant jeg ut at jeg likte bildet dvd30 best.
    Fargene var bedre, mere smell i bildet. Følte liksom at det var et slags slør over hd850. Etter mye testing osv. prøvde jeg tilslutt å velge rgb-expand, og brightness til 5. Så den samme scenen fra lotr igjen. Nå hadde det definitiv skjedd noe. Bildet lignet mer på det dvd30 vartet opp med. Det var litt skarpere, men fortsatt ikke 100% sikker på hvilket bilde jeg likte best.
    Er fortsatt veldig usikker, så brenner 2 like kopier av lotr: the shire scenen, for så å kjøre disse samtidig.
    Alt i alt tyder det jo på at hd850 er et skikkelig varp til den prisen jeg ga! (1280 svenske kroner) Men den gir nok muligens ikke noe bedre bilde enn h/K dvd30...
    Drømmespilleren må vel egentlig være en h/k spiller med hdmi utgang

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mpeg-4 spørsmål

Jeg har forsøkt noen mpeg4 filer. Spilleren (HD-950) fant filene på cden, men viste "no codec".

Er det fordi visningsområdet på filen var på over 720x.. (960x..),

eller fordi ikke spilleren takler AC3- koding av lyden?

Den skal vel kunne sende det direkte ut til min eksterne receiver?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jeg har forsøkt noen mpeg4 filer. Spilleren (HD-950) fant filene på cden, men viste "no codec".
    Tror det står i manualen at spilleren er klargjort for å kunne oppgraderes for mpeg4, men at den ikke er det i utgangspunktet...

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har opplevd at lyd og bilde kan fryser i noen sekunder på Samsung HD-850?

Jeg har prøvd 3 forskjellige DVD-er og problemet har vært tilstede på alle. I det verste tilfellet kunne avspillinga stoppe opp 4-5 ganger i løpet av en trailer...

Noen med gode tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det mulig å få av det *******s lyset på den? vanvittig irriterende å sjå film når heile rommet lyser opp av dvd-spilleren, er vel mulig å få dimmet den på en eller anna måte? er veldig fornøyd med den ellers =)

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    er det mulig å få av det *******s lyset på den? vanvittig irriterende å sjå film når heile rommet lyser opp av dvd-spilleren, er vel mulig å få dimmet den på en eller anna måte? er veldig fornøyd med den ellers =)
    dersom dette gjelder 950'en så er det bare å lese på forrige side ;-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig bilde på Samsung

Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Hentet i dag en HD850 i Sverige. Førsteinntrykket av spilleren var egentlig meget bra. Synes spilleren var stilren og virket forholdsvis solid.
    Å gjøre den sonefri var ikke noe problem. HDCP hacken (muliggjør også oppskalering over komponent) var også nokså lett.
    Koblet opp spilleren med en supra10m. hdmi kabel, til tw600 projektoren.
    Valgte 720p oppløsning.
    Satte på Lotr: Fotr - Extended. Hadde fra før av en H/K DVD30, som kjører komponent progressive scan. Så hvordan var egentlig bilde?
    Først synes jeg det var vanskelig å skille bildet disse spillerne viste fra hverandre. Så etterhvert fant jeg ut at jeg likte bildet dvd30 best.
    Fargene var bedre, mere smell i bildet. Følte liksom at det var et slags slør over hd850. Etter mye testing osv. prøvde jeg tilslutt å velge rgb-expand, og brightness til 5. Så den samme scenen fra lotr igjen. Nå hadde det definitiv skjedd noe. Bildet lignet mer på det dvd30 vartet opp med. Det var litt skarpere, men fortsatt ikke 100% sikker på hvilket bilde jeg likte best.
    Er fortsatt veldig usikker, så brenner 2 like kopier av lotr: the shire scenen, for så å kjøre disse samtidig.
    Alt i alt tyder det jo på at hd850 er et skikkelig varp til den prisen jeg ga! (1280 svenske kroner) Men den gir nok muligens ikke noe bedre bilde enn h/K dvd30...
    Drømmespilleren må vel egentlig være en h/k spiller med hdmi utgang
    Enig i at bildet på Samsung , i mitt tilfelle HD850, mangler smell og sortnivå. Ble meget skuffet da min gamle Pioneer DV-380 hadde bedre bilde. Nå fikk jeg bare testet HDMI utgangen da det var noe feil på Komponent utgangen. Dette var et "digitalt mageplask" Samsung som Lyd og Bilde så treffene skrev for et år siden om spilleren. Gikk i retur til SHG.
    Ble erstatter av en Sony RDR-HX510 og det var andre saker - meget bra bilde og sortnivå og harddisk på toppen - trenger ikke oppskalering da det ikke synes på en 37" LCD !

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svarte=)
    presterte å lese denne tråden 2 ganger uten jeg fikk med meg det :P
    da ble det litt andre "boller" uten det utrolig irriterende lyset =)

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Tror det står i manualen at spilleren er klargjort for å kunne oppgraderes for mpeg4, men at den ikke er det i utgangspunktet...
    Har du en url til dette? Kan ikke si at jeg har fått med meg dette når jeg leste gjennom manualen...
    I så fall bør vel oppgradering legges ut på Samsungs hjemmesider?
    Noen som vet?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tannoy
    Har du en url til dette? Kan ikke si at jeg har fått med meg dette når jeg leste gjennom manualen...
    I så fall bør vel oppgradering legges ut på Samsungs hjemmesider?
    Noen som vet?
    Står i bruksanvisningen på side NOR-74.
    Evt. oppgraderinger av fastware står på Samsungs sider. Var innom der for et par mnd siden, og da var det ingen oppgraderinger tilgjengelig.
    http://www.samsung.com/support/index.asp

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Står i bruksanvisningen på side NOR-74.
    Evt. oppgraderinger av fastware står på Samsungs sider. Var innom der for et par mnd siden, og da var det ingen oppgraderinger tilgjengelig.
    http://www.samsung.com/support/index.asp
    Har vært innom der og sjekket i ny og ne, men ikke noe tilgjengelig ennå. Har mailet Samsung så da får vi se...
    Uansett, takk for respons!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei dere, jeg har et lite spørsmål angående denne spilleren..

Kjøpte meg den nettopp nå og får den til uka, men det jeg så i etter tid er at denne spilleren har to navn..

Den ene er som sakt Samsung DVD HD950 mens den andre er Samsung DVD HD950/XEE

Jeg kjøpte sist nevnte.. Det er vel ikke noe forskjell mellom dem så jeg ikke har kjøpt katta i sekken. Snakket nettopp med en fra den butikken som mente at dem var helt like....

Å en ting til, følger det med Audio / video kabel med spilleren og, skal sette den inn i forsterkeren og HDMI til skjermen så blir det bra

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BanAnus
    hei dere, jeg har et lite spørsmål angående denne spilleren..

Kjøpte meg den nettopp nå og får den til uka, men det jeg så i etter tid er at denne spilleren har to navn..

Den ene er som sakt Samsung DVD HD950 mens den andre er Samsung DVD HD950/XEE

Jeg kjøpte sist nevnte.. Det er vel ikke noe forskjell mellom dem så jeg ikke har kjøpt katta i sekken. Snakket nettopp med en fra den butikken som mente at dem var helt like....

Å en ting til, følger det med Audio / video kabel med spilleren og, skal sette den inn i forsterkeren og HDMI til skjermen så blir det bra
    Det er samme spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh tusen takk, hvilken HDMI kabel er og anbefale eller er den som fulger med mer en god nok?

Å hvordan funker RGB normal / Expand på bildet, har trikset med dette men ser ikke noe forskjell i 720p (1280x720)

Hvilken innstillinger på DVD spilleren er å og anbefale?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh tusen takk, hvilken HDMI kabel er og anbefale eller er den som fulger med mer en god nok?

Å hvordan funker RGB normal / Expand på bildet, har trikset med dette men ser ikke noe forskjell i 720p (1280x720)

Hvilken innstillinger på DVD spilleren er å og anbefale?
    Oppløsningen setter du etter pj, plasmaen eller hva du enn har koblet på den hvis du vil dvdspilleren skal ta seg av scaleringen...
    Jeg får definitift best bilde med rgb-expand

...Og den kabelen som fulgte med er mer enn god nok. Var iallefall det til mitt bruk. Testet med en fra Real Cable og så ingen forskjell Men har nok noe å si hvor langt strekk du skal ha. Uansett MANGE her på forumet som mener du må ha en kabel til tusenvis av kroner...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp..må dessverre for deg bekrefte at dette stemmer, finnest bare i sort..er det forresten mulig å slå av det ***** stand-by lyset som "lyser opp hele rommet mitt" når den er av eller må jeg dra ut kontakten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar, du sier du kan la DVD spilleren ta seg av skaleringen... Har Samsung LE26R72B å denne tar vel seg ikke av det?

Men skal teste igjen med RGB expand, å fikse på kontrast nivået på DVD spilleren Å se hva som skjer. Fett bilde er det uansett hehe

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar, du sier du kan la DVD spilleren ta seg av skaleringen... Har Samsung LE26R72B å denne tar vel seg ikke av det?

Men skal teste igjen med RGB expand, å fikse på kontrast nivået på DVD spilleren Å se hva som skjer. Fett bilde er det uansett hehe
    Skjermen din har en oppløsning på 768, så alt annet enn 768 som den får matet inn, vil den scalere til dette. Hvem som gjør scaleringsjobben best av dvdspilleren eller tv'n må du nesten teste ut selv...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm spennende, det skal testet, DVD spilleren er satt til 720p men jeg kan jo leke litt og se meg fram Tusen takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva innstillinger har dere på inne på menyen når det gjelder bilde-innstillinger på hd950`en? helst svar fra dere med projektor..

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •