DVD spiller som oppgradere til HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spiller som oppgradere til HD

Hei,

Jeg har sett at flere "vanlige" DVD spiller kan doble linjesignalet og på den måten oppgradere et vanlig DVD-bilde til et høyoppløst signal, 576p, 720p, 738p eller 1080i (HDTV).

Men "orginalen" er jo spilt inn i vanlig kvalitet så hvordan kan man få til et resultat som er bedre en orginalen? Hvis det blir bedre - er det noe å satse på?

En annen ting: Jeg ser at mange av disse spillerene kun kan gjøre dette over HDMI. Jeg bruker min HDMI inngang på prosjektoren til min HTPC så den er opptatt. Alle mine andre avspillingensmedier som Xbox, DVD spiller etc. benytter alle samme component kabel fra min AVR8500 til prosjektoren.

Kan jeg evt. benytte en HDMI-> Component hvis dette finnes?
    .
    Takk for svar og hjelp.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med å konvertere opp til HD er hvis konverteringen i projektor er dårligere. Det er ingen hensikt på en lavoppløst plasma/projektor.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det kan jo ha en hensikt også på lavoppløste projektorer med bedre deinterlacing da... Denon 1910 med Faroudja prosessering kan for mange 480p brukere gi et godt løft i bildekvalitet!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da holder det å konvertere til 480p og ikke HD. Ser ikke poenget med å konvertere til HD for at TV'n skal nedkonvertere igjen. (selv om det kanskje finnes merkelige kombinasjoner av utstyr som av en eller annne grunn skulle gi bedre bilde ved å gjøre det)

Newcomer MadMan69 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Fordelen med å konvertere opp til HD er hvis konverteringen i projektor er dårligere. Det er ingen hensikt på en lavoppløst plasma/projektor.
    Jeg har selvfølgelig en prosjektor som takler HDTV (1280x720) Benq8700+.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det sent, og jeg er trøtt, derfor skjønner jeg sikkert ikke helt hvad du er etter..., men, masse dvd spillere upscalerer kun via HDMI/DVI pga kopi greier, der er dog unntakelser jo.
    Momitsu, Samsung osv sender vel ut på vga også....
    Min Philips dvd 963SA er hacket til 1080I RGsB ut på komponent utgangen jo..., eller 576p.
    Inntil videre er f.eks. crt eieres redning i forhold til HD jo MoonJong boksen. Denne konverterer HDMI/DVI til RGBHV (RGsB), det betyr at man med denne kan benytte et høykvalitets, og rent signal fra DVI, f.eks. fra Philips 9000, og sende dette via MJ boksen til crt´en...., plus at MJ boksen har faroudja processering og upscalerer til 720p, 1080I, 1080p eller custom setting. dette bare til info...

Men ellers, du kan jo få HDMI splittere...., skulle vel ikke være noe problem for dig med f.eks. Philips 9000 da, 720p via HDMI splitter og lyden digitalt inn i din H/K......
    PS. håber jeg husker rett med de splittere nå da...
    Godnat....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadMan69
    Jeg har selvfølgelig en prosjektor som takler HDTV (1280x720) Benq8700+.
    Denne projektoren har elendig intern bildebehandling, så den er en av de som vinner stort på en DVD-spiller med skikkelig bildebehandling. En DVD-spiller med DVI utang og Faroudja-brikke vil være et godt utgangspunkt (f.eks Denon's 3910 eller 2910)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også kommentere "oppgradering til HD". Det er ingen DVD-spiller eller "bildebehandlingsboks" som kan "oppgradere" bildet til HD. DVD-oppløsning er fortsatt DVD-oppløsning. Det de nevnte DVD-spillerne gjør er bedre skalering og de-interlacing, enn det projektoren klarer selv.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •