Output lyd på DVD25 fra Harman Kardon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Output lyd på DVD25 fra Harman Kardon

Hei.

Jeg har et valg på dvd spilleren jeg ikke forstår hva skal bety.
    Det er under Digital Output.
    Der er det enten "orginal" som jeg har den på.
    Eller så er det noe som heter PCM.
    Jeg bruker optisk kabel mellom DVD spiller og Forsterker.

Når jeg setter DVD spilleren på PCM, så blir det bare stereo lyd, mens har jeg på Orginal så får jeg 5.1 med DTS eller Dolby Digital.

Hva er PCM for noe, og hva er poenget med å ha den?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCM er tokanals overføring hvis du f.eks. ikke har en DD eller DTS receiver. Har du DD eller DTS receiver så kjører du Bitstream eller Original.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    PCM er tokanals overføring hvis du f.eks. ikke har en DD eller DTS receiver. Har du DD eller DTS receiver så kjører du Bitstream eller Original.
    Okei.
    Da kjøer jeg systemet som det skal være nå da.
    En ting til.

På min gamle DVD spiller, en Kiss spiller, så hadde jeg mye bedre volum på signaltet fra DVD spilleren til forsterker, noe som gjorde at jeg fikk mer lyd for mindre "trinn" på forsterkeren min.
    Lyden var til forøvrig svært mye støy i og var slett ikke bra, så det ble noe annet med DVD 25, men jeg synes det er lite output på den.
    Er det fordi jeg kjører optisk, vil jeg få bedre volum ut om jeg velger å kjøre via coax?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolverin
    Okei.
    Da kjøer jeg systemet som det skal være nå da.
    En ting til.

På min gamle DVD spiller, en Kiss spiller, så hadde jeg mye bedre volum på signaltet fra DVD spilleren til forsterker, noe som gjorde at jeg fikk mer lyd for mindre "trinn" på forsterkeren min.
    Lyden var til forøvrig svært mye støy i og var slett ikke bra, så det ble noe annet med DVD 25, men jeg synes det er lite output på den.
    Er det fordi jeg kjører optisk, vil jeg få bedre volum ut om jeg velger å kjøre via coax?
    Optisk eller Coax digital signal overføring vil ikke gjøre forskjel på lydvolumet, det er informasjonen i det digitale signalet eller om det blir foretatt noen digital volum prossisering eller på annen måtet justert analogt etter D/A konverteringen som avgjør nivået.

På analog lydutgangen fra DVD25 eller andre hjemmekino Recivere, kan man gjerne påvirke og velge om man vil ha kinolyden mest mulig dynamisk, eller litt mer gjennomsnittelig i dynamikken. Mulig en justering her vil kunne gi en følelse av at de laveste lydene i kildematerialet kommer tydeligere frem.
    Enkelte spillere kaller denne dynamikk senkningen for natt innstilling, så man ikke må skru opp volumkontrollen for å få med seg dialogen i filmen, og må skru ned når actioncenen kommer når man ser film på natten og ikke vil forstyrre omgivelsene unødig.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Optisk eller Coax digital signal overføring vil ikke gjøre forskjel på lydvolumet, det er informasjonen i det digitale signalet eller om det blir foretatt noen digital volum prossisering eller på annen måtet justert analogt etter D/A konverteringen som avgjør nivået.

På analog lydutgangen fra DVD25 eller andre hjemmekino Recivere, kan man gjerne påvirke og velge om man vil ha kinolyden mest mulig dynamisk, eller litt mer gjennomsnittelig i dynamikken. Mulig en justering her vil kunne gi en følelse av at de laveste lydene i kildematerialet kommer tydeligere frem.
    Enkelte spillere kaller denne dynamikk senkningen for natt innstilling, så man ikke må skru opp volumkontrollen for å få med seg dialogen i filmen, og må skru ned når actioncenen kommer når man ser film på natten og ikke vil forstyrre omgivelsene unødig.
    Okei, tusen takk for svar.
    Kjører vidrere på optisk jeg, for det funker veldig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •