720p eller 1080i fra dvd til PE7700?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

720p eller 1080i fra dvd til PE7700?

Hva er best å kjøre over Supra HDMI kabel når projektoren tar påde 720 og 1080 og det samme gjør dvdspilleren (DVP9000S) ?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    720P uten tvil. Kjører du 1080i må projektoren skalere om for å tilpasse nativ oppløsning som er 720 linjer. (1080i vil også se bra ut dog)

Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok...

da har jeg forstått det slik at det er best å skalere opp med dvd spilleren og ikke projektoren. Altså stille inn 720p ut fra dvd-spilleren. Er det riktig?

En annen ting er det med instillinger av bilde og kontrast osv. Dette går jeg ut ifra at skal skje på projektoren og ikke dvd-spilleren? (Skal bruke DVE).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg forstått det slik at det er best å skalere opp med dvd spilleren og ikke projektoren. Altså stille inn 720p ut fra dvd-spilleren. Er det riktig?
    Ja, det er riktig. Du kan imidlertid teste begge deler, så ser du hva som er best. Hvor du skal gjøre de forskjellige innstillingene kan du egentlig velge selv. Mange sverger til å gjøre dette nermest kilde, dvs. dvd spilleren. Jeg har gjort de på projektoren.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hammon
    ok...

En annen ting er det med instillinger av bilde og kontrast osv. Dette går jeg ut ifra at skal skje på projektoren og ikke dvd-spilleren? (Skal bruke DVE).
    Senceye brikken i 7700 fungerer faktisk ganske bra (omtrent tilsvarende projektorer med Faroudja brikke). Jeg er ikke sikker på hvilken bildeprosessor som sitter i DVD-spilleren din, men det kan jo hende at projektoren gjør en bedre jobb. Dette sjekker du ved å sende interlaced bilde via komponent. Hvis bildet blir bedre er jo saken grei, da gjør projektoren den beste jobben.

Når det gjelder kalibrering, så må du vite hva du gjør his du justerer via DVD-spilleren. Det er nemlig fort gjort å ende opp med å begrende dynamikken i bildet, dvs at projektoren da ikke mottar et fullstendig signal. Hvis du gjør dette, så sjekk i hvert fall at du fortsatt har tilgang til "hvitere enn hvitt" og "sortere enn sort" i projektoren etter denne kalibreringen. Finjusteringen tar du uansett i projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •