DVD-spiller OG/ELLER DVD-opptaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer hammon sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller OG/ELLER DVD-opptaker?

Har nettopp kjøpt DVP9000S. Har i ettertid funnet ut at jeg ikke kan ha digital tuner i den leiligheten jeg flytter inn i da det møkkaboretslaget har en digital parabol på taket som de sender ut kabel-tv signal på coax ut ifra... Siden jeg har kjøpt projektor, uten tuner selvfølgelig, trenger jeg da en mottaker.

Det jeg da lurer på er om det vil være mye dårligere bilde på dvd-avspilling fra en opptaker enn fra en ren dvd-spiller...

Tenkte i tilfelle å kjøpe LG rh7800 h med hdmi som opptaker. Bør jeg kanskje alikevel beholde DVP9000S og bruke den som avspiller?

Skal koble til DFR9000 som har to hdmi innganger, så det vil ikke være noe problem å kjøre begge (bortsett fra at jeg overstiger budsjettet med 5000 )

synspunkter?

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes overhodet ikke at du bør vurdere å bytte ut DVP9000 allerede! Slik jeg vurderer kvaliteten på opptakere kontra rene avspillere per i dag, er dette to vidt forskjellige ting... Ingen opptakere har like bra kvalitet på lyd og bilde som DVP9000S.
    Du kan jo holde et øye åpent for flaggskip-opptakeren til Philips som kommer nå i høst. Den er i Cineos-serien, i likhet med DVP9000S og DFR9000 og har samme design. Den vil få en harddisk på 400GB, HDMI, video-oppskalering, Pixel Plus(!), opptak i 5.1 og dual layer...

-Kjetil-

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den hørtes jo veldig interessant ut...
    Kunne klart meg med en sliten videospiller en måned eller to for å venta på noe sånt

DVDR9000H skal den vist hete. Ser ut til at prisen vil havne på ca 12.000,- så kan jo bli litt smådrøyt med tanke på lg'n som koster 4500,- fra fyndbørsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Philips 9000 serien

Hei
    ser at dere har litt inngående kjennskap til philips sin 9000 serie
    vurderer å kjøpe dvp9000 og bose aqoustimass 10 høytalerpakke

kan denne dvd spilleren brukes til denne høytalerpakken alene, eller må jeg i tillegg kjøpe reciveren dfr9000?

har dvd9000 opptaksmulighet slik at jeg kan ta opp tv programmer?

ser dere nevner en ny utgave i løpet av høsten dvdr9000h til ca 12000kr
    kommer det noen andre utgaver med hardisk med samme utseende men i rimeligere pris?

har spurt en del om disse produktene i forskjellige butikker, men virker som det er svært få som vet noe særlig om dette....

takker for svar
    mvh
    bård

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til bose noe spesielt godt, men går ut ifra at dette kun er en høytalerpakke med aktiv subwoofer. Du trenger altså en forsterker, ikke nødvendigvis dfr9000, men den passer jo mildt sagt veldig godt sammen med den dvd-spilleren. Har denne løsningen selv og er meget fornøyd.

dvp9000s er en dvd-spiller og har ingen mulighet for opptak, da må du nok ha litt is i magen og vente til cineos dvd-opptakeren kommer... Få eller ingen forhandlere som vet noe særlig om denne. Fikk hverken prisantydning eller lanseringsdato av philips, men ut ifra utenlandske sider kan det se ut til at den vil komme medio oktober og havne på ca. 10-12000,-. Tviler på at de vil levere flere utgaver i cineos serien...

http://www.areadvd.de/news/2005/2005...ips_9000.shtml

http://medienservice.philips.de/apps...0?OpenDocument

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at philips har en hjemmekinopakke som heter LX9000R
    denne har en dvd spiller med opptaksmuligheter iallfall og som ser ut til å ha samme lekre utseende som de andre i 9000 serien.
    Noen anelse om denne spilleren er like god som DVP 9000, og om det går an å få kjøpt denne separat uten høytalerpakken?

forresten, takk for hyggelig og raskt svar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX9000R er et komplett anlegg som er litt gammlet (1 år). DVD spilleren er ikke i hele tatt av samme kalibret som DVP9000S. Kvaliteten ligger mer på den enkleste DVD-opptakerserien til Philips som nå koster fra ca 2k helt greit for vanlig tv titting. Opptakeren er vel en ala DVDR70 som har fått et nytt "skall". Kan like gått kjøpe en seperat DVD optaker. Ville heller satset på RH7800H isteden for.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte selv denne en stund, men droppet det delvis pga liten tillit til "alt-i-ett-løsninger" og at de ikke fult så pene plastikkhøytalerne med innebygde subwoofere ikke ga noen bra lyd etter min mening. Du har heller ingen hdmi-utgang for tilkobling av projektor/plasma.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mange andre merker av dvd spillere m opptak å velge mellom, men syns 9000 serien til philips har så lekkert design, samt at jeg ønsker å kunne betjene alle komponentene fra en og samme fjernkontroll og ha minst mulig enheter i stuen.
    Alternativet blir vel da å skrinlegge opptak fra tv inntil videre, eller å vente litt og satse på DVDR9000H. Synd at den skal ha en så sinnsyk høy pris da!

Hvordan er forresten mulighetene til å kjøpe en litt billig philips dvd opptaker i tillegg til DVP 9000, går det å koble 2dvd spillere til DFR 9000?

Forresten noen av dere som har god peiling på lcd-tv?
    Lurer på å kjøpe den nye utgaven til philips som heter 37PF7320 ca.21000kr
    Kan denne overhode måle seg med den med ambilight som er 10.000 dyrere?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bård
    Hvordan er forresten mulighetene til å kjøpe en litt billig philips dvd opptaker i tillegg til DVP 9000, går det å koble 2dvd spillere til DFR 9000?
    Ikke noe problem, har vurdert selv å kjøpe en billig philips, som jeg kan selge når dvdr9000h kommer. DVDR520 m/80 GB HD til 3000,- kan kobles til dfr9000 med komponent, så kan forsterkeren oppskalere bildet. Denne kan også kontrolleres med fjernkontrollen til forsterkeren/dvd-spilleren (de er helt like).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •