Kjøpe dvd spiller nå, eller vente på xbox 360

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe dvd spiller nå, eller vente på xbox 360

Hei!
    Planer om å kjøpe meg dvd spiller til maks 2500kr
    Akurat nå bruker jeg en xbox som er koblet til prosjektor ved hjelp av s-video. helt ok bilde, men skal sannelig ikke mye ripene til i plata før den ikke vil spille den å da må jeg bruke pc`n som suser og bråker fælt.......
    Uansett, Spørsmålet er om jeg sansynligvis vil merke stor forskjell på bildekvaliteten på en beregnet dvd spiller til ca 2500 kr og xbxox 360? Kjøper jeg en dvd-spiller må jeg utsette xbox 360 til etter jul å d er litt kjip det også...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å utsette xbox kjøpet er nok smart uansett. Microsoft har nettop bekreftet at xbox skal leveres med HD-DVD leser, men at dette kommer til å skje på et senere tidspunkt for å ikke forsinke release dato. De første boksene vil med andre ord leveres med dvd-rom mens det vil komme bokser med HD-DVD senere.

Edit: Men teknisk så er custom grafikk chipene i Xbox 360 perfekte for oppgaver som videofilter og liggnende. Men det spørs hvor mye fokus det vil være på dette i softwaren som leveres med boksen.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en dedikert DVD spiller du og kos deg med den til 360 kommer for fullt og har fallt i pris.

En dedikert spiller vil mest sannsynlig gi deg bedre bilde og mere brukerkomfort en en spillmaskin likevel.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Å utsette xbox kjøpet er nok smart uansett. Microsoft har nettop bekreftet at xbox skal leveres med HD-DVD leser, men at dette kommer til å skje på et senere tidspunkt for å ikke forsinke release dato. De første boksene vil med andre ord leveres med dvd-rom mens det vil komme bokser med HD-DVD senere.
    Hvor fant du denne infoen? Trodde jeg var rimelig oppdatert på 360, men dette har jeg ikke fått med meg.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også leser det meste som skrives om 360. Det var et nytt rykte for meg også, men nå svirrer det mange merkelige rykter om disse nye konsollene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er oppstått rykter om at Gates har bestemt seg for å inkludere HD-DVD. Dette er ikke på noen måte bestemt, noe som kan sees her
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...EuvylaSaef.php

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter floppene Sega CD, Sega 32X, CD-spiller til SNES og Atari Jaguar, Nintendo 64DD og PS2 HDD burde da konsollprodusentene har forstått at add-ons er noe fjollete greier, men kanskje Microsoft også vil prøve, siden alle andre har gjort det. Eller var det snakk om å lansere en helt ny boks med en annen spiller? Isåfall får vi neppe noen bekreftelse før 360 har vært på markedet i et halvt år iallefall, ellers vil vel folk heller vente.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si at det å ha add-ons er så dumt. Så lenge features er bra i utgangspunktet.
    Tror f.eks ikke det faktum at Xbox1 ikke hadde dvd playback out of the box påvirket salget nevneverdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvor fant du denne infoen? Trodde jeg var rimelig oppdatert på 360, men dette har jeg ikke fått med meg.
    http://news.softpedia.com/news/The-M...360-3902.shtml

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!
    Da satser jeg på å gå til innkjøp av en dvd-spiller, så får 360`n vente litt ekstra. Da får jeg se hvordan ryktene utarter seg så lenge!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problemstilling jeg også. Det startet med at jeg begynte å lete etter en prosjektor med tanke på å bruke den til film og spilling. Har fra før ingen spill-konsoll, men har veldig lyst til å kjøpe xbox 360 når den kommer. Prosjektoren jeg har endt opp på er en Panasonic ae-700.

Pr. i dag har jeg en denon-dvd spiller med s-video utgang. I utgangspunktet har jeg ikke noen planer om å kjøpe meg en ny dvd-spiller. Hvordan vil kvaliteten på bilde bli med s-video kabel til pj i forhold til bruk av xbox 360 med dvi-kabel?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klin umulig å si noe om før Xbox 360 er lansert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultat?

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det er klin umulig å si noe om før Xbox 360 er lansert.
    Og hva er nå brukernes mening om DVD spilleren på 360 nå når den er lansert?

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du bort ifra det faktum at selve boksen bråker noe helt inn for jæ**** når du spiller av DVD er kvaliteten på bildet ganske bra. Vil dog påsta at den ikke kan måle seg med min Samsung DVD-HD 945. Kan egentlig ikke sammenligne helt da jeg kjører signalet ut på HDMI fra DVD og Xboxen leverer kun signalet ut på component. Men som konklusjon: det er flere DVD-spillere i 1500-2000kr klassen som slår Xbox 360 på bildekvalitet !

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det har vel også vært en del tilbakemeldinger på problemer mellom bilde og lyd-sync.
    Så henger bildet seg litt for at lyden skal treffe igjen, og så sklir de sakte men sikkert ut igjen. Ny heng, osv...

For å si det slik.
    Med en dedikert dvd-spiller til rundt 2.000,- har man nok en mye bedre dvdspiller enn 360 som avspiller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •