Ny CD eller DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny CD eller DVD?

Jeg er i ferd med å oppgradere elektronikken min, og skal kjøpe ny stereoforsterker. Men som vi alle vet nytter det ikke med kongeforsterker og klein spiller. Per idag har jeg en Phillips DVD622 DVD spiller i mitt oppsett, en sak som kosta 3K for 5 år siden.

Jeg går og lurer på om ikke jeg burde oppgradere litt her. Dillemmaet mitt er som følger: Kjøper jeg da en bra CD-spiller (f.eks.:Cambridge til 3K), eller en eller annen DVD spiller. Er ikke kravstor på bilde, men derimot lyd. Er det stor forskjell på lyden i en ny DVD spiller i prisklassen 2-3K, eller en ny CD spiller.

Og sist med ikke minst, er det noen som har sett noen bra spillere i denne prisklassen som de vil anbefale?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg er i ferd med å oppgradere elektronikken min, og skal kjøpe ny stereoforsterker. Men som vi alle vet nytter det ikke med kongeforsterker og klein spiller. Per idag har jeg en Phillips DVD622 DVD spiller i mitt oppsett, en sak som kosta 3K for 5 år siden.

Jeg går og lurer på om ikke jeg burde oppgradere litt her. Dillemmaet mitt er som følger: Kjøper jeg da en bra CD-spiller (f.eks.:Cambridge til 3K), eller en eller annen DVD spiller. Er ikke kravstor på bilde, men derimot lyd. Er det stor forskjell på lyden i en ny DVD spiller i prisklassen 2-3K, eller en ny CD spiller.

Og sist med ikke minst, er det noen som har sett noen bra spillere i denne prisklassen som de vil anbefale?
    Den camebridgen er GENIAL! Utrolig bra, og ja, den knuser alle DVDspillerene iallefall opp til 5000kr(muligens opp til 10000kr og, enda ikke hørt den nye Philips 900 DVDspillern) . En DVDspiller i det prissjiktet har bilde som første prioritet, og da sier det seg litt selv, de har ikke råd til like fin D/A konverterer som camebridge har.

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut testen i DVD&Hjemmekino nr.5 2005.
    Der tester de 9 DVD-spillere opp til 5000 kr.
    Cambridge (DVD79) kom dårligst ut av testen, mens Philips (DVD 9000S) ble testvinner.

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kjoper du dvd-spiller har du jo muligheten bade for a se pa film og hore pa musikk, men hvis du skal ha bare stereo og bare hore pa musikk, synes jeg at du skal kjope en cd-spiller (eller sacd, men de er dyrere). Harman/Kardon og Marantz har gode cd-spillere til 3k!
    Det er egentlig opp til deg hva du trenger mest.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en billig DVD-spiller med digitalutgang, og kjøp så en RME D/A-konverter fra Prolyd i Oslo (www.prolyd.com, ligger på Bislet om du bor i byen). Jeg har selv en Benchmark DAC1 (koster ca 9 lapper), men etter sigende skal RMEen være enda bedre selv om den koster halvparten.

Dette er studio-utstyr, ergo er det ikke sykt overpriset som stort sett alt av HiFi-utstyr er. Benchmarken har mottatt stående ovasjoner fra stort sett alle som har testet den, så dette er en vei jeg ville ha sjekket ut i alle fall. Prolyd var greie med hjemlån en ukes tid mot depositum da jeg kjøpte Benchmarken i alle fall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •