DVD Recorder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: DVD Recorder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD Recorder.

Heisann, trenger litt anbefalinger på hva slags Dvd med brenner og hdd jeg burde kjøpe.
    Ser at flere har spurt tidligere, men fikk ikke noe fornuftig svar ut av de trådene.

Planen var å legge ca 5000 kr i dette.
    Da er jeg ute etter en spiller med god lyd og bilde.
    Om det er 80 gb eller 160 er hip som hap. Regner med at jeg sletter det jeg da har tatt opp eller brenner det ut hvis jeg har lyst til å ha det. Den må enten være sonefri, eller ha muligheter til å bli sonefri siden jeg har masse filmer som er sone 1.

Finner dersverre nesten ikke noe anmeldelser på nettet som tar for seg bilde og lyd i testene sine.
    Og var innom en butikk (skal ikke nevne hvilken) for å forhøre meg om hvor mye jeg burde legge meg på, samt hvilken som har best lyd\bilde.

Forklarte at 5000 kr var det jeg hadde planer om å bruke på den, med en gang så anbefalte selgeren meg en til 5990 og en til 6990. Vips så var det 2000 kr mer enn hva jeg hadde planer om.

Noen som kan hjelpe?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Denne bør du ihvertfall styre unna

Panasonic DMR EH50
    Den har 80gb harddisk og ble testvinner i tv2 hjelper deg... Men det er en utrolig negativ ting med den og det ar at sonefrigjøring nesten er umulig. Du må ha en spesialfjernkontroll fra panasonic og det kan ikke kjøpes. Jeg leverte min tilbake og endte opp med vanlig dvd spiller istedet. Dvd opptakere med HDD er generelt veldig vanskelige å gjøre sonefri ifølge selgeren i butikken. Men det kan jo hende du finner hvis du leter godt nok. Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen var jo nokså dårlig, og nå er den fullstendig utgått på dato, siden alle har kommet med nye modeller.
    http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/hjel...icle367515.ece

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Pioneer sine modeller også bør vurderes hvis man ønsker en billig og grei dvd opptager med hdd. Har intrykk av at Pioneer ligger litt foran konkurentene på brukegrensesitt, lavt støynivå fra kjølevifter osv.

ser f.eks at komplett har en grei modell med dual layer dvd brenner 80Gb hardisk. til 4.695,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310634&cks=PRL

Det er godt mulig at de fleste dvd opptakerene er vanskelig å gjøre sonefrie, men vil vel egentlig anbefale å bruke en vanlig dvd spiller til bruk med filmavspilling, og bare bruke dvd recordere til det de fungerer best til, nemlig å ta opp fra tvstasjonene enten på hdd eller dvd r plater, og mer som en arvtaker av VHS spilleren. Har intrykk av at hvis en dvd opptaker skal matche avspillings kvaliteten til en grei 2-3000 kr dvd spiller , må man nærmest opp i 10-15000 kroners klassen. Dette avhenger selfølgelig av hva slags bildevisnings og lyd utstyr man kobbler til for å merke dette, og det er mulig dette har blitt bedre og ikke gjelder for dagens dvd recordere, men det gjelder vel å teste ut og prøve utstyret på hjemmebane først, og så velge den spilleren man er mest fornøyd med.

Elkøp sin 30 dagers retur ordning er vel en grei måte å teste ut utstyr på , og det finnes sikkert andre medgjørlige selgere der ute, som er interessert i fornøyde kunder som kan ha med utstyr til hjemlån en periode. Hjemlån vil jeg faktisk anbefale man gjør når det gjelder disse DVD opptagerene, så får man testet hvor gode opptak man får med antenne forhold og andre faktorer.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett om jeg kunne fått Sony's modell HX710 til rundt 5K. Både Sony og Pioneer går for å ha noen av de bedre opptagere. Sony'en skal det det også være mulig å gjøre sonefri.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

ser f.eks at komplett har en grei modell med dual layer dvd brenner 80Gb hardisk. til 4.695,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310634&cks=PRL
    Denne selges da på elkjøp til 3995..

Lignende tråder

1. Rat DVD
    By EivindLunde in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 06-21-2005, 13:16
  2. Toshiba reaffirms HD-DVD plans for 4th quarter 2005
    By Esp1 in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 7
    Siste melding: 05-26-2005, 20:44
  3. DVD 30 eller DVD 31?
    By Cpt. Winters in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 10
    Siste melding: 11-16-2004, 16:47
  4. Panasonic DVD Recorder - DMR-E85H
    By CAN in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 0
    Siste melding: 10-17-2004, 12:12
  5. Skal kjøpe meg ny dvd spiller. Hvilken bør jeg velge?
    By unIQue in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 12
    Siste melding: 12-07-2003, 11:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •