Pioneer 433 fargeproblem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 433 fargeproblem

Kjøpte en Pioneer dvr 433-opptaker i går, og den gav et strålende inntrykk. I dag når jeg skulle se en film oppsto det imidlertid et problem. Deler av rødfargen kom og gikk hele tiden. Plutselig kunne det være et sekund eller to hvor fargene ble virkelige intense før alt ble normalt igjen (eller litt blasst slik at de sekundene da fargene var ktaftigere kanskje var det rette bildet). Dette skjedde med uregelmessige mellomrom fra flere ganger i minuttet til hvert femte minutt.Sjekket med flere filmer og problemet var der med alle. Det viste seg også å være der i mindre grad da jeg sendte tv-signalet gjennom brenneren.
    Tenkte det kunne være et problem med feste av scartkabelen, og sjekket at den var godt festet. Problemet fortsatte imidlertid, og jeg slo av spilleren og skiftet scartkabel og da ble det bra. Tenkte først at det var noe feil med kabelen, men etterhvert begynte jeg å lure på om det var det at jeg skrudde spilleren av (og således "nullstilte" den) som løste problemet)
    Skiftet derfor tilbake til den forrige scartkabelen og da var fortsatt alt bra. Problemet har ikke dukket opp igjen senere på kvelden, men det er jo ikke særlig lovende at den begynner å tulle med fargene andre dagen. Er det noen som har en mening om hva feilen kan være eller har vært borte i noe liknede og fant en løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Har ikke noe svar på ditt problem, men jeg vurderer en slik dvd opptaker selv.

Lurer på hvordan det er å zone modifisere denne Pioneer spilleren og
    hvordan blir det å spille av region 1 plater, må man da ha fjernsyn
    som takler NTSC eller blir bildet automatisk konvertert til PAL ?

Ekjiiip selger nå denne til 3995 Kr, noe som er et godt tilbud.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve sonemodifiseringen vet jeg ingenting om hvordan gjøres (har en sonefri dvd-spiller så det er ikke nødvendig for meg), men Opptakeren konverterer i alle fall Ntsc signal til Pal- signal slik at du kan bruke den på et ikke NTSC-tv til å se sone 1 filmer hvis du får den modifisert.
    Bortsett fra problemet jeg har beskrevet (som jeg begynner å lure på om skyldes tv-en min) så er det en kjempemaskin som anbefales sterkt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •