Multiformat DVD spiller som også støtter HD formater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Multiformat DVD spiller som også støtter HD formater

Hei,

Det finnes nå endel nettverksbaserte multiformat DVD spillere som støtter haugevis av formater, blant annet WMV-HD, DivxHD og MPEG2-TS (HD 720p).

Eksempler:

Snazio:
    http://www.snazio.com/Links/Net%20DVD%20Cinema.htm

Linkplayer2
    http://www.onlybestrated.com/avel-li...port-p-40.html

Mer info her: http://www.next-gen.co.uk/hcinema.html

For de som har HDTV må vel dette være et mye bedre alternativ en en rådyr HTPC?

Comments?

Regards,
    EirikX

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er mest interessant står det selvfølgelig ingenting om, nemlig om spillerne støtter 3:2 pulldown for 1080i om man skal kjøre 720p ut. Om de ikke gjør det, noe jeg mistenker, får man kun 540p ut av en 1080i datastrøm...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... jeg synes det er merkelig at det er så liten interesse for dette her på forumet. Disse spillerne virker jo perfekte for HD innhold. Ingen som har sett/testet en av disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt Snazio sz1350 fra importøren i Nederland (Inside Technologies). De har den ikke på lager, men regner med å motta en ny ladning fra produsenten iløpet av 1-2 uker. Dersom denne spilleren holder hva spec'en lover ser jeg frem til å utnytte HD potensialet i min Panny 37pv500 til fulle .

ErikX

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Det som er mest interessant står det selvfølgelig ingenting om, nemlig om spillerne støtter 3:2 pulldown for 1080i om man skal kjøre 720p ut. Om de ikke gjør det, noe jeg mistenker, får man kun 540p ut av en 1080i datastrøm...
    Det kan jeg garantere deg at de ikke gjør, da må du vel over på veldig dyre bildeprosessorer (som Dragonfly fra Algolith).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Menyene i spilleren ser nesten helt like ut som på min Momitsu spiller. Det ser ut til å være samme programvare som er brukt! Hadde vært morsomt hvis det kom en slik oppgradering til min spiller...

Slike spillere kan bli en god og rimelig erstatning for en HTPC. I ren bildekvalitet vil de nok ligge litt lenger etter. Det samme gjelder nok kompatibilitet i forhold til fremtidige formater og ukurante mediafiler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    I ren bildekvalitet vil de nok ligge litt lenger etter. Det samme gjelder nok kompatibilitet i forhold til fremtidige formater og ukurante mediafiler.
    Er ikke så sikker på det. Lignende spillere har fått meget postiv omtale i diverse utenlandske forum. Det er faktisk flere som mener at de overgår de fleste HTPC'er i bildekvalitet. Når det gjelder støtte for "fremtidige formater og ukurante mediafiler", så blir det sansynligvis tatt hånd om av relativt hyppige firmwareoppdateringer.

Ifølge produsenten så vil denne spilleren takle streaming av .ts filer med bitrate opp til 18 MB/s. Det bør vel holde for det meste av HD innhold som kan lastes ned fra diverse nyhetsgrupper.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaa... er en god del HD filmer som ligger på over 20mbit. Har sett så mye som 32. Det er bitraten som er problemet med disse boksene. Har hørt at lyse må rekode NRK1 på grunn av at den går med for høy bitrate til IPTV STBene dems.

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ko_deZ
    Njaa... er en god del HD filmer som ligger på over 20mbit. Har sett så mye som 32. Det er bitraten som er problemet med disse boksene. Har hørt at lyse må rekode NRK1 på grunn av at den går med for høy bitrate til IPTV STBene dems.

-Ko_deZ-
    Ja, det finnes eksempler på filmer med høyere bitrate, men det aller meste av HD materiale (film/serier) som er tilgjengelig på de "hemmelige stedene" på Internet har bitrate under 18Mbs.

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En annen spiller

Her er en annen HD-spiller som nettopp ble lansert:

http://www.tvix.co.kr/ENG/Products/TVixHDM5000U.aspx

Med norske menyer står det, vet ikke om det er det samme som om de har en importør...

Tror jeg foretrekker en firkantet boks i stedet for denne sylinderen, riktignok

Tidligere i tråden ble det nevnt at nedskalering fra 1080i til 720p ikke alltid ble gjort på best mulig måte. Bør jeg overlate dette til prosjektøren min? (Panasonic PT-AE700) Eller gjør den nedskalering av 1080i like kriminelt som andre enheter?

Rune

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de fleste rimelige projektorer er det ikke optimalt å mate AE700 med 1080i. Den gjøre ikke noe god jobb med dette, på min blir i hvert fall linjemønsteret synlig ved mye bevegelse i bildet. 720p inn vil ofte være vesentlig bedre på de fleste rimelige projektorer.

Selve spilleren er jo ganske spennende. Jeg tror vi vil se et utall slike "bokser" etterhvert. Jeg tror ikke det vil være noe smart å hoppe på de første modellene. Det er best å få unnagjort barnesykdommene først.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg tror ikke det vil være noe smart å hoppe på de første modellene. Det er best å få unnagjort barnesykdommene først.
    Vel - en fordel med disse boksene er at slike barnesykdommer ofte kan løses ved firmware oppgraderinger.

Ang. bitrate: Jeg har i dag fått en mail fra VOne (produsenten av Snazio) som sier at sz1350 problemfritt spiller .ts filer med 28Mbps bitrate! Har 300GB HDTV materiale som bare venter på at jeg skal få spilleren i hus, men det tar sansynligvis 1-2 uker før jeg motar den :-(

Her er forresten en Quartek varian av Snazioen. Hardwaremessig er det eksakt samme spilleren: http://www.pixmania.com/se/se/129291....html?srcid=87

Begge prudusentene OEMer fra Contel:
    http://www.conteldigital.com/netdvd/dv228n1.htm

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runesand
    Med norske menyer står det, vet ikke om det er det samme som om de har en importør...
    Where to buy: http://www.tvix.co.kr/ENG/WhereToBuy.aspx?tabindex=8

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når førstemann har fått en slik spiller innom husets 4 vegger og testet den vil jeg (og sikkert alle andre) ha en liten tilbakemelding åssen dette funket. Jeg er 1 cm fra å bestille en slik, men vil gjerne vite om noen andre har prøvd før meg. Har selv en haug med HD-materiale liggende som ivrer etter å bli vist på stua

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gir en tilbakemelding når/hvis jeg mottar min Snazio. Det er stadig forsinkelser. Hver uke sier de neste uke. Dette har de visstnok gjort siden Mai(!).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    Jeg gir en tilbakemelding når/hvis jeg mottar min Snazio. Det er stadig forsinkelser. Hver uke sier de neste uke. Dette har de visstnok gjort siden Mai(!).
    Nå er den endelig på vei fra Nederland. De regner med at den kommer til Norge tirsdag. Noen som vet hvor lenge slike sendinger bruker å bli liggende hos tollvesenet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi venter i spenning på tilbakemeldingen på spilleren... Tviler vel egentlig litt på at en slik boks kan klare håndtere HD i 20 Mbit+, som ikke engang min PIV 3.2 Ghz HTPC med GeForce 6600GT og 1 GB minne klarer skikkelig.... MEN, jeg kan jo selvsagt ta fryktelig feil, og det hadde jo vært det beste!

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshibaspiller som støtter HD. Fant den ikke på den norske toshibasiden, men her er den på den britiske om ikke annet:-)

http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/products.nsf/pages/dvd-homecinemadvd-sd-350e?opendocument

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne støtter kun oppskalering av DVD-filmer, spillerne det omtales her støtter avspilling av HD-materiale. Forskjellen er at oppskalert DVD fremdeles er DVD, med tilhørende bitrate på max. 5-8, mens HD har opp til 20 Mbit/s i tillegg til at encodingen (WM) er mer effektiv.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •