Multiformat DVD spiller som også støtter HD formater - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 81
    Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Henter min på Gardermoen idag, det ble en LinkPlayer2. Skal være på Lillehammer til søndag, så ingen testing før det, men da SKAL den også kobles opp mot Crystalioen og prøves. Nen som sa at julaften kommer tidlig i år??

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente også at jeg hadde bestemt meg for en Snazio spiller, meeeen... Sjekket en del av HD trailerne og filmsnuttene som ligger tilgjengelig på nettet, og må si at spilt av på htpc imponerer bare noen få av disse! Av de filmtrailerne som jeg har sett har noen dårlig svartnivå, virker blasse og er faktisk dårligere på disse parametere enn DVD utgavene. De eneste som har imponert i kvalitet er noen av naturfilm snuttene (living) sea, samt trailerne for animasjonsfilmer som Madagascar og Shark Tale. Er kvaliteten så varierende på tilgjengelig hd materiale, eller er det bare meg som har vært uheldig... Jeg har jo sett hd demoer som har vært kjempeimponerende, så jeg tviler jo ikke på potensialet. Er bare blitt litt i tvil om det er lurt å vente litt med å hoppe på hd toget. Har noen andre liknende erfaringer?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer til å vente til HD-DVD eller BD spillere kommer.
    Bruker heller en billig DVD-spiller så lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gut_man: Ja, jeg har også lagt merke til at enkelte hd-utgivelser har dårlig sortnivå. Men dette skal ikke være noe generelt problem.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet denne spilleren nå Jano?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    please, ihvertfall jeg er super spent på hvordan du opplever denne spilleren!!
    Share the goods

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått sett litt på den nå, hatt mye å gjørre i det siste. Første inntrykket er IKKE LØP OG KJØP.......Bildene er i og for seg greie nok på endel filmer, på andre kan man like godt se dvd, men når det er sagt syntes jeg det samme var tilfelle på DVHS, varierende kvalitet. Det som er værre er at bildet "fryser! ganske ofte, dette har jeg ikke fått forsket på enda, men antar at det kan være "buffer underround". Ligger masse nyttig info om den på dette forumet:
    http://www.iodata.com/usa/forum/forumdisplay.php?f=3
    og er nok mulig at løsningen finnes der, men foreløpig konklusjon blir at dette også i likhet med DVHS er et produkt for spes. intresserte.Kommer tilbake med mer etterhvert.

edit. Bare for ordens skyld, jeg har oppdatert den med siste firmware,men etter råd fra enkelte på det iodataforumet gått tilbake til nest siste da den etter sigende var bedre. Samme greia med begge her....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..., ikke det jeg ønsket å høre ned

Uansett, jeg tror nok jeg kjører på med en snazio dersom ikke noe annet dukker opp før jeg får på plass en skikkelig skjerm i november.

MrG

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kanskje ikke så dumt å sitte på gjerdet litt da, slik jeg har kommet til. Har som tidligere nevnt blitt litt skuffet av den ujevne kvaliteten på tilgjengelig HD materiale.Tror heller jeg bruker pc'en til HD enn så lenge :-)

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Breaking News

Da begynner ting å skje, ettersom spilleren var tilnærmet dritt i orginal tilstand sendte jeg den opp til broder`n som har elektrobakgrunn og masse erfaring med lyd og bilde. Det første problemet med at bildet "hang seg" ble elegant fikset ved å unchekke et valg i setup. Det andre og største problemet med at bildet var difust og ikke tilnærmet HDkvalitet ble fikset utfra en tråd på avsforum hvor det beskrives med tekst og bilder hvordan de har satt på et idiotisk filter på componentutgangen. Dette er to komponenter som fjernes og etterpå setter man på en jumper, og Voila, plutselig ser man HDTV. Ettersom broder`n syntes dette ble så bra har han konfiskert spilleren, så jeg har nå en ny på vei fra Canada som skal innom til modding før den innstaleres her hjemme. Ettersom dette dreier seg om overflatemonterte komponenter anbefales det ikke uerfarne "hobbyfiksere" å gå igang med dette, men for de som har en mulighet får man her en knallspiller for en billig penge.

Linken til tråden på avsforum ligger her:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...&page=17&pp=30
    Se forøvrig meget detaljerte bilder av operasjonen på side 21 i samme tråd.

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da er "filterne" fjernet på de to siste utgangene på component ut også. Bilde som absolutt er på høyde med min gamle JVC DVHS, og til en latterlig billig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar den alt av .ts du hiver på den?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ca 25 TS filmer, enseste film den har problemer med er 1080P filmer ellers sluker den alt av mine.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også gjort filter mod. Må si at jeg ble meget overrasket over kvalitets økningen. bruker spilleren mod Panasonic TH-37PV500. Er meget fornøyd nå.
    Men ser at Kiss kommer med en ny spiller iløpet av November Kiss dp-600. Denne har også HDMI utgang pluss at prisen ikke er avskrekkende( 2495,-). Vurderer å prøve en slit pga HDMI utgangen.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare fått kikket litt på denne spilleren og er imponert over hvor mye moro man får for så lite penger.

Hadde det vært en Idé å laget en egen Snazio SZ 1350 tråd for detaljerte diskusjoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God ide, start en egen tråd om snazio

Spilleren ser jo veldig lovende ut. Jeg teller på "knappene" om jeg skal bestille denne snazio eller kjøre Kizss 600/608.

Har noen testet denne snazio spilleren med HD filmer med høy bitrate? Såvidt jeg har sett er det mange filmer med høyere bitrat enn denne er spec'et til

MrG

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffen
    Tar den alt av .ts du hiver på den?
    Beklager sent svar,sitter i varmen paa Tenerife. Vet ikke om den tar Ts.i 1080p, men alt annet svelger den raatt. Og etter at de j.....la filterne som begrenser baandbredden paa utgangene er fjernet er det MASSE morro pr.krone, saa naa er det loep og kjoep....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jano; kan jeg få spørre om hvorfor du valgte Linkplayer2 og ikke Snazio? Vurderte du den i det hele tatt?

Jeg har ikke sett noen kommentere behov for å drive å modifisere snazio for at den skal spille .ts filer. Problemet til mange som du sier er vel at den type modding du har fått gjort er ikke for hvermansen.

Jeg vil i utgangpunktet ha en spiller jeg skal sette strøm på også bare spiller den, ikke noe modding og stressing (blitt for gammel og har ikke tid)

MrG

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Avellink 2 i ca 6 mnd. man behøver ikke gjøre filter mod for å få den til å spille TS filer, men for å få HD kvalitet ut fra komponent utgangen på en gjøre filter mod. Eneste TS filer den ikke spiller er 1080P. Man kan også kjøre WMVHD som er kodet via nettverk.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp satt og sett på LOTR ROTK i 1080i (.ts) via komponent i 1280 X 720 og det fungerer perfekt.

Bildet er sylskarpt så det er definitivt ikke noe poeng å modde noe her, det gjelder tydeligvis ikke SZ 1350 men de andre amerikanske spillerene.

Det eneste jeg ikke har fått den til å spille enda er de nye Quictime 7 filene, de har den ikke codecer for.

DivX HD og WMV 9 HD er ikke noe problem uansett oppløsning ink. 1080p men da med stereo lyd da den ikke støtter 5.1 lyden på disse filene enda.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •