Multiformat DVD spiller som også støtter HD formater - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men folkens, om disse kan streame opptil 28mb/s, hva med nettverket da?? Den har vel bare 100mbits nettverkskort?? Og det klarer vel teoretisk bare 12mb/s...ofte man ligger på 6-10mb/s..åssen blir det da?? Har den bra nok buffer så det ikke er noe problem eller??

Marius

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marjusen
    Men folkens, om disse kan streame opptil 28mb/s, hva med nettverket da?? Den har vel bare 100mbits nettverkskort?? Og det klarer vel teoretisk bare 12mb/s...ofte man ligger på 6-10mb/s..åssen blir det da?? Har den bra nok buffer så det ikke er noe problem eller??

Marius
    Du svarer egentlig deg selv der... bitraten på filmen er på opp mot 28 mbit/s. Teoretisk hastighet er rundt 12 MegaBYTE pr sekund, praktisk 6-10, dvs. 48-80 mbit/s

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blander du vel korta litt her. Du har som du sier et 100Mbit/s nettverskort, og 100Mbit > 12Mbit/s.

Du tenker på MB/s (MegaByte/s)

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Nå blander du vel korta litt her. Du har som du sier et 100Mbit/s nettverskort, og 100Mbit > 12Mbit/s.

Du tenker på MB/s (MegaByte/s)
    Var det til meg? 100mbit/s er tilnærmet til 12 mbyte/s. Faktisk nøyaktig 12.5 mbyte/s

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kom meg i forkjøpet med det forrige innlegget ditt gitt Du har helt rett.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Fått kjøpt og testet enda, Arendal?
    Nei, ikke enda.

Dette er et typisk "for godt til å være sant" produkt som jeg i utgangspunktet er meget skeptisk til.

Har heller ikke fått tid til å sette meg inn i eventuelle tester eller forum hor denne og andre spillere blir diskutert.

Det er som en HD format spiller denne er mest aktuell for meg, da jeg har en oppegående DVD spiller som kan alt unntatt det. Å spille AVI og MP3 over nettverket er jo kjekt å ha, men jeg har alt på CD / DVD likevel.

Men, jeg må innrømme at nyskjerrigheten snart tar overhånd når det gjelder testing av diverse HD formater så det er nok bare ett spørsmål om tid.

Jeg har ikke sett hverken Lost eller Band of brothers enda så hvorfor ikke gjøre det i HD:wink:

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Det som er mest interessant står det selvfølgelig ingenting om, nemlig om spillerne støtter 3:2 pulldown for 1080i om man skal kjøre 720p ut. Om de ikke gjør det, noe jeg mistenker, får man kun 540p ut av en 1080i datastrøm...
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det kan jeg garantere deg at de ikke gjør, da må du vel over på veldig dyre bildeprosessorer (som Dragonfly fra Algolith).
    Et veldig godt poeng. Selv den nye DVDO VP30 må vel nedom 540p ved 1080i de-interlacing.

Er det dette problemet vi løste i WinDVD ved å sette 'HDFastMode' til 0??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med 3:2 pulldown ved 720p ut fra 1080i-materiale skjønte jeg ikke et kvekk av.
    Dersom det er 1080i materiale og man kjører 1080i signal inn i tv'en skulle det vel ikke bli noen forringing vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer. Men dersom du har 1280x720 på projektoren din, så er det ikke sikkert den støtter 1080i input. Det er også mulig at de-interlacer og scaler i projektoren ikke er spesielt god. Uansett så vil bildet vises i 720p, så om det gjøres til 720p i spiller eller projektor har lite å si. Problemet her er dersom projektoren gjør som HS50, og skalerer bildet dersom den får 720p input (for å fjerne striper i kanter og slikt). Da vil du faktisk være tjent med å kjøre 1080i inn uansett.

-Ko_deZ-

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir alltid kostbart og titte innom her og lese, men dette produktet blir det kansje motsatt?
    Jeg er i ferd med å flytte inn i nytt hus og har trukket rør fra datarom til tvboks i stue. Jeg har også siklet enstund på hdtv, men ikke villet investere i en htpc. (3 pc'er i huset blir dyrt - guttungen må også få pc etterhvert)..
    Å ha tilgang til media på pc via nettverket på storskjerm i stuen er drømmen, inkludert HD film. Dette må bare testes..

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også har masse .ts hd-materiale som bare venter på en god avspiller.
    HTPC prosjektet mitt fungerer forsåvidt, men ble for komplisert og tidkrevende, så en ren avspiller ville vel vært løsningen.
    Men det er jo en del arbeid å "skaffe" slikt materiale.

Den endelige løsningen tror jeg blir å kjøpe en BD eller HDDVD avspiller, og kjøpe SW. Mye enklere, og vil sannsynligvis fungere uten videre. Ikke mange mnd igjen nå...

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffen skrev:"Ikke mange mnd.igjen nå". Tror jeg ville byttet ut mnd. med år hvis jeg var deg, ikke regn med noe med det første.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jano: Du påstår mao at det vil ta mer enn ett år før vi ser HW som leser BD eller HD-DVD (f.eks PS3) og SW for slike spillere?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tar vel en stund før det kommer BD eller HD-DVD filmer også da?

Active Jano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er stygt redd for at vi får vente leeeenge her på berget ja, såvidt jeg har forstått kan vi nok alltids bestille spillere når disse foreligger, men at det å se på ei skive krever en slags sort validering via tlf.eller lignende, og at skiver for vårt hjemmlige marked nok vil dra ut i tid.....men skyt meg gjerne om jeg har misforstått. Satser hvertfall på nettverksspiller og Tsfiler i første omgang, er HDsjuk, har hatt DVHS og veit hvor sykt bra det er på Barcoen. Så får vel tiden vise hva som kommer, gidder hvertfall IKKE å kjøpe en tvtuner i mpeg2 nå for så å skulle bytte om et halvt år.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware og filmer vil nok så smått begynne å komme rundt slutten av 2006. I begynnelsen vil dette også være meget kostbart og utvalget vil være meget begrenset. Det er derfor ikke realistisk å tro på noe gjennombrudd for dette før tidligst 2007.

.TS kan være en løsning for dem med abstinenser.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt med en av disse Snazio spillerene og venter i spenning på å få testet det ut.

Linja mi har for lengst gått varm av å laste ned HD materiale slik at den ikke skal bli arbeidsledig:grin:

Jeg er redd for at det kommer til å gå minst ett år før HD materiale blir allment tilgjengelig, inntil da må man bruke andre kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg har bestilt med en av disse Snazio spillerene og venter i spenning på å få testet det ut.
    Jeg er sikkert på at det er flere andre som venter i spenning, jeg vet jeg gjør!! Regner med du kommer sterkt tilbake når du har fått den i hus :-)

MrG

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arendal: Gi en rapport etter å ha fått testet da.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, akkurat nå sitter jeg på ett hotellrom i Mobile, Alabama.

Skal ta meg en tur ut til Bestbuy nå og se litt på HD skjermer der.
    Har litt lyst på en slik 50" 1080p TV i stua, og en 1080p projector i hjemmekinoen:grin:

Test skal bli når jeg får spilleren, og er hjemme i gamlelandet igjen:???:

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •