Multiformat DVD spiller som også støtter HD formater - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 81
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vi venter i spenning på tilbakemeldingen på spilleren... Tviler vel egentlig litt på at en slik boks kan klare håndtere HD i 20 Mbit+, som ikke engang min PIV 3.2 Ghz HTPC med GeForce 6600GT og 1 GB minne klarer skikkelig.... MEN, jeg kan jo selvsagt ta fryktelig feil, og det hadde jo vært det beste!
    Vel, jeg håper virkelig ikke at de lyver om dette på sin web. I FAQ'en sier de at den uproblematisk tygger unna streams opptil 28Mbits. Du finner FAQ'en på www.snazio.com. Velg Net DVD Cinema|All. Les FAQ entry nr. 2.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sier ikke at den ikke støtter det, det gjør den garantert. Spørsmålet er om den klarer formidle det på en skikkelig måte. Det finner du jo snart ut. Spesielt bør du se etter om detaljene henger på greit ved panoreringer, samt selvsagt at du ikke får hakking/tearing selvsagt. Skarphet er også viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se, vi får se :-)

"Problemet" er at jeg ikke har noe å sammenligne med, da jeg aldri har sett HD.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Så lenge det ser bra ut, eller i det minste bedre ut enn DVD, er det jo uansett bedre enn det du har i dag, og da er det vel greit!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er rapport fra en som har testet avspilling av .ts:
    http://www.mpeg-playcenter.com/modul...c&t=5507#40372
    and here...
    http://www.mpeg-playcenter.com/modul...ewtopic&t=5509

Edit: corrected faulty links

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo kurant ut dette da. Prisen tatt i betraktning.

Sigma er jo ikke helt på jordet da
    http://www.sigmadesigns.com/products/em8620Lseries.htm

Tror jeg venter på nye boxen fra Bill jeg... Få moddet den litt så blir det jo bra!

Active tZar sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    458
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere bokser som baserer seg på denne chipen fra Sigma. Kan bli spennende å følge utviklingen fremover. Kunne også ønsket at X-cardet til SIgma kom med denne chipen.
    Legger også merke til at nyeste Showcenter støtter HD materiale. Den virker jo ganske lekker

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da gått for den billigste av disse spillerne jeg da, AvLinkplayer bestilt fra Canada. Har ingenting å utsette på den, fungerer fint med alt jeg putter i den. Valgte den fordi den har vært lengst på markedet og regnet dermed med at de fleste barnesykdommene var tatt vekk, samtidig som denne igrunn var lettest å få fingrene i. (tok 2 dager med expresspost fra Canada).
    Hatt min i en uke nå, men dessverre alt for liten tid til rådighet for å sette meg ned å teste alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre hvor du bestilte den, og hva sluttsummen inkl toll ble?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte min via www.onlybestrated.com hvor den ligger på 248 dollar. Jeg valgte også å sende den via express så da kom portoen på ca 70 dollar, mulig det er dyrt men vi snakker nesten 5 kg og levert på døra etter 2 dager.
    Selve tollen var unnagjort i en fei da de bare fjernet fraktlappen på postfortollingen og sende beløpet på en giro. Fraktlappen på utsiden var merket med 90 doller mens fraktlappen på innsiden var merket med riktig beløp (tusen takk onlybestrated.com) så dette var ikke noe å snakke om. Spiller og frakt ble da ca 2180kr og tollen på latterlige 160kr
    Ganske prisgunstig med andre ord. En liten sum å ofre for ett leketøy som ikke er helt utprøvd på markedet enda.
    Har ikke angret på det kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått spilleren, og førsteintrykket er WOW. Har testet med Gladiator-BEV releasen, samt mye annet HD snadder - og den tygger unna "alt jeg kaster på den" uten problem. Dette ser virkelig lovende ut.

Mpeg Playcenter har forresten nettopp publisert et omfattende review. Har ikke lest det ennå, men ryktene sier at den har scoret meget høyt. Read it and weep: http://www.mpeg-playcenter.com/modul..._Cinema_HD.pdf

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    Da har jeg fått spilleren, og førsteintrykket er WOW. Har testet med Gladiator-BEV releasen, samt mye annet HD snadder - og den tygger unna "alt jeg kaster på den" uten problem. Dette ser virkelig lovende ut.
    Hvordan er bildekvaliteten kontra en god HTPC med riktige codec ol.? har du sammenliknet det?
    Er det noen tegn til atefakter? Hva med panoreringer? Fargestikk osv.

Dette ser jo utrolig lovende ut! for godt til å være sant?
    Jeg må jo vurdere om jeg gidder å oppgradere HTPC'en min, eller bruke pengene på en Snazio.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden så har jeg ingenting å sammenligne med. Har aldri hatt HTPC eller andre avspillingsmuligheter for HD. Jeg har så langt ikke sett noen tegn til artifakter eller annen forringing av bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet litt mere, og er fremdeles mektig imponert. Her er en oppdatering:

I have tested my unit for some hours now, and I am really, really satisfied! I have not experienced the remote control issues reported by Hi-Jack, as I am not using WiFi. It's neat to have WiFi possibilities, but as it is pretty useless for streaming HDTV content I will not use it. I have a 15 meter cat5 tp cable running from my computer room into my living room, and it makes streaming content from my PC work perfectly. Everything I have thrown at it so far has played flawlessly, including the Gladiator BEV release. I simply LOVE having access to all my digital photos, mp3 files and movies through my remote. Even my girlfriend is impressed!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Dette virker som et utrolig spennende produkt... Ingen plagsomme vifter og tilsynelatende HD-kapabel. Jeg for min del kan ikke strekke kabler fra PCen, og må dermed ha en HTPC stående i stuen. Imidlertid plager støynivået meg, og hadde jeg kunnet strekke kabler ville jeg nok vurdert sterkt å teste denne løsningen!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare for HD materiale man trenger kabel, ikke sant?
    På det meste annet slik som bilder og musikk så kan man bruke WLAN?

Hva med HD materiale lagret på DVD plater, spiller den det greit, eller MÅ det streames?

Spiller den Quictime filer?

Hvordan er det å finne frem til filene du vil spille av på PC'en, må du ha noen software på PC'en eller gjøre noe spesielt med filene for at de skal kunne spilles av?

Hva ble totalprisen du betalte ErikX?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal gå fint å spille av HD materiale på DVD plater (men du trenger flere plater for en film). Har ikke testet det selv, men har lest på andre forum at det går greit. Eneste problemet jeg har hørt om er at det på high-bitrate HDTV innhold kan hakke litt helt i begynnelsen av filmen. Dette kan imidlertid løses ved å spole litt frem. Ellers så har boksen en USB2 port, så du kan fint spille av materiale fra en ekstern harddisk koblet opp mot denne.

Er usikker på om den spiller Quicktime. Sjekk Mpeg Playcenter review som jeg linket til over. Der tror jeg han lister opp alle støttede formater.

For å spille av filer fra PC må du installere medfølgende software. Denne er svært enkel å sette opp. Spilleren støtter visstnok også Windows Media Connect.

Totalprisen ble 360Euro + 190 kroner (som enten var toll eller norsk mva). Vet ikke om jeg i ettertid kommer til å få en regning for norsk moms, som jo skal utgjøre 25% av kjøpesumen).

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller faktisk av MOV filer også i følge spec'en til Snazio.
    Det er ikke nevnt om den støtter de nye HD filene, men det er vel ikke umulig.

Lurer på hvordan ytelsen er på DVD i forhold til en god DVD spiller, må nok kjøpe en for å prøve:-P

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Den spiller faktisk av MOV filer også i følge spec'en til Snazio.
    Det er ikke nevnt om den støtter de nye HD filene, men det er vel ikke umulig.

Lurer på hvordan ytelsen er på DVD i forhold til en god DVD spiller, må nok kjøpe en for å prøve:-P
    Fått kjøpt og testet enda, Arendal?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •