DVI vs. komponent

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI vs. komponent

Er det noen som kan si hvor stor kvalitetsforskjell det er mellom DVI og komponent-signaler? Kan godt forstå at det blir store forskjeller på relativt billige spillere. Eier selv en Sony DVP-NS999ES som skal ha noe av det beste bildet på markedet i dag. Ville jeg se noen betydelig forskjell, eller blir det bare teoretisk bedre bilder?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har ikke testet dette selv, men her er ett utdrag fra testen Projector central gjorde av billigspilleren Bravo D1 til 200$:

And when anyone around here is settling down to view a movie for pleasure on a projector that is DVI-enabled, the Bravo D1 will clearly be the DVD player of choice. We will use the Denon for non-DVI projectors to get a good analog signal.
    Les hele testen her:
    http://www.projectorcentral.com/bravo_d1.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer kanskje litt an på hva du skal koble den til.
    Ved bruk av DVI mot f.eks. en plasmaskjerm vil signalet nesten uansett bli bedre fordi du unngår D/A-A/D konverteringen.

(Dessuten innbiller jeg meg at DVI tåler støy i kabelen bedre, og da vil det være fordel å vente med eventuell D/A-konvertering til du kommer til enheten som faktisk skal vise bildet)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •